تاریخ انتشار: ۱۲:۳۵ - ۰۷ تير ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

پلیس فتا خبر داد: برخورد قانونی با سازندگان کلیپ توهین آمیز به سربازان

افرادی که خود را شاخ مجازی دانسته و در ویدیویی اقدام به توهین و تمسخر سربازان و گویش آذری کرده بودند شناسایی و احضار شدند و صفحه آن‌ها نیز مسدود شد.

شاخ مجازی

رویداد۲۴ سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ در تشریح این خبر اظهار داشت: یکی از بستر‌های وقوع جرم و انتشار مطالب و محتوای مغایر با قانون، فضای اینستاگرام است و پلیس نیز در این فضا حضور داشته و با هرگونه قانونی شکنی و محتوای مغایر با قانون و اخلاق برخورد می‌کند.

وی از برخورد قاطع پلیس با سازندگان ویدیو توهین به سرباز در فضای مجازی خبر داد و گفت: به تازگی برخی افراد فرصت‌طلب برای درآمدزایی و دیده شدن در اینستاگرام دست به هر اقدامی می‌زنند و طی روز‌های گذشته نیز ویدیویی در فضای مجازی پخش شد که باعث رنجیده خاطر شدن قشر زیادی از شهروندان بویژه سربازان عزیز و آذری زبانمان شد چرا که محتوای این ویدیو سراسر توهین و تمسخر بود که با توجه به مطالبه مردمی، شناسایی این افراد به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتای فرماندهی انتظامی تهران بزرگ قرار گرفت. پس از بررسی‌های تخصصی کارشناسان پلیس فتای تهران بزرگ با سرعت عمل بالا تمامی عوامل دخیل در تهیه و تولید این ویدیو از جمله فیلمبردار، تدوینگر و بازیگران این کلیپ را شناسایی و به پلیس فتا احضار کردند.
سرهنگ معظمی گودرزی با اشاره به مسدودی صفحه عوامل مرتبط با این ویدیو افزود: این افراد پس ازحضور در پلیس فتا اظهار ندامت کردند و هدف خود را دیده شدن و کسب درآمد عنوان کردند که پرونده برای سیر مراحل قانونی به قوه قضائیه ارسال شد. 


بیشتر بخوانید: سارا شاخ اینستاگرام کشته شد! +عکس


رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورها، از جمله جمهوری اسلامی ایران توهین در فضای مجازی به عنوان یک جرم شناخته شده و مجازات‌های قانونی برای آن تعیین شده است، توصیه کرد: افرادی که برای رسیدن به اهداف شوم خود در فضای مجازی پایبند به هیچ خط قرمزی نیستند و چهارچوب‌های اخلاقی و قانونی را نادیده می‌گیرند بدانند پلیس فتا بنا بر قانون و وظیفه ذاتی خود با آن‌ها به‌صورت جدی و قاطع برخورد خواهد کرد، همچنین شهروندان می‌توانند موارد مشابه را از طریق تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ یا مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: فضای مجازی ، پلیس فتا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۸
0
1
غلط کردن به گویش آذری توهین کرده اند کاش قوه قضائیه محاکم این مجرمین را به استان آذربایجان شرقی بسپارد.
نظرات شما