تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۱۶ تير ۱۴۰۳

ممنوعیت حضور ووشوکار زن ایرانی در بازی‌های آسیایی | رقابت های ناگویا شهربانو منصوریان را نپذیرفت

با توجه به قوانین فدراسیون جهانی به‌نظر می‌رسد شهربانو منصوریان فرصت حضور در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ ناگویا را نخواهد داشت.

شهربانو منصوریان

رویداد۲۴ تسنیم نوشت: شهربانو منصوریان کاپیتان تیم ملی ووشوی بانوان با توجه به قوانین فدراسیون جهانی ووشو برای حضور در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ ناگویا با یک مشکل بزرگ روبه‌رو شده است و به‌احتمال زیاد فرصت حضور در چهارمین حضور خود در این رویداد را از دست خواهد داد.

طبق قوانین فدراسیون جهانی، فعالیت حرفه‌ای در بخش ساندا تا رسیدن به سن ۴۰ سالگی مجاز است و همین موضوع تبدیل به سد بزرگی برای فعالیت کاپیتان تیم ملی ووشوی بانوان خواهد بود.

شهربانو منصوریان متولد ۸ بهمن ماه ۱۳۶۴ و تا زمان برگزاری بازی‌های آسیایی در شهریور ماه ۱۴۰۵ به سن ۴۰ سالگی خواهد رسید و دیگر اجازه حضور در بازی‌های آسیایی ناگویا را نخواهد داشت. او حتی در حاشیه مسابقات اخیر با مسئولان فدراسیون جهانی نیز صحبت کرده است، اما به‌نظر نمی‌رسد تغییری در قوانین داده شود.


بیشتر بخوانید: عصبانیت شهربانو منصوریان در دیدار با وزیر ورزش


منصوریان پیش از این سابقه حضور در سه دوره بازی‌های آسیایی در سال ۲۰۱۴، ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ را داشت و در دو دوره اخیر نیز موفق به کسب یک مدال نقره و یک برنز شده است. با توجه به خداحافظی الهه منصوریان در سال گذشته و شرایط شهربانو منصوریان به‌نظر می‌رسد تنها سهیلا منصوریان از میان خواهران منصوریان فرصت حضور در بازی‌های آسیایی را داشته باشد.

منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان