تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

بهترین گوشی‌های سونی در سال ۲۰۲۳

سونی نزدیک به ۲۰ سال است که گوشی تولید می‌کند و هنوز هم پیشتاز بازار است. در اینجا بهترین گوشی‌های سونی موجود در سال ۲۰۲۲ وجود دارد!

بهترین گوشی‌های سونی برای خرید در سال ۲۰۲۳

رویداد۲۴  حسین فلاحی: اگرچه سونی دیگر یک بازیگر اصلی در بازار گوشی‌های هوشمند نیست و حتی از چندین بازار در سراسر جهان خارج شده است اما این شرکت هنوز هم طرفداران وفاداری دارد. گوشی‌های سونی به خاطر دوربین‌های فوق‌العاده، طراحی شیک و صفحه‌نمایش بی‌نقص، مخاطبان مختلف را جذب می‌کنند. آن‌ها همچنین دارای برخی از ویژگی‌های ارزشمند برای سازندگان هستند، مانند برنامه‌های Camera Pro و Cinema Pro، که تجربه‌ای مشابه سونی آلفا را در تلفن هوشمند ارائه می‌دهند. اگر برای چنین ویژگی‌هایی ارزش قائل هستید و به دنبال خرید یک گوشی جدید Sony Xperia هستید، این مطلب را تا انتها بخوانید. در این پست، برخی از بهترین گوشی‌های سونی را که می‌توانید در سال 2023 بخرید، با قیمت‌های مختلف بررسی می‌کنیم.

بهترین گوشی سونی ۲۰۲۳: Sony Xperia 1 III

بهترین گوشی‌های سونی ۲۰۲۳

جدیدترین گوشی هوشمند پرچمدار سونی، Xperia 1 III، بدون شک بهترین گوشی سونی است که می‌توانید امروز بخرید. این گوشی بر اساس Xperia 1 II از سال گذشته ساخته شده و دارای چند پیشرفت قابل توجه است. این گوشی دارای تراشه اسنپدراگون 888 کوالکام، صفحه نمایش 6.5 اینچی 4K OLED درخشان است که از نرخ رفرش 120 هرتز پشتیبانی می‌کند. همچنین دارای باتری بزرگتر 4500 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 30 واتی و راه اندازی دوربین سه‌گانه چشمگیر در پشت با سنسور 3D است.


بیشتر بخوانید: بهترین گوشی‌های گوگل پیکسل ۲۰۲۳


اگرچه ممکن است این تغییرات روی کاغذ زیاد به نظر نرسد، Xperia 1 III به طور قابل توجهی قدرتمندتر از Xperia 1 II است. این گوشی با قابلیت‌ترین گوشی در سری سونی در سال جاری است و به این ترتیب، انتخاب ما برای بهترین گوشی سونی به طور کلی است.

بهترین گوشی سونی در رده پرچمدار: Sony Xperia 1 II

Sony Xperia 1 II

اگر می‌خواهید یک تجربه پرچمدار داشته باشید، اما تمایلی به خرج کردن مقدار زیادی پول برای تلفن بعدی خود ندارید، Sony Xperia 1 II سال گذشته هنوز انتخاب مناسبی برای شما است. این گوشی بسیار شبیه به Xperia 1 III جدیدتر با صفحه نمایش 6.5 اینچی 4K OLED بدون بریدگی، سیستم دوربین سه‌گانه 12 مگاپیکسلی + 12 مگاپیکسلی + 12 مگاپیکسلی در پشت و بسیاری از ویژگی‌های نرم افزاری جدید ارائه می‌دهد. با این حال، باتری 4000 میلی آمپر ساعتی کوچکتر با پشتیبانی از شارژ کندتر 18 واتی و نمایشگر نرخ تازه سازی پایین‌تر دارد.

Xperia 1 II همچنین دارای تراشه Snapdragon 865 سال گذشته است که با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی همراه شده است. در حالی که این بدان معنا است که از نظر عملکرد به خوبی Xperia 1 III نخواهد بود، اما همچنان برای اکثر کاربران کافی است.

بهترین گوشی سونی از لحاظ دوربین: Xperia Pro-I 5G

بهترین گوشی‌های سونی در سال ۲۰۲۳

Sony Xperia Pro-I 5G رویای علاقه‌مندان به دوربین است. این گوشی دارای یک سنسور 1 اینچی است، بزرگترین سنسوری که می‌توانید در تلفن‌های هوشمند همراه با اپتیک زایس پیدا کنید. مابقی گوشی نیز درجه یک پرچم‌دار است و آن را به گزینه‌ای عالی برای عکاسی و فیلم‌برداری تبدیل می‌کند، مشروط بر اینکه بخواهید 1800 دلار برای آن سخت‌افزار هزینه کنید. 

Xperia Pro-I برای علاقه‌مندان جدی به دوربین است که برای سخت افزار برتر اهمیتی نمی‌دهند. این اولین گوشی در جهان است که دارای سنسور تصویر 1 اینچی است، همان چیزی که در دوربین کامل RX 100 سونی وجود دارد. اگر شما یک عکاس حرفه‌ای هستید که به دنبال مزایایی است که با یک حسگر بزرگ مانند نور بیشتر، عمق میدان باریکتر و غیره ارائه می‌شود، این گوشی برای شما ساخته شده است.

به گزارش رویداد۲۴ به غیر از دوربین، بقیه گوشی نیز قدرتمند است و با اکثر پرچمداران سال 2021 برابری می‌کند. این گوشی دارای تراشه اسنپدراگون 888، صفحه نمایش 6.5 اینچی 21:9 4K 120 هرتز است که آن را شفاف‌ترین صفحه نمایش در هر گوشی هوشمندی می‌کند. دوربین‌ها دارای اپتیک زایس هستند. سنسور اصلی 1 اینچی با یک لنز فوق عریض و یک لنز تله فوتو همراه است.

بهترین گوشی سونی برای حرفه‌ای ها: Sony Xperia Pro 5G

بهترین گوشی سونی ۲۰۲۳

Sony Xperia Pro 5G یک Xperia 1 II ارتقا یافته است که ویژگی‌های جدید مفیدی را برای حرفه‌ای‌ها ارائه می‌کند. اگرچه برچسب قیمت 2499 دلاری آن کمی مضحک است، اما ویژگی‌های اضافی که ارائه می‌کند ممکن است برچسب قیمت را برای برخی از خریداران توجیه کند. اینها شامل ویژگی هایی مانند پشتیبانی از mmWave و 5G زیر 6 گیگاهرت ، یک پورت micro-HDMI اضافی و امکان استفاده از تلفن به عنوان مانیتور 4K روی دوربین است.

اگرچه این ویژگی‌های اضافی ممکن است برای خریدار معمولی جذاب نباشد، اگر یک عکاس حرفه‌ای یا یک تولیدکننده محتوای موبایل هستید، این ویژگی‌ها واقعاً می‌توانند برای شما مفید باشند. با این حال قبل از اینکه گوشی را تهیه کنید، توجه داشته باشید که سخت‌افزار آخرین نسل را در داخل دارد، بنابراین ممکن است بخواهید Xperia 1 III جدیدتر را خریداری کنید. مگر اینکه واقعاً به پورت micro-HDMI و قابلیت‌های مانیتور روی دوربین نیاز داشته باشید.

گزینه جایگزین: Sony Xperia 5 II
بهترین گوشی‌های سونی در سال ۲۰۲۳

درست مانند Sony Xperia 1 II، Sony Xperia 5 II از سال گذشته نیز برای اکثر افراد انتخاب مناسبی است. این یک نسخه جمع و جور از Xperia 1 II است که اکثر ویژگی‌های موجود در مدل پرچمدار را به جز چند مورد استثنا ارائه می‌دهد. این گوشی دارای یک پنل OLED 6.1 اینچی FHD+ با وضوح کمتر، یک باتری کوچکتر 4000 میلی آمپر ساعتی، 8 گیگابایت رم، 128 گیگابایت حافظه داخلی و تراشه اسنپدراگون 865 کوالکام است.

در جلوی دوربین، Xperia 5 II دارای همان تنظیمات دوربین سه گانه 12 مگاپیکسلی در پشت مانند Xperia 1 II و همان دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی است. در حالی که برخی ممکن است فکر کنند که سخت افزار آن کمی قدیمی است، این گوشی هنوز هم انتخاب خوبی است، به خصوص اگر به دنبال خرید یک گوشی ارزان سونی هستید که تجربه ای تقریباً عالی را ارائه می‌دهد.

بهترین گوشی مقرون به صرفه سونی: Sony Xperia L4

بهترین گوشی سونی در سال ۲۰۲۳

به دنبال گوشی هوشمند سونی مقرون به صرفه هستید؟ Xperia L4 دارای صفحه نمایش 6.2 اینچی با رزولوشن 1680 در 720، دوربین سه گانه، باتری 3580 میلی آمپر ساعتی و بسیاری از ویژگی‌‌های عالی دیگر است. البته همه نمی‌خواهند چند صد دلار برای یک گوشی هوشمند خرج کنند. بسیاری از مردم فقط چیزی مقرون به صرفه می‌خواهند که کار را انجام دهد. اگر در این دسته قرار دارید، Sony Xperia L4 را دوست خواهید داشت.

Xperia L4 یک گوشی هوشمند ارزان قیمت از سونی است که دارای صفحه نمایش 6.2 اینچی با وضوح 1680 در 720، دوربین سه‌گانه، دوربین جلو 8 مگاپیکسلی، 3 گیگابایت رم، 64 گیگابایت حافظه داخلی، تا 512 گیگابایت حافظه قابل ارتقا، باتری 3580 میلی آمپر ساعتی، اندروید 9 و بسیاری از ویژگی‌های عالی دیگر است.

بهترین بهترین گوشی میان رده سونی: Sony Xperia 10 III

بهترین گوشی سونی در سال ۲۰۲۳

Sony Xperia 10 III جدید یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند میان رده سونی است. این گوشی دارای صفحه نمایش 6 اینچی OLED، تنظیم دوربین سه گانه در پشت، تراشه اسنپدراگون 690 کوالکام و باتری 4500 میلی آمپر ساعتی است. سونی اکسپریا 10 III سونی ممکن است سابقه قابل توجهی در ارائه برخی از بهترین گوشی‌های هوشمند اندرویدی موجود در بازار داشته باشد، اما Xperia 10 III ثابت می کند که می تواند گوشی‌های میان رده عالی نیز بسازد.

از نظر امکانات، اکسپریا 10 III دارای صفحه نمایش 6 اینچی OLED 21:9 با رزولوشن 2520 در 1080 پیکسل، IP68 مقاومت در برابر آب، راه اندازی دوربین سه گانه 12 مگاپیکسلی + 8 مگاپیکسل + 8 مگاپیکسلی، تراشه اسنپدراگون 690، 6 گیگابایت رم است. 128 گیگابایت حافظه داخلی، تا 1 ترابایت حافظه قابل ارتقا، باتری 4500 میلی آمپر ساعتی، اندروید 11 و موارد دیگر.

بهترین گوشی میان رده سونی با نمایشگر بزرگ: Sony Xperia 10 Plus

بهترین گوشی‌های سونی در سال ۲۰۲۳

Xperia 10 Plus یکی دیگر از گوشی‌های هوشمند میان رده عالی سونی است. از بهترین ویژگی‌های آن می توان به صفحه نمایش 6.5 اینچی FHD+، دوربین دوگانه، پردازنده اسنپدراگون 636، باتری 3000 میلی آمپر ساعتی و موارد دیگر اشاره کرد. سونی اکسپریا 10 پلاس اشاره کرد.

اگر یک گوشی میان رده سونی با نمایشگر بزرگ می‌خواهید، باید نگاهی به اکسپریا 10 پلاس بیندازید. اولین چیزی که در مورد این گوشی متوجه خواهید شد، صفحه نمایشگر بزرگ 6.5 اینچی FHD+ آن است. نمایشگر Xperia 10 Plus علاوه بر بزرگ بودن، وضوح مناسب 2520 x 1080 پیکسل و محافظ Corning Gorilla Glass 5 را نیز ارائه می‌دهد.

از نظر سایر ویژگی‌ها، اکسپریا 10 پلاس دارای دوربین دوگانه، دوربین جلو 8 مگاپیکسلی، فیلم‌برداری 4K، حداکثر 6 گیگابایت رم، 64 گیگابایت حافظه داخلی، تا 512 گیگابایت حافظه قابل ارتقا، پردازنده اسنپدراگون 636، باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی، اندروید 9 است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
0
1
دستشون دردنکنه ب این گوشی های سونی واقعا رو دستش نیامده عالی عالی
نظرات شما