تاریخ انتشار: ۱۴:۲۷ - ۲۸ تير ۱۴۰۳

علی باقری: آقای پزشکیان نگفته‌اند درباره حجاب قانون اجرا نشود | اگر هم کسی قانون را ناقص بداند باید از مسیری قانونی به دنبال تغییر باشد

سرپرست وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره دیدگاه مسعود پزشکیان گفت: ایشان نگفته‌اند که قانون اجرا نشود. اگر کسی در هر جایگاهی هم باشد که آن قانون را درست یا کامل نداند و یا ناقص بداند، قاعدتاً در یک جامعه دموکراتیک باید به دنبال تغییر قانون از مسیر قانونی بود.

علی باقری: آقای پزشکیان نگفته‌اند درباره حجاب قانون اجرا نشود | اگر هم کسی قانون را ناقص بداند باید از مسیری قانونی به دنبال تغییر باشد

رویداد۲۴| فرید زکریا مجری شبکه سی ان ان در سوالی از علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه پرسید: کسی که به تازگی در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شده است، دو بار از نامزدی در انتخابات منع و رد صلاحیت شده بود، اما در نهایت توانست توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت شود. آیا می‌گویید که دیدگاه‌های ایشان و شما یکسان است؟

به گزارش ایسنا، باقری در پاسخ به او عنوان کرد: ایشان به این تعبیری که شما اشاره کردید رد صلاحیت نشده‌اند؛ چراکه ایشان قبل از انتخابات ریاست جمهوری به‌عنوان نماینده پارلمان مشغول انجام وظیفه بوده‌اند و چندین دوره هم در پارلمان حضور داشتند. جناب آقای پزشکیان قبلاً نماینده مجلس بودند، مدتی بعد هم نامزد انتخابات ریاست جمهوری شدند. ایشان در حال حاضر رئیس جمهوری اسلامی ایران و در واقع رئیس کشور من هستند؛ همه مردم ایران ایشان را به‌عنوان رئیس جمهور می‌پذیرند و قبول دارند.

سرپرست دستگاه سیاست خارجی اظهار داشت: آقای رئیس جمهور مسئول اصلی اجرای قوانین در کشور هستند. قطعاً ایشان در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران کشور را اداره خواهند کرد. قوانین مختلف در حوزه‌های مختلف قاعدتاً مدنظر همه خواهد بود و همه باید آن را قبول کنند؛ این یک امر طبیعی است.

فرید زکریا در ادامه پرسید: مطمئن نیستم پاسخ شما را درست متوجه شدم. ایشان می‌گوید مردم نباید به زنان بگویند که چه بپوشند. ایشان چیز‌هایی گفته‌اند که نشان می‌دهد با اجرای سخت‌گیرانه حجاب موافق نیست. آیا با ایشان موافقید؟

سرپرست وزارت امور خارجه پاسخ داد: ایشان نگفته‌اند که قانون اجرا نشود. اگر کسی در هر جایگاهی هم باشد که آن قانون را درست یا کامل نداند و یا ناقص بداند، قاعدتاً در یک جامعه دموکراتیک باید به دنبال تغییر قانون از مسیر قانونی بود.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان