تاریخ انتشار: ۱۴:۵۵ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

آیین نامه جدید لیگ فوتبال برای مقابله با هوادارنماها تدوین شد

پس از حواشی‌های اخیر در ورزشگاه های کشور مهدی تاج نشستی مشترک بین فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ تشکیل داد و در این جلسه آیین نامه جدیدی تدوین کردند.

تماشاگران

رویداد۲۴ فوتبال ۳۶۰ نوشت: پرسپولیس و سپاهان در یکی از پرتنش‌ترین بازی‌های لیگ بیست‌وسوم رودرروی هم قرار گرفتند و هر چند این مسابقه برنده نداشت و با تساوی بدون گل به پایان رسید، اما حواشی پرشمار آن همچنان در صدر اخبار است. درگیری تماشاگران با یکدیگر، اهانت به تماشاگران زن حاضر در ورزشگاه و شعار‌های جنجالی سر داده شده باعث شد تا پای مسئولان وزارت ورزش‌وجوانان به این حواشی باز شود و کیومرث هاشمی شخصاً در نامه‌ای از مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال توضیح خواست.


بیشتر بخوانید: حساسیت FIFA و AFC به حضور زنان در ورزشگاه‌های ایران | تاج به ارکان قضایی دستور داد

زنان از تماشای بازی پرسپولیس و استقلال با نساجی محروم شدند


تاج بلافاصله بعد از دریافت نامه از سوی هاشمی، دستور به تشکیل جلسه‌ای فوق‌العاده با حضور ارکان قضایی فدراسیون فوتبال و مسئولان سازمان لیگ داد تا تدابیر لازم برای جلوگیری از تکرار این حواشی جنجالی اندیشیده شود؛ آن‌هم در حالی‌که به صورت همزمان، پرونده بازی جنجالی پرسپولیس و سپاهان در کمیته انضباطی در حال بررسی است و بعد از محرومیت ۱۰ ساله هوادار جنجالی طلایی‌پوشان، گفته می‌شود که احکام تکمیلی طی روز‌های آینده صادر خواهد شد.

مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در حالی امروز (دوشنبه) نشستی مشترک را با یکدیگر برگزار کردند که محوریت جلسه، بررسی حواشی اخیر و تدوین آیین‌نامه‌ای جدید برای برخورد با متخلفان بود. بعد از بررسی‌های انجام شده و مرور اتفاقات رخ داده در تقابل پرسپولیس و سپاهان و البته موارد مشابه در فصل جاری، سرانجام تصمیم نهایی اعضای جلسه به تنظیم آیین‌نامه‌ای جدید ختم شد و قرار است از ابتدای فصل آینده، مقدمات اجرایی‌شدن این آیین‌نامه فراهم شود.

آیین‌نامه اجرایی کانون هواداری کشور تشکیل می‌شود

امیرمهدی علوی، مدیر روابط عمومی و سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره مصوبات جلسه امروز توضیح داد: «باید آیین‌نامه اجرایی کانون هواداری کشور تشکیل شود و اسامی تایید شده باشگاه‌ها به اطلاع فدراسیون فوتبال برسد تا در فایل مرتبط با بانک اطلاعاتی هواداری ذخیره شود. نکته دوم، بحث بلیت‌فروشی هوشمندانه برای مسابقات تیم میزبان رقابت‌های لیگ برتر برای فصل آینده است تا هر فردی به صورت هوشمند در صندلی خودش قرار بگیرد. این موضوع باعث نظم بیشتر می‌شود».

افراد در صندلی‌های خودشان قرار خواهند گرفت

علوی با اشاره به نیاز ورزشگاه‌های کشور به تجهیز مطابق با استاندارد‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا، گفت: «بحث سوم، تجهیزات در ورزشگاه‌ها است که باید در استاندارد برگزاری رقابت‌های لیگ برتر و بر اساس الزام‌های AFC باشد. همچنین هماهنگی‌هایی با سایت ثبت احوال در جریان است تا در حوزه بلیت فروشی آنلاین، افراد در صندلی مرتبط با خود قرار بگیرند».

الزامات رعایت نشود، لیگ آینده به تعویق می‌افتد

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه اجرایی‌شدن آیین‌نامه جدید برای فصل آینده اجباری است، نسبت به احتمال تعویق فصل آینده رقابت‌های لیگ برتر واکنش نشان داد و گفت: «اگر این الزامات انجام نشود، لیگ آینده به تعویق می‌افتد و تا انجام تمامی موارد آغاز نمی‌شود. پس از پایان لیگ امسال، موارد اجرایی را هفته به هفته به اطلاع می‌رسانیم. بر اساس همین آیین‌نامه، (LOC) برگزاری مسابقات لیگ برتر وقف برگزاری مسابقات کنفدراسیون آسیا خواهد بود».

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان