تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
واکاوی برنامه محسن رضایی برای انتخابات ریاست جمهوری؛

جلسه جلیلی، مخبر، زاکانی و بذرپاش با مدیریت محسن رضایی

محسن رضایی بعد از اینکه شرایط کشور و رخدادها، برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری زودهنگام را ناگزیر کرد، خبر داد که قصد کاندیداتوری ندارد، اما تلاش می‌کند نیرو‌های جبهه انقلاب را به وحدت برساند و در این راستا جلسه‌ای را با نیرو‌های جبهه انقلاب برای تعیین یک گزینه نهایی را مدیریت کرد.

 محسن رضایی

رویداد۲۴ اعتماد نوشت: بنا بر واکاوی برنامه محسن رضایی برای انتخابات ریاست جمهوری گزارشی تهیه شده که در زیر آمده است.

اگر تا پیش از این در ادوار مختلف کاندیداتوری محسن رضایی ثبت می‌شد در این دور از انتخابات محسن رضایی در جریان اصولگرا که این روز‌ها به عنوان نیرو‌های جبهه انقلاب شناخته می‌شوند نقش جدیدی را برای خود ایفا کرده است.

براساس شنیده‌ها محسن رضایی در ماه‌های اخیر تلاش کرد با تشکل امنا هم طیف شود و به نوعی نقش بزرگ‌تری جریان موسوم به انقلاب را به عهده بگیرد. شنیده‌ها حاکی از این است که او جلسات مداوم و روزانه با این تشکیلات و جریان‌های زیرمجموعه آن و کاندیدا‌های قطعی و حتمی یا کسانی که احتمال کاندیداتوری آن‌ها نزدیک به قطعی است داشته باشد. او اندکی بعد از اینکه شرایط کشور و رخدادها، برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری زودهنگام را ناگزیر کرد، خبر داد که قصد کاندیداتوری ندارد، اما تلاش می‌کند نیرو‌های جبهه انقلاب را به وحدت برساند رضایی همچنین تلاش دارد تا در انتخابات ریاست‌جمهوری این دوره با استفاده از تجربه چند دوره کاندیداتوری نقش جدیدی را برای خود تعریف و از ظرفیت سال‌ها کار سیاسی در راستای ساماندهی این جریان سیاسی استفاده کند.


بیشتر بخوانید: این هفت نفر: مدیران و وزیران دولت رئیسی با چه فرمانی در انتخابات شرکت می‌کنند؟


همان‌گونه که خود او در توییت روز جمعه تاکید کرده و بر اساس شنیده‌ها رضایی با سعید جلیلی، محمد مخبر، علیرضا زاکانی، محمد مهدی اسماعیلی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و مهرداد بذرپاش جلساتی را برگزار کرده است تا این چهره‌ها که همگی ذیل عنوان نیرو‌های جبهه انقلاب هستند برای تعیین یک گزینه نهایی به اجماع برسند.

اینکه چقدر این افراد از مدیریت رضایی و تصمیم جمعی نهایی نیرو‌های انقلاب تمکین می‌کنند و نتیجه این ریش‌سفیدی‌ها موثر است البته در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، اما به نظر می‌رسد جبهه انقلاب و کاندیدا‌های فعلی از درون دولت یا نزدیک به دولت در نهایت به سمت و سویی می‌روند که از این محوریت تبعیت کنند البته به جز علیرضا زاکانی و سعید جلیلی که ممکن است تصمیم دیگری اتخاذ کنند و به نظر نمی‌رسد این دو چهره از این تلاش‌ها برای تک گزینه‌ای شدن کاندیدا‌های نیرو‌های جبهه انقلاب تمکین کنند.

به جز این دو چهره، به نظر می‌رسد با تشکیل جلسات و البته مدیریت محسن رضایی در نهایت از این بخش از نیرو‌های جبهه انقلاب در نهایت یک نفر کاندیدا خواهد شد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
یک ایریانی بیسواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
0
1
کسانی که دارن از آقای رضایی مشورت می گیرن چه آدمهای بدبخت و بیچاره ای هستند. لااقل از یک نفری مشورت بگیرید که اقلاً دور دوم انتخابات ریاست جمهوری را تجربه کرده و شکست خورده نه این بابا که همه تزهاش شکست خوردن. از نظرات سیاسیش تا اقتصادیش همه کشک بوده
نظرات شما