تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱۴ نظر

روزنامه اعتماد: درگیری در ماهان کرمان بر سر حجاب بود

علیرضا آل‌داود، فعال سیاسی اصولگرا که با انتشار توییتی علت این فاجعه را درگیری و سنگ‌پراکنی «زنان بی‌حجاب» به اتوبوس «زائران حاج قاسم» عنوان کرد، توییتی که ساعاتی بعد حذف شد و آل‌داود اعلام کرد که اطلاعات توییت قبلی را به اشتباه منتشر کرده است.

باغ شازده کرمان

رویداد۲۴ روزنامه اعتماد در خبری نوشت: فوت زنی ۵۹ ساله در کرمان تایید شد. درگیری بر سر حجاب دوباره فاجعه آفرید.

اعتماد افزود: کمتر از ۲۰ روز پس از انتشار تصاویری در خصوص پرتاب سطل ماست بر سر مادر و دختری در خیابان شاندیز مشهد، این بار پخش تصاویری در خصوص درگیری برخی افراد و خانواده‌ها در ماهان کرمان فاجعه آفرید. این بار خبر درگیری‌ها از باغ شازده در ماهان کرمان مخابره شده است. جایی که در آن یک زن ۵۹ ساله به دلیل التهاب ناشی از ترس ابتدا سکته قلبی کرده و سپس جان می‌سپارد.  

خبر‌های تکمیلی هم حاکی از آن است که گروهی دیگر از ایرانیان حاضر در صحنه هم مجروح شده‌اند. علیرضا آل‌داود، فعال سیاسی اصولگرا که با انتشار توییتی علت این فاجعه را درگیری و سنگ‌پراکنی «زنان بی‌حجاب» به اتوبوس «زائران حاج قاسم» عنوان کرد، توییتی که ساعاتی بعد حذف شد و آل‌داود اعلام کرد که اطلاعات توییت قبلی را به اشتباه منتشر کرده است.

بر اساس اعلام سایت ۲۴ این درگیری زمانی رخ داده که گروهی از مسافران یک اتوبوس به چند زن بدون حجاب «تذکر حجاب» دادند و مردم حاضر به حمایت از زنان آمدند و با تذکردهندگان درگیر شدند. در ابتدای تصاویر ویدیویی که از این درگیری منتشر شده، دیده می‌شود که چند نفر قصد گرفتن چند دختر بدون روسری را دارند. فیلم از داخل اتوبوسی گرفته شده که شیشه‌هایش بر اثر اصابت سنگ شکسته شده است. صدای زنی از داخل اتوبوس شنیده می‌شود که فریاد می‌زند: «زن‌ها حجاب باید داشته باشند.» مشخص نیست منظورش چه کسی است، اما می‌گوید: «برو بیارش.»

مسوولان چه می‌گویند؟

روز گذشته صدا و سیمای مرکز کرمان بدون اشاره به حاشیه‌های ماجرا، دلیل مرگ این بانوی ۵۹ ساله را ایست قلبی عنوان کرد. علی بابایی، فرماندار شهرستان کرمان هم دیروز اظهار داشت: عصر روز (یکشنبه) بین گروهی از مسافران در منطقه گردشگری شهر ماهان نزاع رخ داده است که متاسفانه تعدادی مجروح و فوت شدند.


بیشتر بخوانید: درگیری بر سر حجاب در ماهان کرمان منجر به فوت یک نفر شد +فیلم


وی با بیان جزییات این اتفاق گفت: بر اثر این درگیری یک خانم ۵۹ ساله فوت می‌شود و تعدادی نیز مجروح شدند. این نزاع بعد از درگیری شخصی شروع شده و با ورود ماموران فراجا افراد خاطی دستگیر و تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند. بابایی با بیان اینکه جزییات بیشتر وقوع نزاع در دست بررسی است و در پیام‌های بعدی اطلاع‌رسانی خواهد شد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچ مورد ناامنی در شهرستان وجود ندارد و افراد طرف دعوا نیز دستگیر شدند.

رییس قضایی ماهان هم در گفتگو با میزان بدون اشاره به دلیل این درگیری می‌گوید که عصر روز یکشنبه ۳ اردیبهشت در دومین روز تعطیلی عید فطر در ایران «یک نزاع دسته‌جمعی» در محدوده باغ شازده در ماهان کرمان رخ داده و در این حادثه یک زن میانسال بدحال شده که پس از انتقال به بیمارستان فوت کرده است.

او گفت که تحقیقات تکمیلی درباره علت و جزییات این موضوع با حضور «تعدادی از شاهدین و همراهان متوفی» از سوی بازپرس ویژه در دست انجام است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حجاب اجباری
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
3
31
حکومت تروریستی
زنهای داعش تروریستی
مردم اگه درس عبرتی به این فاحشه های داعشی ندین
همین بلا سر خانواده هاتون میاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
5
37
همه جارو دارن پلمپ میکنن واسه حجاب
الان دیدم مرکز اپال ،پلمپ شد
رستوران باب البحر ،مال منصوریان هست پلمپ شد،رستوران بهاره رهنما پلمپ شد
یه زن امربه معروفی هم تو مترویه اصفهان کتک خورده نوش جونش باشه ،،تو مترو تهران ،تذکر دهنده گذاشتن،،ما درگیر جنگ حجابیم
،ورود زنان طبیعی،به موزه ممنوع شد
دارن یکاری میکنن ،نتونیم زندگی کنیم
ولی در واقع ما با موهامون جونشونو گرفتیم
پاسخ ها
سجاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
یه کاری کردن مردم رو انداختن به جون هم و دارن همدیگه رو میکشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
4
31
سنگ چیه،باید اتوبوس به عنوان عبرت تاریخ
تو موزه نگهداری بشه
باید بنویسن اسلام ج ا
چه به روز ایران اورد
باید عکس اون ماده ها رو بزارن تو موزه
بگن ،اینا قاتل زنهای اصیل ایرانی هستن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
5
26
تو مدرسه و دانشگاه دختر چادریا
به همون اندازه دوست پسر داشتن
که دخترایه دیگه داشتن
همون کارارو میکردن ،فقط چادر داشتن
ولی فهمیده بودن،مردا عقلشون به چشمشون هست
میدونستن ،مرد با چادر اسگول میشه
فکر میکنه اون زن راهبه هست
این واقعیتی بود که گفتم
خواه پند گیر خواه ملال
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
دوستی چادری داشتم که بیشترین تقلب رو درامتحانات داشت با جابه جایی برگه و کتاب باز کردن و... جرات نمی کردم به معلممان بگویم که نمراتش برای خودش نیست. بعدها چادرش را برداشت و سرنوشتش بماند. اما ظلم آن روزهارا هرگز فراموش نمی کنم. امروز خودم مدرس هستم و هرگز براساس ظاهر قضاوت نمی کنم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
3
37
بعدها تو تاریخ مینویسن...عاقبت چنین شد
مردان و زنان تندرو طرفدار حجاب اجباری،عامل سقوط جمهوری اسلامی
در ایران شدند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
1
4
حکومت فکر میکنه با تولید اشوب میتونه گند کاریهاش رو مخفی فقط یادتون باشه اینبار اگر شعله بکشه خاکستر خیلی از اقایون با باد خواهد رفت .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
1
5
باز یه بامبولی سرهم می کنن میگن حجاب نبود که چیز دیگه بوده. بطور مشخص یه اتوبوس زیارتی و تماما چادریه و یه گروه گردشگر با حجاب کم یا بی حجاب. همین رو ببینید چطور خواهند پیچوند. الان دارن سناریو میسازن و قربانی هارو اذیت می کنن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
1
9
نمیدونم چرا رژیم ما داره این کارو میکنه چرا دوست داره کشور رو ودار به جنک داخلی کنه چرا میخواد اشتباها اختلاص ها دوزدی یها وطن فروشی‌ها بردن تمام ثروت ملت رو لاپوشانی کنه ومردم سرشون با داشتن نداشتن روسری کرم کنه وفکر مردم مشغول این موضوع بسیار بسیار پیش پا افتاده باشه 70 سال پیش هم همه آزاد بودن هرکسی هرجور لباس دوست داشت می‌پوشید بخدا دین ایمان احترام همه سر جایه خودش بود مردم ایمان بیشتری داشتند به خدا پیامبران اسلام با احترام بیشتری اجرا می‌شد چون دوزدی فساد ودروغگوی نبود زن ومرد وتمام خانواده راحت زندکی می کردن همه سر 89شون بکار خودشان بود همه چیز هم ارزان بود فراوان وشغل بسیار زیاد الان هیچ کدامش وجود نداره کشورمان شده محل نزا فضولی تو زندکی همدیگر سرک کشیدن کشور بچاپ برو بابا همه هم وطن هستیم چرا باید بهم بپریم بخاطر روسری خاک توسر هرکی دنبال این موضوع هست خودشو مسخره دو دنیا میکنه وخدوشو بالاتر از خدا می‌داند خودشو فرشته افتاده از آسمان با اون چند متر پارچه دقیقا دارند از قانون کشورهای عربی پیروی می‌کنند البته که اونها هم این چنین دیکتاروی در کشورشان عمل نکردن نمی‌کنند مشکل عقب ماندن از دنیا هستند دنبال رو شیاطین زمان هستند ملت اتحاد داشته باشید نه باهم بجنگید ودشمنان کشور وملت رو شاد اونها منتظر همین کارها هستند دو دستگی ملت وسوع استفاده برای خودشان بیشتر فکر کنید وتوجو به وضع پیش آورده پشت به پشت هم باشید دست به دست هم بدید آرامش داشته باشید وسعی کنید مملکت رو رونق بدید وآرامش رو حکم فرما نه شلوغی ونزا برخورد با یک دیگر چون نتیجه ای جز نابودی کل کشور نخواد داشت حق یار همه عزیزان هم وطن ایران دوست وصلح طلب باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
0
4
حاکمیت مردم را به جون هم انداخته جنگ داخلی پیش بینی میشود حالا میبینید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
7
2
آهای توی آشغالی که میگی تو دانشگاه دخترای چادری دوست دارند شاید تو چادری ها هم تک و توکی نخاله باشه ولی 90 درصدشون با حیا و پاکدامن هستند ولی اونی که خودشو در معرض دید همگان می‌ذاره معلومه که دندشون می‌خاره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
زر نزن خرزززشی!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
1
5
فراجا وارد شد ؟ خب خود فراجا مشخصه از دار و دسته چه کسانی هست دیگه .
نظرات شما