تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۵ نظر

بهترین جا‌های دیدنی مشهد

بسیاری از مسافران و گردشگران برای زیارت حرم امام رضا (ع) به این شهر سفر می‌کنند، اما مشهد تنها یک شهر زیارتی محسوب نمی‌شود؛ مکان‌هایی دیدنی مشهد با مکان‌های تاریخی، طبیعی و تفریحی هر گردشگر و مسافری را به خود جذب می‌کند.

بهترین جا‌های دیدنی مشهد

رویداد۲۴ فائزه مومنی: مشهد به‌عنوان دومین کلان‌شهر ایران یکی از نخستین مقاصد گردشگری ایران است. این شهر به دلیل وجود حرم مطهر امام رضا یکی از محبوب‌ترین شهرهای ایران برای سفر است. بسیاری از مسافران و گردشگران برای زیارت حرم امام رضا (ع) به این شهر سفر می‌کنند اما مشهد تنها یک شهر زیارتی محسوب نمی‌شود؛ مکانهایی دیدنی مشهد با مکان‌های تاریخی، طبیعی و تفریحی هر گردشگر و مسافری را به خود جذب می‌کند.

پارک کوهسنگی

بهترین جا‌های دیدنی مشهد

یکی از مشهورترین تفرجگاه‌های مشهد، پارک کوهسنگی است این پارک زیبا و دلباز از جمله مکان‌هایی است که انتخاب مردم این شهر برای تفریح و پیک‌نیک است.   

 صخره‌های سنگی بعلاوه آبشار پرآبی که از میان کوه‌های این پارک جاری است چشم‌انداز بی‌نظیری برای هر بیننده دارد. این پارک در ابتدا و سال‌ها پیش خارج از شهر مشهد بوده اما امروزه با گسترش شهر کوهسنگی در داخل شهر قرار گرفته است.

جنگل جیغ

بهترین جا‌های دیدنی مشهد

اگر علاقه مند به مکان‌های خاص و عجیب غریب همراه با داستان‌های دلهره‌آور درباره آن دارید، گشت و گذار در این جنگل را فراموش نکنید. جنگل جیغ  یکی از دلهره‌آورترین جاهای دیدنی مشهد است که برای تجربه کمی ترس و بالا رفتن آدرنالین خونتان بسیار مناسب است.

پارک آبی سرزمین موج های آبی

بهترین جا‌های دیدنی مشهد

سرزمین موج‌های آبی یکی از شناخته شده‌ترین جاهای دیدنی مشهد در میان مسافران و میهمانان این شهر است. این پارک آبی یکی از بهترین تفریح‌گاه‌های مشهد است که به صورت خانوادگی یا دوستانه می‌توانید از بازی و تفریح در آن لذت ببرید.

این روستا با مکان‌های تاریخی، رصد خانه نجومی، پارک جنگلی، قلعه تاریی، رودخانه، تله کابین و دهکده توریستی و تفریحی شاندیز یکی از بهترین گزینه‌ها برای بازدید می‌تواند باشد.

آرامگاه نادرشاه افشار

بهترین جا‌های دیدنی مشهد

با مراجعه و بازدید از آرامگاه نادر شاه افشار سفری به تاریخ پرفراز و نشیب کشورمان در دوره افشاریان می‌توانید داشته باشید. این آرامگاه یکی از معماری‌های برجسته تاریخ معاصر ایران نیز به شمار می‌رود. با بازدید از مقبره نادرشاه از موزه ادوات جنگی نادرشاه نیز می‌توانید بازدید داشته باشید.


بیشتر بخوانید: 

بهترین رستوران‌های شیراز

بهترین بناهای تاریخی رشت


طرقبه

بهترین جا‌های دیدنی مشهد

یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی مشهد از زمان‌های گذشته تا به امروز شهر طرقبه است که به کباب شیشلیک بسیار خوشمزه‌اش معرف است. این شهر با بیشترین تعداد رستوران و آب و هوای کوهستانی و پیست اسکی در زمستان یکی از بهترین تفرجگاه‌های مشهد محسوب می‌شود.

خانه داروغه

بهترین جا‌های دیدنی مشهد

اگر علاقه‌مند به بازدید از خانه‌های تاریخی مانند خانه طباطبایی‌های کاشان، خانه داروغه نمونه مشهدی اینگونه خانه‌ها است. خانه داروغه که مربوط به دوره قاجار است متعلق به رئیس نظمیه مشهد بوده است. این خانه با معاری بینظیر و خاصی که دارد نظر هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند.

مجموعه چالیدره

بهترین جا‌های دیدنی مشهد

مجموعه‌های چند جانبه معمولا برای سپری کردن اوقات فراغت و سفر بهترین گزینه هستند چرا که با مراجعه به آن براساس سلایق مختلف می‌توانید از تفریحات متنوعی بهره‌مند شوید. این مجموعه بزرگ در ۳۰ کیلومتری غرب شهر مشهد میان دو کوه قرار داشته و به شهر زیبای طرقبه نیز نزدیک است.

در مجموعه چالیدره می‌توان تفریحات هیجان انگیزی مانند غواصی، قیاق سواری با انواع قایق پدالی و موتوردار، لنج سواری، ترن کوهستان، تله سیژ، تله کابین، بانجی جامپینگ، زیپ لاین، سافاری، کارتینگ و باگی سواری را تجربه کرد.

باغ ملی مشهد

بهترین جا‌های دیدنی مشهد

باغ ملی از جمله پارک‌های قدیمی و مهم مشهد است که در یکی از شلوغ‌ترین و پرازدحام‌ترین مناطق این شهر قرار دارد. تاریخ ساخت این بوستان به سال 1340 و زمان پهلوی دوم بازمی‌گردد. درختان سرسبز و سربه فلک کشیده چنار و سپیدار همراه با فواره‌های آب، فضای بسیار دلنشینی را در این بوستان رقم زده که تقریبا اکثر مردم مشهد به این پارک برای سپری کردن اوقات خود مراجعه کرده‌ و این بوستان را می‌شناسند.

حمام مهدی قلی بیگ

بهترین جا‌های دیدنی مشهد

یکی از جاهای دیدنی مشهد با فاصله کم از حرم امام رضا، حمام مهدی قلی بیگ است. این حمام که قدمت آن به دوران صفویه بازمی‌گردد در آذر ماه سال 1385 به مکانی برای نمایش آداب و رسوم و اعتقادات اجتماعی تبدیل شد و به عنوان موزه مردم‌شناسی در ضلع غربی آستان قدس گشایش یافت.

مهدی قلی بیگ جانی قربان، میرآخور شاه عباس صفوی این بنا را به وقف آستان قدس رضوی درآورد. از دوران صفوی تا سال 1368 شمسی، زائران حرم امام رضا از این حمام برای استحمام استفاده می‌کردند. در سال 1376 سازمان میراث فرهنگی و گردشکری، حمام مهدی قلی بیگ را در فهرست بناهای تاریخی ثبت نمود. در این موزه مردم‌شناسی با معماری زیبا و سنتی مواردی از قبیل لوزام حمام، منسوجات حمام، لوازم آرایش و پوشاک سنتی، تصاویری از مشاغل سنتی، کاشی‌های تاریخی و تابلوهای نقاشی قهوه‌خانه‌ای در معرض دید عمدم قرار گرفته‌اند.

مسجد گوهرشاد

بهترین جا‌های دیدنی مشهد

مسجد گوهرشاد یکی از مشهور‌ترین جاهای دیدنی مشهد به شمار می‌رود که معماری جذاب و کاشی‌کاری زیبای آن زبانزد همگان است. این مسجد در جنوب حرم امام هشتم قرار دارد. تاریخچه مسجد گوهرشاد به دوران تیموریان بازمی‌گردد و گوهرشاد بیگم همسر شاهرخ میرزا دستور ساخت این بنا را داد. نام گوهرشاد در دو نقطه از مسجد با کاشی‌کاری ثبت گردیده است.

ساختار این مسجد کلاسیک است و از سبک مسجد‌های چهار ایوانی پیروی می‌کند و معماری آن مربوط به دوره تیموری است. مسجد گوهرشاد دارای یک گنبد و دو مناره است و چهار ایوان بزرگ و کهن در صحن آن وجود دارد.

گنبد هارونیه

بهترین جا‌های دیدنی مشهد

بقعه یا گنبد هارونیه در نزدیکی آرامگاه فردوسی قرار دارد. به دلیل معماری خاص و زیبا از زیباترین جاهای دیدنی مشهد به شمار می‌رود. این اثر تاریخی در قرن 8 هجری بنا شده و قدیمی‌ترین بنای شهر توس به شمار می‌رود. بقعه هارونیه که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و معماری آن به سبک آذری است.

محل قرارگیری دقیق این گنبد در محور مشهد- قوچان، سه‌راه فردوسی، حاشیه بلوار شاهنامه است. می‌توان همه روزه از ساعت هشت صبح تا شش عصر از این بنا بازدید کرد.

آرامگاه شیخ بهایی

بهترین جا‌های دیدنی مشهد

آرامگاه شیخ بهایی از جمله جاهای دیدنی مشهد است که در داخل حرم رضوی قرار دارد. این آرامگاه در میان صحن امام و صحن آزادی، درست در جایی که شیخ بهایی به تدریس می‌پرداخت واقع است. از جمله موارد مهم درباره این رواق آینه‌کاری و کتیبه‌های بسیار زیبایی است مه در هنگام ورود نظر مخاطب ر به خود جلب می‌نماید. شیخ بهایی در قرن یازده هجری در این آرامگاه به خاک سپرده شده است.

کاخ خورشید

بهترین جا‌های دیدنی مشهد

کاخ کلات یا کاخ خورشید در کلات مشهد قرار دارد. این جاذبه تاریخی مشهد با فرمان نادرشاه افشار در قرن دوازده هجری ساخته شد. هدف از ساخت این بنا ایجاد یک محل برای نگهداری غنیمت‌ها و جواهرات و همچنین اقامت بوده است. این سازه به عنوان یکی از جاهای دیدنی مشهد در فهرست آثار ملی ایران جای دارد.

این کلات، کاخ یا قلعه در میان یک باغ جای گرفته و دارای سه طبقه است. ارتفاع اولیه این بنا 25 متر بود اما در حال حاضر به علت آسیب به 20 متر رسیده است. کاخ خورشید معماری خاص به سبک گورکانی- هندی دارد و در اصل یک بنای هشت ضلعی دارای یک برج استوانه‌ای دو طبقه است. داخل کاخ کلات 12 اتاق وجود دارد و امروزه به عنوان یک جاذبه گردشگری از هشت صبح تا هشت شب آماده بازدید عموم است.

موزه بزرگ خراسان

بهترین جا‌های دیدنی مشهد

مشهد به عنوان یکی از کلان‌شهرهای تاریخی ایران دارای موزه نیز هست. ساخت و طراحی موزه بزرگ خراسان از سال 1356 آغاز شد و در نهایت در سال 1393 مورد بهره‌برداری قرار گرفت. محل قرارگیری این موزه زیبا، پارک کوهسنگی مشهد است و از جمله جدیدترین جاهای دیدنی مشهد به شمار می‌رود.

نمای بیرونی این موزه با الهام از عمارت خورشید طراحی شده و معماری ایرانی و اسلامی به همراه کمی تأثیر از سبک مدرن در آن قابل مشاهده است. این موزه دارای بخش‌های عمومی و تخصصی است و به نمایش آثار گوناگون از ادوار تاریخی ایران می‌پردازد. موزه بزرگ خراسان دارای کتابخانه تخصصی، سالن کنفرانس، مخزن و آزمایشگاه مرمت آثار تاریخی نیز هست. این موزه مشهد، هر روز از هشت صبح تا پنج عصر آماده بازدید عموم است.

قبرستان ارامنه

بهترین جا‌های دیدنی مشهد

یکی دیگر از مکانهای دیدنی مشهد قبرستان ارامنه است. این قبرستان حدود یک قرن قدمت دارد و محل دفن مسیحیانی بوده که در طول یک قرن گذشته در مشهد یا طوس زندگی می‌کردند. قبرستان ارامنه با دیگر قبرستان‌های شهر متفاوت است و در بدو ورود به این مجموعه سنگ‌های سفید تزئین شده با علامت صلیب را خواهید دید که بسیار دیدنی است.

باغ گیاه شناسی

بهترین جا‌های دیدنی مشهد

این باغ که به بهشت گل‌های داوودی هم شهرت دارد، کلکسیونی از گیاهان دارویی در زمینی به وسعت یک و نیم هکتار جمع‌آوری شده است. باغ گیاه‌شناسی بخش‌های مختلفی مانند پارک حیوانات، باغ پرندگان، شهربازی، رستوران، سالن همایش و... دارد و یکی از مشهورترین جاهای دیدنی مشهد است.

باغ پرندگان مشهد

بهترین جا‌های دیدنی مشهد

باغ پرندگان مشهد یکی از بزرگترین باغ پرندگان شرق کشور به شمار می‌رود. در میان جاهای تفریحی مشهد این باغ یکی از پرطرفدارترین‌هاست. در باغ پرندگان مشهد بیش از ۷۰۰ گونه پرنده از سراسر ایران، آسیا و آفریقا نگهداری می‌شود. یک تیم پزشکی مجهز نیز همه روزه در باغ حضور دارند تا از سلامت پرندگان و گردشگران اطمینان حاصل کنند. زیبایی بصری باغ یکی دیگر از جذابیت‌های آن است که اغلب گردشگران از آن به خوبی یاد می‌کنند. این باغ در نزدیکی آکواریوم شهر دریایی قرار دارد و شما می‌توانید به راحتی پس از بازدید از آکواریم از باغ پرندگان نیز دیدن کنید.

خانه ملک

بهترین جا‌های دیدنی مشهد

 یکی از زیباترین مکان های دیدنی مشهد خانه ملک بازمانده‌ای از دوره قاجاراست. این خانه متعلق به شخصی به نام حاج حسین ملک بوده که در سال 1351 از دنیا می‌رود و در حرم امام رضا دفن می‌شود. اکنون خانه او در فهرست آثار ملی ثبت شده و با معماری قدیمی و بخش‌های جذابی که دارد توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند. هر گوشه‌ای از این خانه را که نگاه کنید یک اثر هنری مانند تابلوهای نقاشی قهوه خانه، مجسمه‌های چوبی، کاشی کاری‌های چشم نواز، قالی‌های جذاب، سفال و سرامیک‌های لعابی شده، سوزن دوزی‌های ظریف، مینیاتور و تذهیب، منبت و معرق کاری و... را خواهید دید. علاوه‌بر این‌ها زیرزمین خانه ملک حمامی با 127 مترمربع مساحت متشکل از بخش‌هایی مانند گرمخانه، میان در، سرویس بهداشتی، نمازخانه و آتش دان دارد.

آرامگاه خواجه ربیع

بهترین جا‌های دیدنی مشهد

 یکی از جاذبه‌های زیارتی و دینی مشهد مقدس آرامگاه خواجه ربیع مربوط به دوره صفوی است. این آرامگاه علاوه‌بر جنبه معنوی‌اش، به دلیل معماری زیبا و کتیبه‌های خوش نقش فیروزه‌ای رنگش جایگاه ویژه‌ای در بین جاذبه‌های گردشگری مشهد دارد.

باغ خونی

بهترین جا‌های دیدنی مشهد

 باغ خونی بنایی 200 ساله و به جا مانده از دوره قاجار است. بر اساس مستندات تاریخی هدف از ساخت این باغ زیبا، نمادی تمام عیار از باغ‌های ایرانی بوده که با معماری باشکوه سبک قاجار ساخته شده است. بدانید که به دلیل داشتن یک چشمه طبیعی در باغ به آن باغ چشمه هم می‌گویند. بازدید از این باغ باشکوه را از دست ندهید.

باغ وحش وکیل آباد

بهترین جا‌های دیدنی مشهد

 این باغ وحش یکی از قدیمی‌ترین مکانهای دیدنی مشهد محسوب می‌شود. در باغ وحش وکیل آباد گونه‌های مختلفی از حیوانات گوشتخوار، علفخوار، آبزی، خزنده و پرنده نگهداری می‌شوند. این باغ وحش یکی از بزرگترین باغ‌وحش‌های ایران است که بیش از ۱۲۵ گونه جانوری نگهداری می‌شود. جالب است بدانید در کنار باغ سالنی وجود دارد که مجموعه‌ای از حیوانات تاکسیدرمی شده در آن نگهداری می‌شود؛ این مجموعه برای کودکان بسیار جذاب است.

خانه موسوی

بهترین جا‌های دیدنی مشهد

 اگر به خانه‌های سنتی و قدیمی علاقه دارید حتما از خانه موسوی با بیش از نیم قرن قدمت دیدن کنید. علی‌رغم اینکه به دلیل عدم رسیدگی به این مجموعه، این بنای تاریخی کمی از بین رفته، ولی باید بگوییم هنوز هم معماری خاص، اعیانی و باشکوه آن قابل مشاهده است.

خانه کوزه کنانی

بهترین جا‌های دیدنی مشهد

 شهر مشهد به دلیل قدمت زیادش، خانه‌های تاریخی فراوانی دارد. یکی دیگر از بناهای مشهور و دیدنی این شهر خانه کوزه کنانی است. این خانه در سال 1247 شمسی در محله‌ای اعیان نشین ساخته شد و در قدیم به عنوان کنسولگری آمریکا و روسیه از آن استفاده می‌کردند، تا اینکه آقای کوزه کنانی که تاجری سرشناس بوده این خانه را از آمریکایی‌ها می‌خرد و اکنون یکی از آثار دیدنی به جا مانده از دوره قاجار محسوب می‌شود. بخش‌های مختلف خانه و ورودی هشتی این بنا معماری زیبا و با شکوه آن را به رخ گردشگران می‌کشد.

موزه نان

بهترین جا‌های دیدنی مشهد

 یکی از جذاب‌ترین مکان های دیدنی مشهد موزه نان، موزه‌ای بی‌همتا در ایران است. در این موزه مجسمه‌های که در حال تهیه نان هستند را در کنار ابزارها و مراحل تهیه نان به نمایش گذشته‌اند. موزه شامل بخش‌های مختلف مانند غرفه کشاورزی، آسیاب‌بانی، آتش و... است. موزه نان در سال 1390 تاسیس شد و تا کنون در سراسر ایران و حتی خاورمیانه مانند آن ساخته نشده است. در سفر به مشهد بازدید از این موزه دوست‌داشتنی با معماری سنتی را فراموش نکنید.

پارک ملی چهل بازه

بهترین جا‌های دیدنی مشهد

 پارکی با مساحت بیش از 400 هکتار که محدوده وسیعی از محله‌ها و خیابان‌های شهر را دربر گرفته است.  این پارک از سمت شمال به بلوار امام علی، از غرب به بلوار نمایشگاه، از شرق به میدان قائم و از جنوب به بلوار معلم و مناطق مسکونی محدود می‌شود. این پارک هنوز به طور کامل افتتاح نشده ولی از سمت بلوار نمایشگاه با امکاناتی مانند رودخانه، فرهنگسرا، کافی شاپ، رستوران، رودخانه، فرهنگسرا، کافی شاپ، رستوران و... توجه گردشگران را به خود جلب کرده است.

پیست اسکی شیرآباد

بهترین جا‌های دیدنی مشهد

 عاشقان برف بازی و اسکی در سفر به مشهد حتما باید به این پیست هیجان‌انگیز سر بزنند. پیست شیرآباد را می‌توان بهترین پیست اسکی ایران در استان خراسان دانست.

آرامگاه فردوسی

بهترین جا‌های دیدنی مشهد

 آرامگاه این شاعر مشهور مانند شعرهایش شکوه و زیبایی خاصی دارد. معماری این بنای مرمری توسط هوشنگ سیحون انجام شده که از آرامگاه کوروش کبیر الهام گرفته است. به شما توصیه می‌کنیم در سفر به مشهد حتما از این مکان دیدن کنید؛ به ویژه اینکه موزه محل نگهداری بقایای تاریخی که از شهر توس کشف شده، آرامگاه مهدی اخوان ثالث، شاعر معاصر و خسرو آواز ایران محمدرضا شجریان هم در آن محوطه قرار دارد. آرامگاه فردوسی تا مرکز شهر مشهد حدود 30 دقیقه فاصله دارد.

روستای پاژ و خانه فردوسی

بهترین جا‌های دیدنی مشهد

 اینجا زادگاه شاعر معروف ایرانی حکیم ابوالقاسم فردوسی است. روستای پاژ وسعتی حدود 800 هکتار دارد و منطقه‌ای سرسبز و پر از باغ‌های انگور است.

مجتمع تفریحی کوهسر مال مشهد

بهترین جا‌های دیدنی مشهد

مجتمع تفریحی کوهسر مال مجتمعی ۵ طبقه در یکی از زیباترین مناطق مشهد قرار دارد. یکی از مهم‌ترین امتیازات آن این است که از چندین جاده‌ اصلی به راحتی می‌توانید به این مجتمع دسترسی داشته باشید. از امکانات مجتمع تفریحی کوهسر مال مشهد می‌توان موارد زیر را بر شمرد:

خطوط بولینگ

سالن‌های ورزشی بیلیارد و اسنوکر

سالن‌های بازی‌های کامپیوتری

زمین تنیس روباز

سالن‌های بدنسازی،‌بسکتبال،‌ والیبال و غیره

مجموعه آب درمانی

انیستو ماساژ

سونا

استخر

جکوزی

اسکواش

تالارهای مجالس و پذیرایی با ظرفیت بالا

رستوران‌های تابستانی و زمستانی

رستوران و تالار پذیرایی بام مشهد که از هر نقطه مشهد قابل رویت است

پارکینگ طبقاتی ۷ طبقه

پارک علمی پروفسور بازیما

بهترین جا‌های دیدنی مشهد

پارک علمی پروفسور بازیما اولین پارک موضوعی ایران است که از جاهای تفریحی مشهد است. در این پارک می‌توان بسیاری از پدیده‌های علمی را مشابه سازی و تجربه کرد. برای مثال در سیمیلاتور پرواز می‌توانید سوار هواپیما شده و مانند یک خلبان بر فراز شهر مشهد پرواز کنید. یا توسط یک ژیروسکوپ فضایی فضانوردی و شبه بی‌وزنی را تجربه کنید. یا به بدن انسان سفر کنید و اجزای درون بدن را با مشابه سازی باکیفیت ببینید. از سایر امکانات این پارک علمی می‌توان به فضای خصوصی برای شرح کامل اتفاقات دوران بلوغ برای دختران، مریخ نوردی، زیست شناسی و تشریح، سفر به گذشته و دیدن حیوانات ماقبل تاریخ و غیره اشاره کرد.

آکواریوم شهر دریایی شرق مشهد

بهترین جا‌های دیدنی مشهد

آکواریوم شهر دریایی شرق بزرگترین نمایشگاه ماهی‌های آب شور در ایران است. در این آکواریم انواع ماهی‌های آب شور از سراسر دنیا نگهداری می‌شوند. برای مثال در آکواریوم شهر دریایی می‌توانید ماهی‌هایی مانند کوسه ماهی تا سفره ماهی را ببینید. این آکواریوم زیبا در مجتمع تجاری الماس شرق قرار دارد و از جاهای تفریحی مشهد محسوب می‌شود.

هلیوم پارک مشهد

بهترین جا‌های دیدنی مشهد

در لیست بهترین جاهای تفریحی مشهد هلیوم پارک همواره جایگاه خوبی دارد. هلیوم پارک مشهد اولین پارک پرشی ایران به شمار می‌رود. در این پارک می‌توانید در یک محیط امن هیجان انواع بازی‌های پرشی را تجربه کنید. البته قبل از انجام هر گونه ورزش و تفریحی،‌ آموزش‌های لازم به افراد داده می‌شود. در هلیوم پارک مشهد علاوه بر زمین بازی مخصوص کودکان،‌ تفریحاتی مانند موارد زیر را می‌توانید تجربه کنید:

والیبال ترامپولین

بسکتبال ترامپولین

صخره نوردی

نینجا کورس

ژیمناستیک

فری جامپینگ

دوج بال

فوتبال حبابی

بیلیارد با پا

کیک بال

فایتینگ

ایربگ

بسکتبال ترامپولینگ

سرزمین عجایب مشهد

بهترین جا‌های دیدنی مشهد

سرزمین عجایب مشهد یکی از اماکن و جاهای تفریحی مشهد است که می‌توانید با خیال راحت فرزندانتان را به محیط امن و فرح بخش آن بسپارید. سرزمین عجایب جایی برای تفریح کودکان در محیطی سرپوشیده با طراحی بسیار زیبا و شاد است. بازی‌های متنوع و جذاب با هزینه‌ای بسیار مناسب یک تجربه تفریح فراموش نشدنی برایتان رقم خواهد زد. به علاوه این مجتمع تفریحی در یک مرکز خرید قرار گرفته و به خانواده‌ها این امکان را می‌دهد تا با خیالی آسوده در زمان خرید،‌ فرزندان خود را سرگرم بازی و شادی کنند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: صنعت گردشگری
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
7
21
دفتر خدم و حشم علم‌الهدی یادت رفت بگی!
سبحان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
2
3
موزه رضوی و جای خود حرم بیشتر اشاره کنید
پاراک کوهشار دوسال افتتاح شده اشاره نکردین
و پارک ملت
با تشکرر
توکل شاه ولی
|
United States of America
|
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
3
1
در مشهد سهل الوصول ترین اماکن دسترسی و برخورداری از جنس مخالف در قالب طرح های عقد مقطعه با مهر معین و مدت معلوم از یک ساعت الی ... در اختیار متقاضیان و گردشگران قرار میگیرد...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
4
2
ص ی غه
خانه ها
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
0
2
عكس مسجد جمکرانو جای مسجد گوهر شاد گذاشتین تو گزارشتون حواستون کجاست
نظرات شما
پیشخوان