تاریخ انتشار: ۲۰:۴۸ - ۱۳ خرداد ۱۴۰۳

نقدی بر اجرای مهران غفوریان در برنامه شب خوش

غفوریان ساختار و ملزومات اجرای یک برنامه «رئالیتی‌شو» را با برنامه «تاک‌شو» اشتباه گرفته و زبان متفاوت اجرا در این دو نوع برنامه را به درستی نمی‌داند.

نقدی بر اجرای مهران غفوریان در برنامه شب خوش

رویداد ۲۴ | اجرای غفوریان در برنامۀ «شب خوش» این روز‌ها با انتقاداتی همراه است. عصر این در مطلبی با عنوان «مهران»‌ی که نه مدیری است نه مجری! به همین موضوع پرداخته است.

بعد از مهران رجبی، پژمان بازغی، ملیکا شریفی‌نیا و محمدرضا گلزار و به عنوان پنجمین مجری مهران غفوریان برای اجرای برنامۀ «شب خوش» انتخاب شد تا شاید این برنامه شکست خورده را نجات دهد.

این البته نخستین تجربۀ مجری‌گری این بازیگر نیست. غفوریان پیش از این در برنامه‌های تلویزیونی «سه شو» و «اعجوبه‌ها» هم در قامت مجری حضور داشت و این سومین حضور او به عنوان مجری در تلویزیون است.

احتمالا طنازی و با نمک بودن مهران غفوریان دلیل این انتخاب بوده تا بتوانند از این ویژگی و ظرفیت برای جذابیت بیشتر برنامه و جلب مخاطب بیشتر استفاده کنند، اما مجری گری لوازم و مقتضیات خود را دارد که گرچه سنخیت و نزدیکی‌هایی با بازیگری دارد، اما این به این معنا نیست که هر بازیگر موفقی می‌تواند مجری موفقی هم باشد. چندان که گاهی با فریاد زدن‌ها و استفادۀ تکراری از برخی واژه‌ها و کلمات، هیجانی تصنعی به برنامه می‌بخشد که به دل نمی‌نشیند و متناسب با یک برنامۀ تاک‌شویی وگفت‌و‌گو محور نیست.

به نظر می‌رسد غفوریان ساختار و ملزومات اجرای یک برنامه «رئالیتی‌شو» را با برنامه «تاک‌شو» اشتباه گرفته و زبان متفاوت اجرا در این دو نوع برنامه را به درستی نمی‌داند.

او همچنان از همان تکنیک‌ها و تمهیدات تکراری استفاده می‌کند و با متلک پرانی و شوخی‌های گاه شبه‌جـ.. نسی می‌خواهد به نوعی مخاطب را بخنداند و سرگرم کند. شوخی‌های کلامی او، اما در اینجا جواب نمی‌دهد.

غفوریان شاید هنرمندی توانمند در اجرای استندآپ کمدی باشد، اما در مجری‌گری چنین نیست و به نظر می‌رسد او سعی دارد به نوعی از مهران مدیری در مجری‌گری تقلید کند، اما این مهران، نتوانسته آن مهران شود که نه فقط کارگردان و بازیگر خوبی در حوزه ظنز آیتمی است که توانایی خود را در مجری‌گری برنامه‌های طنز هم اثبات کرده و یک برند شخصی در زمینۀ اجرا ساخته است.

با ظهور «دورهمی» و در واقع آغاز دورۀ تازه‌ای از فعالیت‌های مهران مدیری در تلویزیون که با برنامه و آیتمی متفاوت از همه کار‌های قبلی او همراه بود، خود مدیری بیشتر در کانون برنامه و کانون توجه و نقد قرار گرفت.

این بار نه مهران مدیریِ کارگردان یا بازیگر بلکه خود واقعی مهران مدیری و شخصیت حقیقی‌اش در برنامه‌هایش حضور داشت و این بار در مقام مجری و «شومن» در مقابل مخاطب قرار گرفت.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مهران غفوریان
نظرات شما