تاریخ انتشار: ۱۶:۲۸ - ۰۸ تير ۱۴۰۳

امام جمعه اردبیل: کاندیدا‌ها در مناظره‌ها به حد کافی دروغ گفتند

امام جمعه اردبیل گفت: در مناظرات هم وعده‌های غیر عملی داده شد و هم به حد کافی دروغ به زبان‌ها جاری شد برای اینکه در ادوار بعدی کسی حق ارتکاب این دو سیئه بزرگ را نداشته باشد لازم است خود مردم مخصوصاً جوان‌ها لُجنه‌ای، انجمنی و بنیادی را تشکیل دهند که کارش پیگیری وعده‌ها و دروغ‌ها باشد تا مرتکب آن توبه نصوح کند که دیگر از راه خلاف رأی جمع نکند.

امام جمعه اردبیل: کاندیدا‌ها در مناظره‌ها به حد کافی دروغ گفتند

رویداد۲۴ | سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل با اشاره به مناظرات اخیر که در جریان انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد، خاطرنشان کرد: مناظره ریاست جمهوری نقطه قوت دموکراسی جمهوری اسلامی است، اما هنوز با مناظره آرمانی فاصله زیادی داریم.

بنا بر روایت مهر، امام جمعه اردبیل گفت: در مناظرات هم وعده‌های غیر عملی داده شد و هم به حد کافی دروغ به زبان‌ها جاری شد برای اینکه در ادوار بعدی کسی حق ارتکاب این دو سیئه بزرگ را نداشته باشد لازم است خود مردم مخصوصاً جوان‌ها لُجنه‌ای، انجمنی و بنیادی را تشکیل دهند که کارش پیگیری وعده‌ها و دروغ‌ها باشد تا مرتکب آن توبه نصوح کند که دیگر از راه خلاف رأی جمع نکند.

عاملی بیان کرد: اگر این کار صورت نگیرد در آینده بیشتر از این آبروی ملت و مملکت به تاراج گذاشته خواهد شد این موضوع ربط به جناح ندارد هر کس در هر جناحی، باید شأن ملت و کشور را نگاه دارد همه دقت کنند که کاندیدایی که وعده‌های غیر عملی داده اگر منتخب شود به نحوی از زیر وعده‌های خود فرار خواهد کرد و ده‌ها بهانه خواهد آورد.

وی افزود: هرکس در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شده قطعاً هم چارچوب نظام را می‌پذیرد و هم بر شرایط حاکم بر کشور از حیث اقتصادی و سیاسی واقف است بنابراین هیچ نامزدی حق ندارد بعد از انتخابات بهانه بیاورد که مثلاً نمی‌گذارند یا مقدمات فراهم نیست یا کشور در تحریم است.

امام جمعه اردبیل گفت: برای بار دوم تاکید می‌کنم که سیستم انتخابات ایران به حدی پیشرفته و حساس است که امکان هرگونه تخلف، تخطی و جابجایی رأی در آن امکان ندارد و هرگونه تشکیک در این خصوص ظلم به نظام و خیانت به کشور است فردا بعد از اعلان نتیجه باید همه در برابر قانون تسلیم باشند و اگر کسی اعتراضی دارد باید از مبادی قانونی پیگیری شود.


بیشتر بخوانید:

علم الهدی: وابستگی به رهبری، ذوب شدن در ولایت و کارآمدی، سه شاخصه‌ای است که رئیس جمهوری باید داشته باشد

قاضی زاده هاشمی: امیدواریم رئیس جمهوری که حضرت آقا خواستند انتخاب شود


عاملی اظهار داشت: من شخصاً از هر کسی که انتخاب شود یک تقاضا دارم به شخص منتخب می‌گویم یک عده که احتمال می‌دادند شما منتخب شوید به رقیب شما فحش گفتند فوراً به نفع شما و علیه رقیب شما مقاله نوشته و فحاشی کردند، اما نه مجانی بلکه فقط و فقط به خاطر اینکه با این فحاشی از شما پُست بگیرند در حالی که قبل از این حادثه در لاک خود فرو رفته و یا در کنار رقیب شما بودند اینگونه افراد هم برای مدیریت، هم برای شما، هم برای کشور و هم برای ملت موجوداتی بسیار خطرناک هستند.

وی اضافه کرد: اگر ذره‌ای به این ملت، به وجدان خودتان و به انسانیت خودتان احترام دارید ریشه این گونه افراد را بزنید و آن‌ها را به مجموعه اجرایی کشور راه ندهید تا مسیر چاپلوسی، تملق و تلوّن و رنگ عوض کردن برای همیشه بسته شود و من تردید دارم که به سادگی چنین جرأت و شهامتی داشته باشید انتخابات از جهات عدیده قلبور انسان‌هاست. افراد فوق با مسیر حق و با ملت نامحرم هستند و نباید بر ملت ما مسلط شوند.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما