تاریخ انتشار: ۱۵:۰۱ - ۰۹ تير ۱۴۰۳

درخواست وزیر راه از قوه قضائیه: حکم آزادسازی نرخ بلیت پروازهای داخلی را متوقف کنید

وزیر راه و شهرسازی از قوه قضائیه درخواست توقف آزادسازی نرخ بلیت پروازهای داخلی کرد تا مانع از افزایش بی‌رویه قیمت پرواز‌های داخلی شود.

بلیت پروازهای داخلی

رویداد۲۴ ایسنا نوشت: مهرداد بذرپاش در نشست سخنگوی دولت که با حضور رئیس‌کل بانک مرکزی و وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، در خصوص صدور حکم آزادسازی نرخ بلیت پرواز‌های داخلی توسط دیوان عدالت اداری، گفت: زمانی که عرضه و تقاضای یک خدمت تراز نیست، نمی‌توانیم مدیریت نرخ آن را به بازار واگذار کنیم.

وی افزود: از رئیس قوه قضائیه و سرپرست ریاست‌جمهوری درخواست کرده‌ایم که در خصوص توقف این حکم تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.


بیشتر بخوانید: رییس سازمان هواپیمایی: خرید جت‌های خصوصی برای عموم آزاد است


بذرپاش با اشاره به این که در چند روز صدور حکم مذکور، رشد جدی قیمت را در پرواز‌های داخلی شاهد بوده‌ایم، گفت: از سرپرست ریاست‌جمهوری درخواست کرده‌ایم که این موضوع در جلسه سران قوا مطرح شود تا مصوبات لازم در دستور کار قرار گیرد و حقوق مصرف‌کنندگان رعایت شود.

بنابر اعلام وزارت راه و شهرسازی، وی با تأکید بر این که نباید به مردم ظلم شود، اظهار کرد: وقتی که تقاضا با عرضه ناسازگار است، دولت باید با نرخ‌گذاری، بازار را کنترل کند؛ چرا که در غیر این صورت مشکلات متعددی برای مصرف‌کنندگان ایجاد خواهد شد.

منبع: ایسنا
نظرات شما