تاریخ انتشار: ۱۴:۳۱ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۳

مکرون: به ایران برای برنامه هسته‌ای‌ فشار خواهیم آورد تا به تعهدات خود پایبند شود

رئیس‌جمهور فرانسه روز سه‌شنبه ۴ ژوئن (۱۵ خرداد) و پس از گفتگو با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد این کشور همراه شرکا و متحدان خود، به ایران بر سر برنامه هسته‌ای‌اش فشار خواهند آورد و در بیانیه ای به این موضوع تاکید کرد.

امانوئل مکرون

رویداد۲۴ انتخاب نوشت: دویچه وله: رئیس‌جمهور فرانسه روز سه‌شنبه ۴ ژوئن (۱۵ خرداد) و پس از گفتگو با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد این کشور همراه شرکا و متحدان خود، به ایران بر سر برنامه هسته‌ای‌اش فشار خواهند آورد.

امانوئل مکرون در بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی عمیق خود درباره مسیر برنامه هسته‌ای ایران تاکید کرد: «اعمال فشار را تا زمانی ادامه می‌دهیم که اطمینان حاصل کنیم ایران به تعهدات بین‌المللی خود در این زمینه احترام می‌گذارد.»

این بیانیه تنها چند ساعت پس از ارائه پیش‌نویس قطعنامه‌ای به شورای حکام سازمان ملل از سوی آلمان، فرانسه و بریتانیا منتشر شد. 


بیشتر بخوانید: انتشار بیانیه مشترک ایران، روسیه و چین؛ غرب اراده سیاسی نشان دهد و به سمت احیای برجام گام بردارد


بر اساس این قطعنامه سه کشور اروپایی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواستند برای توضیحات و شفاف‌سازی در مورد آثار اورانیوم یافت شده در سایت‌های اعلام نشده، به ایران فشار بیاورد. آن‌ها در قطعنامه خود از "عدم همکاری ایران با بازرسان آژانس اتمی" نیز انتقاد کردند.

در متن این قطعنامه هم مثل دو سال پیش از جمهوری اسلامی خواسته شده با ناظران آژانس اتمی همکاری کند و به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه نمونه‌برداری از سایت‌های هسته‌ای را بدهد.

منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما