تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۲۰ تير ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

مهدی پاکدل کیست؟

مهدی پاکدل یکی از بازیگران محبوب و پرکار عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون ایران است. او آثار متعددی را در طول دهه‌های فعالیت هنری‌اش خلق کرده، پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا با بیوگرافی مهدی پاکدل بیشتر آشنا شوید.

بیوگرافی مهدی پاکدل

رویداد۲۴| مهدی توفیقی: مهدی پاکدل، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، متولد ۱۰ تیر ۱۳۵۹ در اصفهان است. او از خانواده‌ای هنرمند است. پاکدل دانشجوی انصرافی رشته گرافیگ دانشگاه آزاد تهران بود. پس از ورود به عرصه بازیگری، در زمینه‌های عکاسی و مدلینگ نیز فعالیت می‌کند.

خانواده مهدی پاکدل

مهدی پاکدل کیست؟

مهدی پاکدل دو برادر به نام‌های حسین و مسعود دارد. حسین، برادر ارشد او، نویسنده، بازیگر، مجری و کارگردان است. مسعود نیز عکاس و برنامه ساز می‌باشد. عاطفه رضوی، همسر حسین پاکدل، نیز از بازیگران مطرح کشورمان است.


بیشتر بخوانید: حامد آهنگی کیست؟


علایق مهدی پاکدل

مهدی پاکدل کیست؟

به گزارش رویداد۲۴ مهدی پاکدل سابقه طراحی و اجرای ده‌ها پوستر تئاتر را دارد. او از سال ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۱ کار تدوین انجام داده و به عنوان گرافیست از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۳ مشغول به کار بوده است.

این هنرمند به رشته عکاسی نیز علاقه داشته و یک نمایشگاه انفرادی از تصاویر خود و یک نمایشگاه مشترک با هنرمندان دیگر برپا کرده است.

مهدی پاکدل از جمله بازیگرانی است که به کار‌های تبلیغاتی علاقه داشته و مدت‌ها به عنوان مدلینگ فعالیت می‌کرده است. او علاوه بر سینما و تلویزیون، در عرصه موسیقی نیز یک آلبوم به نام «در انعکاس کوچه‌های خیس» منتشر کرده است.

ازدواج‌های مهدی پاکدل

مهدی پاکدل کیست؟

مهدی پاکدل تا به امروز دو بار ازدواج کرده است. همسر اول او بهنوش طباطبایی بازیگر سینما و تلویزیون بود که به واسطه بازی در فیلم مصائب دوشیزه در سال ۱۳۸۹ با یکدیگر آشنا شده و در همان سال ازدواج کردند. اما این زندگی مشترک در سال ۱۳۹۵ به جدایی انجامید.

مهدی پاکدل کیست؟

عاطفه رضوی، بازیگر و همسر برادر مهدی پاکدل، در تاریخ ۲۹ آبان ۱۳۹۹ با انتشار یک عکس دونفره از مهدی پاکدل و رعنا آزادیور، خبر ازدواج این دو را به صورت رسمی اعلام کرد.

این بانوی هنرمند در صفحه اینستاگرام خود نوشت: "دوستتان دارم، خصوصا کنار هم. مبارکتان باد. "
رعنا آزادی ور و همسرش مهدی پاکدل، پیش از ازدواج، چندین بار در فیلم‌های سینمایی با یکدیگر همکاری کرده بودند. از جمله می‌توان به فیلم هایی، چون «آمین»، «لحظه‌ای و دیگر هیچ»، «چهارراه استانبول»، «محمد رسول الله» و موزیک ویدیویی از همایون شجریان اشاره کرد.

همچنین، سریال «جیران» جدیدترین همکاری این زوج هنری در عرصه نمایش خانگی است که پس از اعلام رسمی خبر ازدواجشان، در آن نقش آفرینی کرده اند.

ورود مهدی پاکدل به عرصه هنر

مهدی پاکدل کیست؟

از دوران نوجوانی، مهدی پاکدل به تماشای فیلم علاقه بسیاری داشت و رفتن به سینما از تفریحات مورد علاقه او بود. او به تهران مهاجرت کرد و کار خود را با تدوین آغاز کرد تا در سال ۱۳۷۶ با نمایشی به نام «جنبش انفیه در کلکته» به کارگردانی سیروس شاملو، اولین تجربه بازیگری خود را کسب نمود.

مهدی پاکدل با فیلم «آبی» به عرصه سینما راه یافت و مسیر بازیگری خود را به طور حرفه‌ای آغاز کرد.

در سال ۱۳۸۱ با ایفای نقش در سریال «با من بمان» وارد عرصه تلویزیون شد.

بازی در سریال «اولین شب آرامش» باعث شناخته شدن بیشتر این بازیگر در میان هنرمندان شد و سریال «ستایش» به شهرت بیشتر او کمک نمود و او را به یکی از چهره‌های ماندگار در تلویزیون تبدیل کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما