تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

مشخصات خودروی زرهی بوش مستر MR۶ استرالیا

در این مطلب به بررسی مشخصات و قابلیت‌های خودروی زرهی بوش مستر MR۶ خواهیم پرداخت.

خودروی زرهی بوش مستر MR۶ استرالیا

رویداد۲۴ حسین فلاحی: بوش مسترBushmaster MR6) MR6)  یک نوع بهبود یافته از خودروی پیاده نظام بوش مستراست که توسط تالس استرالیا طراحی و تولید شده است.

نوع جدید در ابتدا در نمایشگاه بین المللی خودروهای زرهی 2018 در لندن، انگلستان، در ژانویه 2018 رونمایی شد. این خودرو به گونه ای طراحی شده است که در مقایسه با نسل قبلی خود، حفاظت زرهی، قابلیت اطمینان و تحرک بهتری را ارائه دهد.

 بوش مسترMR6 در 12 نوع، از جمله حامل نیرو، خودروی فرماندهی، حامل خمپاره‌انداز، خودروی تعمیر و نگهداری، آمبولانس و خودروی پاکسازی مسیرتولید شده است.

این وسیله نقلیه ارتقا یافته برای برنامه محافظت شده از خودروی چند منظوره بریتانیا ارائه می شود که قصد دارد راه حل های محافظت شده در آینده را برای ارتش بریتانیا ارائه کند. تالس استرالیا اخیراً آزمایش‌های تحرک، آزمایش و ارزیابی خودرو را تکمیل کرده است.

طراحی و ویژگی های  بوش مستر MR6

بدنه V شکل عمیق  بوش مسترMR6 بر اساس یک شاسی چرخدار 4×4 ساخته شده است. این خودرو در پیکربندی سمت راست ارائه می شود. چیدمان معمولی این وسیله نقلیه محفظه موتور در جلو، کابین خدمه در مرکز و بخش نیرو/بار در عقب است.

کابین آن می‌تواند یک راننده و یک فرمانده را در خود جای دهد، در حالی که محفظه عقب می‌تواند بسته به شرایط ماموریت، حجم زیادی از محموله یا حداکثر ده صندلی سرباز قابل تنظیم را در خود جای دهد.

خودروی زرهی بوش مستر MR۶ استرالیا

قابلیت‌های حفاظتی پیشرفته‌ی خودروی زرهی  بوش مسترMR6 سطوح بالایی از حفاظت بالستیک و انفجار را برای سرنشینان و اجزای محرکه ارائه می‌دهد. یک درب کشویی بزرگ در عقب امکان دسترسی سریع به محفظه نیرو را فراهم می کند.

این وسیله نقلیه می تواند 2 تن بار اضافی را در مقایسه با خودروی اصلی بوش مستر حمل کند. در نقش آمبولانس، وسیله نقلیه یک برانکارد با چهار سرنشین یا دو برانکارد با دو سپاه پزشکی نظامی و کیت های پزشکی مورد نیاز را در خود جای می دهد. این بدنه همچنین دارای دریچه های سقفی است تا در مواقع اضطراری سرنشینان بتوانند وارد خودرو یا خارج شوند.

تسلیحات مستر MR۶

خودروی جدید را می توان با یک ایستگاه سلاح از راه دور یا اسلحه سرنشین دار روی سقف مجهز کرد. گزینه های تسلیحاتی برای ایستگاه سلاح از راه دورشامل یک توپ 30 میلی متری و یک نارنجک انداز خودکار 40 میلی متری، علاوه بر راکت ها و موشک های هدایت شونده است.

خودروی زرهی بوش مستر MR۶ استرالیا

ویژگی های حفاظتی  بوش مسترMR6

قابلیت های حفاظتی پیشرفته خودروی زرهی  بوش مسترMR6 سطوح بالایی از حفاظت بالستیک و انفجار را برای سرنشینان و اجزای محرکه ارائه می دهد.

در این خودروی زرهی از مواد ضد بالستیک در زره خودرو برای محافظت در برابر پرتابه ها و گلوله های زره ​​پوش بالستیک استفاده شده است. بدنه V شکل عمیق خودرو برای افزایش حفاظت در برابر مین های زمینی و مواد منفجره دست ساز بهینه شده است.

خودروی زرهی بوش مستر MR۶ استرالیا

علاوه بر این، سیستم زرهی نارنجک راکتی آن از سربازان در برابر آرپی جی های مجهز به کلاهک های انفجاری قوی محافظت می کند. همچنین با افزودن یک سیستم اطفاء حریق می توان بقا را بیشتر افزایش داد.

فرماندهی و کنترل خودروی زرهی مستر MR۶

نفربر زرهی دارای سیستم های فرماندهی و کنترل، ارتباطات، رایانه و اطلاعات و همچنین یک سیستم محاسباتی یکپارچه سازگار با GVA است که به خدمه اجازه می دهد تا سیستم سلاح و سنسورها را مدیریت کنند.

خودروی زرهی بوش مستر MR۶ استرالیا

موتور و تحرک  بوش مسترMR6

خودروی زرهی چند منظوره بوش مسترMR6 از یک موتور شش سیلندر 330 اسب بخاری استفاده می کند که به یک سیستم گیربکس شش سرعته اتوماتیک متشکل از شش دنده جلو و یک دنده عقب متصل می شود.

موتور آن برای تولید کمتر دی اکسید کربن (CO2) نسبت به مدل های قبلی طراحی شده است و دارای گواهی استاندارد اروپایی یورو3 کیفیت هوا است.

خودروی زرهی بوش مستر MR۶ استرالیا

این خودرو همچنین دارای سیستم تعلیق سنگین بهبود یافته است که رانندگی روانی را حتی در زمین های ناهموار ارائه می دهد. یک سیستم ترمز ضد قفل برای جلوگیری از قفل شدن چرخ ها و بهبود کنترل و ایمنی کلی خودرو نصب شده است.

علاوه بر این، سیستم کنترل فشار باد مرکزی برای افزایش بیشتر عملکرد خودرو در تمام شرایط جاده در نظر گرفته شده است. این وسیله نقلیه می تواند به سرعت بیش از 100 کیلومتر در ساعت و حداکثر برد 800 کیلومتر دست یابد. همچنین قادر است عمق آب 1.5 متری را طی کند.

مشخصات کلی بوش مستر MR۶

نوع پروژه: خودروی زرهی چند منظوره

رونمایی : ژانویه 2018

سازنده: تالس استرالیا

خدمه: دومفر

حمل نیرو: ده نفر

دامنه عملیاتی: 800 کیلومتر

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تکنولوژی جنگی
نظرات شما