تاریخ انتشار: ۱۴:۳۶ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۳ نظر

ماجرای افزایش ایست‌های بازرسی در تهران چیست؟

شریعتی گفت: نیروی انتظامی در حال انجام وظیفه است و بزرگ کردن این قضیه اتفاق خوبی نیست. این‌ها فرزندان نظم و امنیت جامعه‌ی ما هستند و اگر جلو کارشان بایستیم چه کار کنند؟ اختیارات قانونی را نمی‌توان از نیروی انتظامی گرفت.

ماجرای افزایش ایست‌های بازرسی در تهران چیست؟

رویداد۲۴ ایست‌های بازرسی به موازات گشت‌های ارشاد در تهران در حال افزایش است.

غلامرضا شریعتی، نماینده مجلس، درباره افزایش ایست‌های بازرسی در تهران به «انتخاب» گفت: این مسائل وظایف عادی نیروی انتظامی است و نیازی به هماهنگی با مجلس و نهاد‌ها ندارد. نیروی انتظامی وظیفه دارد برخی جرائم آشکار را پیگیری و با آن‌ها برخورد کند. از مسائل ترافیکی تا حجاب و سرقت و... که جز وظایف نیروی انتظامی است و جامعه مقداری حساسیت غیرطبیعی دارد. نیروی انتظامی در حال انجام وظیفه است و بزرگ کردن این قضیه اتفاق خوبی نیست. این‌ها فرزندان نظم و امنیت جامعه‌ی ما هستند و اگر جلو کارشان بایستیم چه کار کنند؟ اختیارات قانونی را نمی‌توان از نیروی انتظامی گرفت.


بیشتر بخوانید: سردار رادان و هرمنوتیک «خاکریز» | چرا فرمانده نیروی انتظامی مسأله حجاب را یک مسأله امنیتی می‌‌داند؟


او افزود: لایحه‌ی حجاب در کمیسیون خاص خود در حال پیگیریست. من در جریان جزئیات آن نیستم و اعضا کمیسیون باید درباره آن صحبت کنند.

شریعتی درباره نقش دولت در افزایش ایست‌های بازرسی و گشت ارشاد گفت: این موضوعات وظیفه عادی نیروی انتظامی است و از گذشته این وظایف را بر دوش داشته است؛ یک زمان نیروی انتظامی طرح‌های مختلف اجرا می‌کند و به نظر من لازم به هماهنگی با مجلس و دستور جدید نیست. هریک از ما در هر کجا قرار گرفتیم، از خبرنگار تا نماینده مجلس و نیروی انتظامی، یک سری وظایف قانونی داریم که باید به آن عمل کنیم. این انتظار هست که همه در هر قشر و موقعیت خود، رفتار‌های قانونی انجام دهند. اگر قانونی رفتار کنیم نیروی انتظامی هم با برخورد نمی‌کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: نیروی انتظامی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
0
2
واقعا باعث تاسف و تاثر است این طرح های بی نتیجه فراجا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
0
0
خنده داره
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
0
0
جفنگیات برای تحمیل امیال خود به مردم
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان