تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۳

آخرین وضعیت از سیلاب محور کندوان؛ نماینده چالوس: پیش بینی می‌شود اجسادی زیر گل و لای مانده باشند

روز گذشته پنج‌شنبه ۲۴ خرداد ماه براثر شدت باران در محدوده دربند محدوده بالای مرزن‌آباد محور کندوان و ازدیاد مصالح حاصل از سیل و انباشت گل و لای، رودخانه طغیان کرد و سیلاب تعدادی از خودرو‌هایی که در محدوده رستوران پارک کرده بودند را با خود برد که همچنان عملیات جست‌وجود ادامه دارد.

سیلاب محور کندوان

رویداد۲۴ انتخاب نوشت: حسینعلی محمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران در گفتگویی در همین خصوص اظهار کرد: سیلاب چهار خودرو که در محدوده دربند محور کندوان توقف داشتند، را با خود بُرد.

وی درباره خسارت جانی این حادثه، گفت: صحت و سقم اینکه در خودرو افرادی حضور داشتند مورد تایید نیست.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران بیان کرد: باتوجه به سیل در محدوده دربند محور کندوان به خودرو‌های متوقف شده در این محدوده خسارت وارد کرده هنوز صحت و سقم اینکه در خودرو فردی بوده، مورد تایید نیست.

محمدی با اشاره به حضور استاندار و سرپرست جدید هماهنگی امور عمرانی استاندار و تیم‌های امدادی و خدماتی در منطقه، تصریح کرد: در منطقه تیم‌های امدادی و عملیاتی درحال جست و جو برای مصدومان احتمالی و پاک‌سازی محور هستند.

وی اضافه کرد: از همان لحظات اولیه سیل فرماندار شهرستان به همراه مدیران دستگاه‌های اجرایی خدمات رسان در منطقه حاضر شدند و تاکنون در حال رفع مشکلات به وجود آمده هستند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به اینکه احتمال وقوع سیلاب و همچنین طغیانی شدن رودخانه‌ها طی بعدازظهر دیروز هم در محور‌های کوهستانی وجود دارد، خاطرنشان کرد: فعلا تصمیمی در ارتباط با بازگشایی محور کندوان گرفته نشده است.

مصدوم شدن ۳ نفر

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان چالوس گفت: به دنبال وقوع سیل شب گذشته در محدوده رستوران دربند جاده کندوان سه نفر مصدوم داشت و به مراکز درمانی اعزام شدند.

امیرحسین عسکرزاده با بیان اینکه تا این لحظه سه مصدوم ناشی از سیل شب گذشته در منطقه دربند محور کندوان داشتیم، افزود: مصدومان در محوطه رستوران بودند و حال عمومی آن‌ها خوب است. وی با بیان اینکه جستجو برای خودرو‌ها ادامه دارد، افزود: چهار خودرو در بستر رودخانه پیدا شد که فاقد سرنشین بود.


بیشتر بخوانید: هشدار برای کوهنوردان؛ رگبار و رعد و برق در ارتفاعات


عسکرزاده به بررسی گسترده نیرو‌های جمعیت هلال احمر از امروز اشاره کرد و گفت: بررسی گسترده از اواسط دزدبن تا منطقه در حال انجام است. وی با بیان اینکه نیاز به ادوات برای جستجو در این منطقه است، اظهار کرد: فرمانداری اقدامات لازم را انجام داد.

پیش بینی می‌شود اجسادی زیر گل و لای مانده باشند

فرماندار چالوس گفت: در پی وقوع سیلاب در جاده چالوس بویژه در محدوده رستوران دربند، بسیج نیرو‌ها برای پاکسازی محور انجام شد و شاهد خسارت سیل به تعداد زیادی از خودرو‌ها و رستوران‌ها هستیم.

محمد شریفی اظهار کرد: متولیان امر بلافاصله در محل حادثه حضور پیدا کرده و دستورات لازم برای تسریع در امدادرسانی و پاکسازی و بازگشایی مسیر توسط دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی صادر شده است و ماشین آلات راهداری جهت پاکسازی و بازگشایی مسیر به محل حادثه اعزام شده و مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: به طوری که دیده می‌شود تعداد زیادی از خودرو‌ها دچار حادثه شدند، اما آمار دقیق آن بعد از پاکسازی اعلام می‌شود و نیرو‌های امدادی در حال بررسی و پاکسازی هستند.

شریفی بیان کرد: امداد رسانی و حضور نیرو‌های امدادی و ستاد بحران در منطقه سیل زده جاده چالوس از همان دقایق اولیه بروز سیل انجام شد.

وی گفت: بر حسب دستور استاندار مازندران در حال تهیه گزارش کامل و دقیق از بروز این حادثه در این منطقه هستیم.

وقوع سیلاب در هر منطقه‌ای پای قصور و کوتاهی برخی دستگاه‌ها، ساخت وساز‌های بی رویه و تصرف به بستر و حریم رودخانه را به میان می‌کشاند و بی شک حادثه مخرب و سیلاب جاده کندوان نیز از این مساله مستثنی نخواهد بود.

نماینده مردم شهرستان‌های چالوس، نوشهر و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مهمترین دلایل بروز سیل در جاده چالوس عدم لایروبی رودخانه سردآبرود چالوس بود که باید انجام می‌شد.

کامران پولادی اظهار کرد: از ساعت اولیه بروز سیل در منطقه دزدبن جاده چالوس حضور داشتم و با استاندار مازندران و دیگر نیرو‌های امدادی و هلال احمر تماس برقرار شد تا در منطقه حضور یابند.

وی ادامه داد: خوشبختانه استاندار مازندران با حضور در منطقه سیل زده جاده چالوس دستورات خوبی را صادر کردند و امیدواریم روند پاکسازی مسیر سریع‌تر انجام شود.

پولادی بیان کرد: بخش خصوصی نیز در این حادثه به کمک آمد و با اختصاص خودرو‌های سنگین در روند پاکسازی کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: تلفات جانی تا کنون گزارش نشده، اما پیش بینی می‌شود اجسادی زیر گل و لای مانده باشند که پاکسازی باید به اتمام برسد.

پولادی تصریح کرد: از راهداری، هلال احمر، فرمانداری، بخشداری و نیروی انتظامی تقدیر وو تشکر می‌کنم که تلاش زیادی برای پاکسازی منطقه سیل زده داشته‌اند.

طبق اعلام اورژانس مازندران تاکنون گزارشی ناشی از مصدومیت و یا تلفات انسانی ناشی از حادثه سیلاب ارسال نشد.

زکریا اشکپور سخنگوی اورژانس مازندران با بیان اینکه اورژانس در شهرستان‌های چالوس و نوشهر در پی اعلام وقوع سیل آماده باش بوده است، افزود: درپی اعلام وقوع سیلاب در محور کندوان، تیم‌های اورژانس در محور کندوان و شهرستان‌های چالوس و نوشهر به حالت آماده باش درآمدند. یک دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز در شهرستان چالوس مستقر هستند.

وی افزود: همچنین بیمارستان‌های شهرستان چالوس و نوشهر نیز در حالت آماده باش هستند و خوشبختانه مصدومی توسط اورژانس به بیمارستان‌ها منتقل نشد.

یوسف نوری استاندار مازندران نیز در بازدید از منطقه سیل‌زده چالوس خواستار بررسی و رصد دقیق بروز سیلاب و خسارت شد و گفت: علت حادثه باید توسط دستگاه قضائی بررسی شود.

فرماندار چالوس: جاده کندوان همچنان مسدود است / تاکنون ۵ خودرو از گل و لای بیرون کشیده شدند

فرماندار چالوس گفت: محور کندوان همچنان به علت سیلاب شب گذشته مسدود است و از مجموع چند دستگاه خودرو بدون سرنشین که دچار آسیب شدند از میان گل و لای بیرون کشیده شدند.

محمد شریفی با اشاره به بارش شدید و در مدت کوتاه شب گذشته در محور کندوان، اظهار کرد: بارش شدید باران موجب جاری شدن سیلاب در منطقه دزدبن، رستوران دربند و پل اوشن شد.

وی افزود: شدت سیلاب به قدری زیاد بود که چند دستگاه خودرویی که کنار جاده و یا در محوطه رستوران دربند پارک کرده بودند را با خود برد.

فرماندار چالوس با اشاره به اینکه تاکنون پنج دستگاه خودرو از میان گل و لای و سیلاب بیرون آورده شدند، تصریح کرد: این خودور‌ها نیمی مربوط به بومیان و نیمی هم غیر بومی بوده است.

شریفی با اشاره به حضور شبانه استاندار مازندران و مدیر کل بحران در منطقه سیل زده، گفت: اکیپ‌های امداد رسانی از همان ساعات اولیه از راهداری، اورژانس، سپاه، هلال احمر و نیرو‌های انتظامی به منطقه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه استاندار مازندران به برخورد جدی با مسئولینی که احتمالا در این خصوص ترک فعل و یا کم کاری داشته اند هشدار داد، افزود: یکی از علل سیلاب بارش شدید باران در مدت زمان بسیار کوتاه بوده است.

فرماندار چالوس در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر جاده از وجود سیلاب پاکسازی نسبی صورت گرفته است، اما باید ایمن سازی و شستشو شود تا بتواند برای عبور و مرور قابلیت استفاده داشته باشد.

تردد در محور‌های هراز و سوادکوه جریان دارد

رئیس پلیس راه مازندران با اشاره به اینکه محور کندوان به‌دلیل طغیان سیلاب از ساعت ۲۰ شب گذشته مسدود شد و همچنان این انسداد ادامه دارد، اظهار کرد: تردد در محور‌های هراز و سوادکوه جریان دارد.

یدالله جهان‌تاب رئیس پلیس راه مازندران درباره آخرین وضعیت جاده‌های شمال به خبرنگاران گفت: در حال حاضر عملیات پاک‌سازی در محور سیلابی کندوان در حال انجام است.

رئیس پلیس راه مازندران با بیان اینکه درحال حاضر تردد عادی در جاده‌های شمال برقرار است، افزود: باتوجه به اینکه از قبل هشدار جوی صادر شد شاهد بارش باران در ارتفاعات هستیم؛ پرهیز از تردد و توقف در محور‌های کوهستانی مازندران مورد تاکید است.

منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما