تاریخ انتشار: ۲۰:۱۵ - ۱۲ تير ۱۴۰۲
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

جواد عزتی کیست؟

جواد عزتی، بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون ایران، یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین هنرمندان کشور است. او در بیش از ۱۵۰ فیلم، سریال و تئاتر نقش آفرینی کرده و به دلیل بازی‌های قوی و پرطرفدارش مورد توجه و تحسین بسیاری از منتقدان و علاقه‌مندان به هنر و سینما قرار گرفته است.

بیوگرافی جواد عزتی

رویداد۲۴ مهدی توفیقی: جواد عزتی متولد ۲۰ دی ۱۳۶۰ در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون است، او فارغ التحصیل دیپلم رشته تئاتر از هنرستان سوره می‌باشد که از ۱۵ سالگی وارد تئاتر شد و حالا همسرش مه لقا باقری نیز از جمله بازیگران شناخته شده است.

شروع جواد عزتی از ۱۵ سالگی

جواد عزتی اولین بار سال ۱۳۷۵ وقتی ۱۵ ساله بود در یک خانه فرهنگ بعد از تست وارد یک گروه تئاتر شد و از آنجا با نمایش‌های خیابانی و کودک شروع بکار کرد.

جواد عزتی در جلوی دوربین

بعد از ۶ سال تجربه تئاتر سال ۱۳۸۱ به دعوت سعید آقاخانی با مجموعه «قصه‌های شبانه» بعنوان بازیگر و صداپیشه عروسک اولین بار جلوی دوربین رفت.

به گزارش رویداد۲۴ سال ۱۳۸۵ شروع شهرت اش با چهارمین تجربه تلویزیونی اش در سریال «باغ مظهر» مهران مدیری و مجموعه «قرارگاه مسکونی» شروع شد.

در نهایت شهرت او با نقش بابا اتی در سال ۱۳۸۹ با سریال «قهوه تلخ» به اوج رسید.

ازدواج جواد عزتی 

جواد عزتی کیست؟

جواد عزتی بعد از گرفتن دیپلم از هنرستان ترجیح داد بجای رفتن به دانشگاه، شبانه روزی تمرین کند و بیشتر خودش را محک کند.

بسیاری از دانشجویان رشته تئاتر سال‌های ۷۸ تا ۸۳ او را از همان رو‌های می‌شناسند، تا اینکه روزی در نمایش میلر به کارگردانی مه لقا باقری بعنوان بازیگر بازی کرد.

نهایتا این آشنایی در سال ۱۳۸۵ وقتی این زوج هر دو ۲۵ ساله بودند به ازدواج ختم شد.

علاقه جواد عزتی

جواد عزتی در برنامه دورهمی از کار مورد علاقش گفت: «عاشق مسافرکشی هستم تا جایی که چند وقت پیش رفتم تاکسیرانی یک ماشینی ثبت نام کنم که اونا هم تعجب کردند، ولی ندادند.

من عشق می‌ورزم اصلا اینکه آدم‌های مختلف میشینن تو ماشین و باهاشون حرف می‌زنم».

بازیگر پرفروش

در سال ۱۳۹۶ فیلم «آینه بغل» با فروش نزدیک به ۲۱ میلیارد تومان و فیلم «اکسیدان» نزدیک به ۱۱ میلیارد تومان در گیشه، جواد را تبدیل به پرفروشترین بازیگر سال کرد.

بهترین فیلم و سریال‌های جواد عزتی

سریال قهوه‌ی تلخ

جواد عزتی کیست؟

کارگردان: مهران مدیری
سال انتشار: ۱۳۸۹

سریال قهوه‌ی تلخ که جزء اولین سریال‌های نمایش خانگی است، در ژانر طنز تاریخی و با حضور بازیگران مطرح زیادی ساخته شد که نقش جواد عزتی در بین آن‌ها یکی از به یادماندنی‌ترین‌ها، بامزه‌ترین‌ها و متفاوت‌ترین‌هاست. عزتی نقش‌های طنزش را خیلی خوب بازی می‌کند. اما به قول خود مهران مدیری، نقش پیرمرد را بهتر درمی‌آورد. بابا اِتی فراموش‌کار یا بتی جان قیصرالسلطنه‌ی سریال قهوه‌ی تلخ از همان ابتدا جزء محبوب‌ترین کاراکتر‌های این سریال بود و دیالوگ‌هایش برای مدت‌ها بر سر زبان پیر و جوان تکرار می‌شد.

سریال درسر‌های عظیم ۱ و ۲

جواد عزتی کیست؟

کارگردان: برزو نیک‌نژاد
سال تولید: ۱۳۹۳-۹۴

جواد عزتی بازیگر نقش لطیف بود، داشجوی مجردی که در خانه‌ای ویلایی با چند همسایه‌ی عجیب که هر کدام داستان خود را داشتند زندگی می‌کرد. عزتی در این سریال ناخواسته درگیر ماجرایی که محصول نقشه‌های بهار، دختر یکی از همسایه‌ها (با بازی الناز حبیبی) است می‌شود و داستان‌های جالبی که بعدا اتفاق می‌افتد این دو را به هم علاقه‌مند کرده و در نهایت با هم ازدواج می‌کنند.

فیلم ماجرای نیمروز

جواد عزتی کیست؟

کارگردان: محمدحسین مهدویان
سال تولید: ۱۳۹۵

ماجرای نیمروز شاید متفاوت‌ترین فیلمی باشد که بعد از نقش‌آفرینی‌های دیگر جواد عزتی شاهد آن بودیم. جواد عزتی در این ماجرای نیمروز که در واقع یک فیلم کاملا سیاسی و جدی است نقش صادق، مردی کم‌حرف، عملگرا و بسیار دقیق و محطاط را بازی می‌کند. چیزی که تا قبل از این فیلم از او ندیده بودیم. انتخاب جواد عزتی برای ایفای نقش یکی از مهمترین مهره‌های امنیتی آن هم در آن دوره‌ی تاریخی ریسک بزرگی بود که خوشبختانه با توانمندی قابل تحسینی خیلی هم خوب از آب در آمد.

فیلم اکسیدان

جواد عزتی کیست؟

کارگردان: حامد محمدی
سال انتشار: ۱۳۹۵

اصلان برای گرفتن ویزا دست به کار‌های عجیب زیادی می‌زند و مجبور می‌شود بار‌ها روی اعتقاداتش پا بگذارد. قصد دارد کشیش شود، خود را همجنسگرا جا می‌زند و این نقش‌ها را بسیار جذاب و باورپذیر بازی می‌کند. جواد عزتی لحظات طنز را گاهی بسیار تلخ و گاهی به شدت خنده‌دار بازی می‌کند، تا جایی که ما به‌عنوان بیننده بار‌ها با او همذات‌پنداری می‌کنیم.

فیلم هزارپا

جواد عزتی کیست؟

کارگردان: ابوالحسن داوودی
سال انتشار: ۱۳۹۷

حضور دو بازیگر خلاق و توانمند مثل رضا عطاران و جواد عزتی در نهایت به دومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران ختم شد. هزارپا داستان دو دوست جیب‌بر و کیف‌قاپ را روایت می‌کند که با یک نقشه، یکی از آن‌ها قصد نزدیک شدن به دختر پولدار برای ازدواج دارد. جواد عزتی بازیگر نقش منصور یکی از نقاط قوت فیلم است.

فیلم جان دار

جواد عزتی کیست؟

کارگردان: حسین امیری دوماری و پدرام پور امیری
سال انتشار: ۱۳۹۸

جان‌دار یکی دیگر از فیلم‌هایی است که بازی جواد عزتی بیننده را غافلگیر می‌کند. فیلمی جدی و درام با بازیگرانی خوش‌نام و با تجربه مانند فاطمه معتمدآریا و حامد بهداد و مسعود کرامتی و بسیاری دیگر. عزتی در این فیلم نقش یاسر، یک عاشق بی‌منطق و کور و انتقام‌جو را بازی می‌کند، چیزی که تا قبل از این فیلم هرگز از او ندیدیم.

فیلم جهان با من برقص

جواد عزتی کیست؟

کارگردان: سروش صحت
سال انتشار: ۱۳۹۷

در فیلم جهان با من برقص که اولین فیلم سروش صحت با طنزی تلخ و بازیگران کاردرست است، یکی دیگر نقش‌آفرینی‌های جواد عزتی را شاهد هستیم. جواد عزتی در این فیلم نقش احسان را بازی می‌کند، رفیقی که نامردی دیده و همچنان پای رفاقتش، اما با دلخوری ایستاده. در تمام طول فیلم سعی نمی‌کند ناراحتی‌اش را پنهان کند، گله‌مند و حق به جانب است. فکر می‌کند خیانت دیده و به قول خودش حتی یک لبخند هم به لب ندارد.

فیلم شنای پروانه

جواد عزتی کیست؟

کارگردان: محمد کارت
سال انتشار: ۱۳۹۸

شنای پروانه به کارگردانی محمد کارت یکی دیگر از فیلم‌هایی است که عزتی نقش مؤثری در آن دارد. چه در پیشبرد داستان، چه در تعامل با دیگر بازیگران و چه در ایفای نقش خودش. عزتی در این فیلم با همسرش (محلقا باقری) همبازی شده که برای ما به‌عنوان بیننده جذابیت خاصی دارد.


بیشتر بخوانید: فیلم سینمایی کت چرمی با بازی جواد عزتی


عزتی با بازی در نقش حجت باز هم ناخواسته درگیر دردسری عظیم می‌شود، دردسری که پرده از رازی بزرگ در زندگی خانوادگی‌اش برمی‌دارد. کاراکتر حجت مردی است که گذشته‌ی پر اشتباهش را کنار گذاشته و زن و زندگی تشکیل داده و برای خانواده‌اش فرزند مسؤولی است. گاه از سر استیصال اشک می‌ریزد، گاه از روی خشم فریاد می‌کشد و در تمام مدت فیلم سعی در انجام کار درست دارد.

سریال زخم کاری

جواد عزتی کیست؟

کارگردان: محمدحسین مهدویان
سال انتشار: ۱۴۰۰

به گزارش رویداد۲۴ جواد عزتی در سریال زخم کاری که تنها چند قسمت از آن در شبکه‌های نمایش خانگی پخش شده، نقش مالکی، یک مدیر همه فن حریف شرکت نفت را بازی می‌کند که برای به‌دست آوردن پول و قدرت دست به کار‌های خطرناکی از جمله قتل می‌زند. نظر دادن به صورت موشکافانه درباره‌ی بازی او هنوز زود است، اما او توانسته در همین قسمت‌های اول چشم‌ها را به خود خیره کند.

زخم کاری سریالی در ژانر جنایی و با اقتباس از کتابی به همین نام نوشته‌ی محمود حسینی‌زاد که خود از نمایشنامه‌ی مکبث الهام گرفته ساخته شده و مضامینی مانند فساد اقتصادی و پولشویی و قرارداد‌های کلان را مطرح می‌کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط