تاریخ انتشار: ۱۳:۱۷ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۳

وضعیت بد توان پذیری مسکن در پایتخت | خانوارهای تهرانی زیر خط فقر مسکن هستند

بنا به گفته مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، ۴۲ درصد خانوار‌های شهر تهران زیر خط فقر مسکن هستند و در شاخص توان‌پذیری مسکن اصلاً وضع خوبی نداریم.

بازار مسکن

رویداد۲۴ هم میهن نوشت: مهدی هدایت گفته است که ۴۲ درصد خانوار‌های شهر تهران زیر خط فقر مسکن هستند و در شاخص توان‌پذیری مسکن اصلاً وضع خوبی نداریم که این مسئله نیاز شهر به مسکن‌سازی را تشدید می‌کند: «بعد از ابلاغ طرح تفصیلی جدید، به‌دلیل ایجاد برخی محدودیت‌ها، تعداد صدور پروانه برای واحد‌های مسکونی کوچک‌مقیاس کم شد و صدور پروانه به‌سمت واحد‌های بزرگتر رفت. این موضوع موجب تولید واحد‌های مسکونی شد که تناسبی با نیاز عموم خریداران نداشتند، چراکه واحد‌های مازاد مورد بحث عموماً در شمال شهر تهران هستند و برای گروه‌های هدف مناسب نیستند.»


بیشتر بخوانید: خبر مهم رییس کل بانک مرکزی برای بازار مسکن

چرا تعداد معاملات در بازار مسکن کاهش یافته است؟


او ادامه داد: «بیشتر افزایش جمعیت شهر تهران ناشی از ولادت‌هاست که ۷۹ درصد جمعیت را شامل می‌شود و مهاجرت سهم ۲۱ درصدی در افزایش جمعیت پایتخت دارد. در استان تهران شهر پردیس بیشترین سهم مهاجرپذیری و شهر تهران کمترین سهم از مهاجرت را دارد؛ بنابراین با درنظر گرفتن ولادت‌ها و ازدواج‌ها و طلاق‌ها، باید گفت که بیشترین نیاز شهر تهران به مسکن مربوط به ساکنان اصلی شهر است نه جمعیت مهاجر.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: خرید مسکن
نظرات شما