تاریخ انتشار: ۱۸:۰۲ - ۳۱ تير ۱۴۰۳

پولدار‌های خوشحال؛ طبق پژوهشی جدید خوشحالی حاصل از ثروت سقفی ندارد

نتایج پژوهش نشان می‌دهد با افزایش درآمد، روند صعودی قابل‌توجهی در میزان شادی ایجاد می‌شود.

پولدار‌های خوشحال؛ طبق پژوهشی جدید خوشحالی حاصل از ثروت سقفی ندارد

رویداد ۲۴ | براساس پژوهش «متیو ای. کیلینگزورث» (Matthew A. Killingsworth)، محقق دانشگاه پنسیلوانیا، برای فهمیدن رابطه سطح درآمد و میزان شادی از ۳۳،۲۶۹ بزرگسال آمریکایی ۱۸ تا ۶۵ ساله نظرسنجی شد که درآمد خانوار آن‌ها حداقل ۱۰ هزار دلار در سال بود. همچنین در این نظرسنجی، ۲،۱۷۸ فرد ثروتمند (افرادی با میانگین دارایی خالص بین ۳ تا ۷.۹ میلیون دلار) شرکت داشتند. در این پژوهش، از افراد خواسته شد میزان رضایت از زندگی خود را ارزیابی کنند.

نتایج پژوهش نشان می‌دهد با افزایش درآمد، روند صعودی قابل‌توجهی در میزان شادی ایجاد می‌شود. به‌طوری که افراد ثروتمند از نظر آماری به‌مراتب شادتر از افرادی هستند که حدود ۵٠٠ هزار دلار در سال درآمد دارند. همچنین داده‌ها نشان می‌دهد شکاف شادی بین شرکت‌کنندگان ثروتمند و افراد با درآمد متوسط، حدوداً ٣ برابر بیشتر از شکاف بین شرکت‌کنندگان با درآمد متوسط و افراد با درآمد پایین است.

این تحقیق نشان می‌دهد افرادی که دارایی خالص میلیون‌ها دلاری دارند، میانگین رضایت از زندگی خود را با امتیازی بین ۵.۵ تا ۶ از ۷ گزارش کرده‌اند، درحالی‌که این رقم در افرادی که حدود ۱۰۰ هزار دلار در سال درآمد دارند، حدود ۴.۶ است. افرادی که سالانه حدود ۱۵ هزار تا ۳۰ هزار دلار درآمد دارند، نیز به سطح رضایت از زندگی خود امتیاز ۴ داده‌اند.

منبع: دیجیاتو
برچسب ها: ثروت ، شادی
نظرات شما