تاریخ انتشار: ۱۶:۲۵ - ۱۱ تير ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
در رویداد۲۴ بخوانید:

مریم اشرفی گودرزی کیست؟

مریم اشرفی گورزی چندی پیش به عنوان نماینده دیدگاه‌های سعید جلیلی درباره حجاب در برنامه زنده تلویزیون حضور یافت و سخنان بحث برانگیزی را به زبان آورد. در این مطلب درباره پیشینه وی بخوانید.

مریم اشرفی گودرزی کیست؟

رویداد۲۴ مریم اشرفی گودرزی که اخیراً در یک مناظره انتخاباتی به هواداری سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ شرکت کرده، در فضای مجازی خبرساز شده است. اظهارات او درباره بی‌حجابی چنان عجیب بوده که مورد نقد طیف‌ها و رویکرد‌های مختلف قرار گرفته است. او که در این برنامه گفته است: «اگر بدون حجاب آمدی بیرون و مورد تعرض قرار گرفتی، خودت مقصری»، موجب خشم مخاطبانش شده است.
گودرزی در صفحات شخصی خودش را طلبه، محقق، مدرس، فعال سیاسی و فرهنگی معرفی کرده است.

مریم اشرفی گودرزی کیست؟

مریم اشرفی گورزی چندی پیش به عنوان نماینده دیدگاه‌های سعید جلیلی درباره حجاب در برنامه زنده تلویزیون حضور یافت. او همچون سعید جلیلی دیدگاه‌هایی عجیب درباره حجاب زنان در جامعه مطرح کرده است. البته سخنان او صراحت بیشتری نسبت به جلیلی داشته است. سعید جلیلی در مناظره‌های انتخاباتی حجاب را عمق راهبردی نظام جمهوری اسلامی خوانده است. این روز‌ها خیلی از زنان نگران هستند که ریاست جمهوری وی همراه با برخورد‌های خشونت آمیز در خیایان نسبت به زنان باشد. مریم اشرفی گودرزی نیز در مناظره اخیرش به نوعی دیگری به این موضوع اشاره کرده است.

او گفته است: «من یکبار در جمع دختران عزیز گفتم دختر نازنینم اگر به خودت حق میدهی که بدون حجاب و محرک وارد فضای اجتماع شوی و با پسری که دارای غریضه است و خدا این را داده است که اگر نبود اصلا ازدواج شکل نمیگرفت؛ اگر آمد سمت تو و به تو تعرض کرد، توقع نداشته باش که کسی مانعت شود. تو خواستی آزاد باشی و او هم میخواهد آزاد باشد. بعد ببینید چه جامعه‌ای میشود. آیا این خودخواهی نیست که منِ زن بگویم می‌خواهم آزاد باشم و آن مردی که تحریکش کردم نباشد. نمی‌توانیم بگوییم چشم‌هایتان رو ببندد و به جامعه بیاید. اگر هم که واکنش جسمی و روحی نداشته باشد، بیمار است.»


بیشتر بخوانید: جنجال مشاور جلیلی با فاحشه خواندن زنان بدون روسری


این سخنان او موجب شد تا برخی حرف‌هایش را تاییدی بر مساله تجاوز در جامعه بدانند. این در حالی است که در ایران عمدتاً کودکان و افرادی با سن و سال کم مورد تجاوز قرار می‌گیرند.

یکی مطالعه‌ای که در سال ۹۰-۹۱ در استان کهگیلویه‌وبویراحمد درباره پرونده‌های پزشکی قانونی انجام شده بود. در این گزارش میانگین سنی کسانی که مورد تجاوز قرار گرفته بودند ۲۰ سال بود و قربانیان در محدوده سنی حداقل هفت تا ۲۸ سال قرار داشتند؛ بنابراین تجاوز در گروه‌های سنی کودکان و دختربچه‌ها بیشتر از سایر سنین است.

مریم اشرفی گودرزی کیست؟

مطالعه دیگری در سال ۹۴ در اصفهان انجام شد، میانگین سن قربانیان ۲۳ سال گزارش شده بود و از حدود ۱۷ تا ۲۸ سال را شامل می‌شد؛ بنابراین با تابلویی که از وضعیت تجاوز در ایران داریم، امکان مقایسه آن با خارج از کشور وجود ندارد، چراکه اطلاعات بسیار ناقص و محلی و مقطعی است و هرگونه مداخله برای بهبود این وضع و کنترل تجاوز لازمه‌اش شناخت کامل و روشن از پدیده است.

در نتیجه چنین دیدگاه‌هایی نه تنها پشتوانه علمی و آماری در ایران ندارد بلکه حمایت زنان و کودکانی که مورد تجاوز قرار می‌گیرند را نیز کمرنگ‌تر خواهد کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۱
0
17
این خانم گودرزی انشاالله که آزگودرزی های لرنیست،بلکه گودرزی تقلبی است
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۸:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۱
0
23
واله اين که الان با آن لبان قلوه اى و شهوت انگيز و ابرو هاى تتوئى بيشتر آدم رو به هوس مى اندازه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۱
0
18
عمق راهبردی؟
کامبیز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
3
0
کاملا درست گفته ولی چون حقیقت تلخ است مردم تحمل شنیدنش را ندارند
نظرات شما