تاریخ انتشار: ۰۸:۴۹ - ۰۶ تير ۱۴۰۳

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ۵۰ نهاد و فرد به خاطر ارتباط با نیرو‌های مسلح ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا ۵۰ فرد و نهاد را به اتهام ادعایی دست داشتن در انتقال میلیارد‌ها دلار به نفع نیرو‌های مسلح ایران، تحریم کرد.

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ۵۰ نهاد و فرد به خاطر ارتباط با نیرو‌های مسلح ایران
رویداد۲۴ |  وزارت خزانه‌داری آمریکا ۵۰ فرد و نهاد را به اتهام ادعایی دست داشتن در انتقال میلیارد‌ها دلار به نفع نیرو‌های مسلح ایران، تحریم کرد. 

به گزارش ایلنا، این وزارتخانه مدعی شده است که افراد و نهاد‌های تحریم‌شده، با ایجاد «شبک بانکی سایه»، زمینه استفاده مالی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و همچنین سپاه پاسداران ایران و تأمین میلیارد‌ها دلار برای این نهاد‌های نظامی را فراهم کرده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که این شبکه از سال ۲۰۲۰ میلادی به نهاد‌های نظامی ایران کمک کرده است تا به نظام مالی بین‌المللی دسترسی پیدا کنند.

این تحریم‌های شبکه گسترده‌ای از افراد و نهاد‌های مستقر در هنگ‌کنگ، امارات، جزایر مارشال، ایران و ترکیه را به فهرست سیاه اضافه کرده است.

در چارچوب این تحریم‌ها، دارایی این افراد و شرکت‌ها در آمریکا مسدود شده و آمریکایی‌ها از معامله با آن‌ها منع می‌شوند. هرگونه تخطی از این محدودیت‌ها نیز خطر در قرار گرفتن در معرض تحریم‌های ثانویه را دارد.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما