واکنش علمالهدی به برگزاری کنسرت در قم /زنان بیحجاب قبل از انقلاب هم در قم چادر به سر میکردند
آیتالله سیداحمد علم الهدی ظهر امروز در خطبههای نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: ذات مقدس پروردگار نقطه مقابل انسان الگویی قرآن را برای ما ترسیم میکند و از وی به عنوان عاصم و کفور یاد میکند، شاخصه انسان غیرالگویی قرآن از نگاه خداوند متعال، دنیاگرایی معرفی میشود؛ این انسان ضدالگو دنیا را دوست دارد و دنیاگرا است.
وی بیان کرد: ذات مقدس پروردگار از دنیا تعبیر به عاجله میکند، دنیا یک عنصر شتاب زده در آیات سوره انسان معرفی میشود، انسان دنیاگرا یک موجود غیردوراندیش است و فقط روی امروز حساب میکند و مسئله آینده و سرنوشت را در نظر ندارد.
وی بیان کرد: دنیا زودگذر است و از این جهت تعبیر به عاجله میشود، علت فقدان نشاط و شادابی همین زودگذر بودن دنیا است؛ پس از این جهت به دنیا عاجله میگویند و خداوند متعال نیز به همین دلیل از دنیا تعبیر به عاجله فرموده است.
آیت الله علم الهدی با اشاره به رابطه میان کفور و دنیاگرایی افزود: ریشه تجاوزات متعدد کفور همین دنیاگرایی است و در یک حدیث پیامبر اسلام به صورت صریح اعلام میکنند که منشاء هر خطا و معصیت و جنایت و ظلمی، دنیاگرایی و دنیادوستی است.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد: عامل اصلی کفور بودن از نگاه پرودرگار محبت به دنیا و دنیاگرایی است، در منطق امیرالمومنین(ع) دنیا فوق العاده توبیخ شده است، بشر برای ابدیت آفریده شده است و پیامبر اسلام نیز میفرمایند شما برای بقا خلق شدهاید.
آیت الله علم الهدی افزود: انسان چطور ممکن است در برابر این دنیا و زندگی بینش امیرالمومنین(ع) را پیدا کند و دنیا در نظرش پست باشد؟ زمانی این مسئله محقق میشود که انسان در کنار زرق و برق دنیا و زیباییها، زیبایی دیگری را ببیند.
خطیب جمعه مشهد مقدس گفت: علت نامگذاری هفته جاری به هفته امر به معروف و نهی از منکر الهام از فرمایش امام حسین(ع) است که انگیزه قیام خود را امر به معروف و نهی از منکر معرفی میکنند.
آیت الله علم الهدی افزود: عامل اجرایی این اصلاح و ضامن اجرای اجتناب از مفاسد در امت، امر به معروف و نهی از منکر است، وقتی عمق قیام سیدالشهدا را در نظر میگیریم قیام حضرت برای این بود که مردم را از بی تفاوتی خارج کنند. اینکه یک حکومت جانی و جائر سرنوشت مردم را در دست بگیرد و انواع مفاسد را اجرا کند و مردم هم به دنبال زندگی کردن باشند هدف حکومت بود اما امام حسین(ع) برای خارج کردن مردم از این بی تفاوتی دست به قیام زد.
وی خاطرنشان کرد: برخی درصدد مصلحت اندیشی بوده و ایشان را از این قیام منع میکردند و نمونه آن ابن عباس بود که گفت شما چرا از این شهر بیرون میروید و میخواهید قیام کنید؟ حضرت فرمودند من با یزید بیعت نمیکنم.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی اظهار داشت: مصلحت اندیشی را کسی انجام میدهد که در مقابل توسعه ناهنجاری در جامعه بی تفاوت است اما آنچه برای امام حسین(ع) موضوعیت داشت بی تفاوتی در برابر گناه و جنایت بود، امام میخواست مردم در برابر گناه بی تفاوت نباشند و با این مسئله بی تفاوت برخورد نکنند.
آیت الله علم الهدی افزود: در جامعهای که اگر بنا شد در آن کسی گفت گناه و بی بندوباری و شهوترانی نکنید و ابزار شهوترانی و عیاشی که سبب توسعه گناه میشود را به وجود نیاورید به وی بگویند تو ضد آسایش مردم هستی، نباید بترسد و عقب نشینی کند و باید تا پای جان دادن بایستد.
وی بیان کرد: جامعه هدف امام حسین(ع) کدام بود؟ آیا امام حسین خواستند یزید را امر به معروف کند؟ نهی از منکر که در یزید اثر نداشت. اینکه امام حسین(ع) در این حرکت قوی فرمودند حرکت کردم برای امر به معروف منظورشان چه بود؟ جامعه هدف امام حسین(ع) کدام بود؟ این جامعه هدف قطعاً یزید و حکومتش نبود بلکه انکر منکرات، انحراف سیاسی جامعه و امت آن روز بود، زیرا امت دچار انحراف شده بود.
خطیب جمعه مشهد مقدس گفت: امام حسین(ع) به دنبال اصلاح امت بود زیرا آنها دنبال زندگی خود بودند و دنبال مصلحت اندیشی برای زندگی بودند و در برابر گناه بی تفاوت شده بودند، نقطه تبلور این انحراف، نقض بیعت کوفیان با مسلم بود، باید پای ولایت فقیه ایستادگی کرد و تا زمان ظهور باید پای ولایت فقیه ایستاد و تنها در این صورت است که ما اهل کوفه نیستیم.ولایت فقیه را استکبار میخواهد از روی کره زمین براندازی کند.
آیت الله علم الهدی گفت: امروز در جامعه ما مانع اصلی اجرای نهی از منکر چیست؟ مانع اصلی برخی جریانات سیاسی هستند، عدهای میخواهند از قشر بی بندوبار برای خود اردو درست کنند و در انتخابات این اردوکشی را راه بیندازند و تا کسی نهی از منکر میکند، اهانت و جسارت میکنند و استهزاء میکنند.
وی بیان کرد: شما به فکر آسایش جوان هستید؟ حتی برای بیکاری جوانان شعار هم نمیدهید و اظهار دغدغه هم نمیکنید. آن وقت واقعاً دغدغه جوان را دارید؟ کدام جوان است که شما از لذت وی دفاع میکنید؟ اینها میخواهند جریانی لامذهب ایجاد کنند و آن را مقابل دین قرار دهند و بی بندوبارها مقابل دین بایستند وگرنه بلوا راه انداختن در شهر قم نیاز بود؟ قبل از پیروزی انقلاب زنان بیحجاب وارد قم که میشدند چادر به سر میکردند آن وقت در این قم شما یک چنین فسق و فجوری به راه میاندازید؟ این یک جریان حساب شده است.