آخرین وضعیت مترو برای فاصلهگذاری اجتماعی
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران معتقد است ورود دو رام قطار تاثیر چندانی در مقابله با کرونا ندارد، چرا که با ورود آنها قطارهایی که زمان تعمیرات آنها رسیده است از مسیر سرویس دهی خارج میشوند.
رویداد۲۴ فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو تهران در پاسخ به سوالی در خصوص رعایت نشدن فاصله اجتماعی در مترو گفت: مترو با همان ظرفیت و حتی بیشتر از ظرفیتهای معمول در حال کار است تا فاصله اجتماعی رعایت شود.
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو افزود: مترو ظرفیتی را که برای یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر به کار میگرفت اکنون برای ۹۰۰ هزار نفر به کار میبرد، اما فاصله اجتماعی در شرایط کرونا با شرایط عادی فرق دارد و اگر بخواهیم فاصلهها را بیشتر کنیم این مساله یک رابطه کاملا خطی است و باید تعدادقطارها خیلی بیشتر شود، در حالی که قطار بیشتری در اختیار نداریم.
نوبخت گفت: راه دیگر این است که شهروندان خودشان سفرها را هماهنگ کنند و ما نمیتوانیم بیشتر از این ظرفیتها را افزایش دهیم، چرا که امکاناتش را نداریم.
بیشتر بخوانید:
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو افزود: مترو ظرفیتی را که برای یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر به کار میگرفت اکنون برای ۹۰۰ هزار نفر به کار میبرد، اما فاصله اجتماعی در شرایط کرونا با شرایط عادی فرق دارد و اگر بخواهیم فاصلهها را بیشتر کنیم این مساله یک رابطه کاملا خطی است و باید تعدادقطارها خیلی بیشتر شود، در حالی که قطار بیشتری در اختیار نداریم.
نوبخت گفت: راه دیگر این است که شهروندان خودشان سفرها را هماهنگ کنند و ما نمیتوانیم بیشتر از این ظرفیتها را افزایش دهیم، چرا که امکاناتش را نداریم.
بیشتر بخوانید:
عضو شورای شهر: مترو را تعطیل کنید
او با اشاره به اینکه متروی تهران در همین راستا سرفاصله حرکت قطارها را مدیریت میکند به کاهش سرفاصله در برخی خطوط اشاره کرد و گفت: در همین راستا سرفاصله حرکت قطارها را در خط دو به سه دقیقه رسانده ایم که در گذشته ۳ و نیم دقیقه بودهاست. بیشتر از این امکانات نداریم و مسافران باید برنامه زمانی سفر را متناسب با شرایط کرونا مطابقت دهند.
نوبخت در پاسخ به این سوال که قرار است دو رام جدید در خطوط ۶ و۷ مترو استفاده شود؛ چرا با توجه به شیوع کرونا و ازدحام در برخی خطوط مشخص، این دو رام در شرایط کرونا در خطوط دیگر استفاده نمیشود؟ گفت: دو رام قطار اصلا تاثیر آنچنانی ندارد. ما روزانه ۱۴۰ قطار باید به خطوط وارد کنیم.
او در پاسخ به این سوال که وقتی کاهش چند ثانیهای سرفاصله حرکت اثرگذار است، آیا ورود دو رام قطار اثرگذار نیست؟ گفت: ما روزانه ۱۴۰ قطار وارد سرویس مترو میکنیم و با دو رامی که وارد میشود، قطارهایی که زمان تعمیرات آنها رسیده است را خارج میکنیم. زمان سیر در خطوط مختلف متفاوت است، از دو رام نیز استفاده میشود و هرچقدر در توانمان باشد از قطارها استفاده میکنیم.
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران در پاسخ به این سوال که آیا متروی تهران در تعمیرات تجهیزات و قطارها با مشکل روبرو است؟ گفت: مشکل داریم، اما کار را انجام میدهیم و فعالیت مترو متوقف نشده است.
نوبخت در پاسخ به سوالی درباره آمارهای ارائه شده از مسافران مترو اظهار داشت: اعدادی که میگوییم واقعی است. تعصبی نداریم که بخواهیم آمار را تغییر دهیم و هر آماری که وجود داشته باشد آن را اعلام میکنیم.
او با مقایسه آمار مسافران مترو قبل از شیوع کرونا و بعد از آن ادامه داد: قبل از شیوع کرونا تعداد مسافران مترو به یک میلیون و۸۷۰ هزار نفر میرسید،، اما اکنون آمار کمتر از ۹۵۰ هزار نفر است. آمار در روزهای مختلف متفاوت است،، اما در مجموع تعداد مسافران مترو بین ۳۰۰ تا ۹۵۰ هزار نفر متغییر است.
محسن هاشمی در جریان دویست و بیست و پنجمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران به عبور تعداد مسافران مترو از یک میلیون نفر اشاره و گفته بود به دلیل بازگشایی فعالیتها و استفاده از حمل و نقل شاهد افزایش آمار هستیم، به گونهای که در مترو تعداد مسافران از یک میلیون نفر هم گذشته است.
او با اشاره به اینکه متروی تهران در همین راستا سرفاصله حرکت قطارها را مدیریت میکند به کاهش سرفاصله در برخی خطوط اشاره کرد و گفت: در همین راستا سرفاصله حرکت قطارها را در خط دو به سه دقیقه رسانده ایم که در گذشته ۳ و نیم دقیقه بودهاست. بیشتر از این امکانات نداریم و مسافران باید برنامه زمانی سفر را متناسب با شرایط کرونا مطابقت دهند.
نوبخت در پاسخ به این سوال که قرار است دو رام جدید در خطوط ۶ و۷ مترو استفاده شود؛ چرا با توجه به شیوع کرونا و ازدحام در برخی خطوط مشخص، این دو رام در شرایط کرونا در خطوط دیگر استفاده نمیشود؟ گفت: دو رام قطار اصلا تاثیر آنچنانی ندارد. ما روزانه ۱۴۰ قطار باید به خطوط وارد کنیم.
او در پاسخ به این سوال که وقتی کاهش چند ثانیهای سرفاصله حرکت اثرگذار است، آیا ورود دو رام قطار اثرگذار نیست؟ گفت: ما روزانه ۱۴۰ قطار وارد سرویس مترو میکنیم و با دو رامی که وارد میشود، قطارهایی که زمان تعمیرات آنها رسیده است را خارج میکنیم. زمان سیر در خطوط مختلف متفاوت است، از دو رام نیز استفاده میشود و هرچقدر در توانمان باشد از قطارها استفاده میکنیم.
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران در پاسخ به این سوال که آیا متروی تهران در تعمیرات تجهیزات و قطارها با مشکل روبرو است؟ گفت: مشکل داریم، اما کار را انجام میدهیم و فعالیت مترو متوقف نشده است.
نوبخت در پاسخ به سوالی درباره آمارهای ارائه شده از مسافران مترو اظهار داشت: اعدادی که میگوییم واقعی است. تعصبی نداریم که بخواهیم آمار را تغییر دهیم و هر آماری که وجود داشته باشد آن را اعلام میکنیم.
او با مقایسه آمار مسافران مترو قبل از شیوع کرونا و بعد از آن ادامه داد: قبل از شیوع کرونا تعداد مسافران مترو به یک میلیون و۸۷۰ هزار نفر میرسید،، اما اکنون آمار کمتر از ۹۵۰ هزار نفر است. آمار در روزهای مختلف متفاوت است،، اما در مجموع تعداد مسافران مترو بین ۳۰۰ تا ۹۵۰ هزار نفر متغییر است.
محسن هاشمی در جریان دویست و بیست و پنجمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران به عبور تعداد مسافران مترو از یک میلیون نفر اشاره و گفته بود به دلیل بازگشایی فعالیتها و استفاده از حمل و نقل شاهد افزایش آمار هستیم، به گونهای که در مترو تعداد مسافران از یک میلیون نفر هم گذشته است.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط