تاریخ انتشار: ۱۵:۵۱ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۳
در رویداد۲۴ بخوانید:

محسن حاجی میرزایی رئیس دفتر مسعود پزشکیان کیست؟

«محسن حاجی میرزایی» متولد سال ۱۳۳۸ در شهر قم است. وی دارای مدرک کارشناسی علوم اجتماعی از دانشگاه تهران، کارشناسی ارشد مدیریت از دانشگاه مدیریت دولتی و دکترای جامعه شناسی از دانشگاه آزاد است. او همچنین سابقه تدریس در مراکز آموزش عالی بهره‌وری را داراست.

محسن حاجی میرزایی رئیس دفتر مسعود پزشکیان کیست؟

رویداد۲۴| مهسا احمدی: ساعاتی قبل محسن حاجی میرزایی طی حکمی از سوی مسعود پزکیان به عنوان رئیس دفتر رئیس جمهور منصوب شد. کسی که در دولت حسن روحانی توانسته بود بر کرسی وزارت آموزش و پرورش بنشیند، حالا تبدیل به مرد اول دفتر ریاست جمهوری دولت چهاردهم شده است. جایگاه ریاست دفتر رئیس جمهور همیشه از جایگاه‌های مهم به شمار می‌رفته است. کسی که وظیفه هماهنگی‌های دیدارها، رفت‌وآمد‌ها و برنامه‌های روزمره رئیس جمهور را برعهده خواهد داشت. جایگاهی ویژه که خیلی از طیف‌های مختلف قدرت به دنبال آن هستند. کافی است تا نقش محمود واعظی در دولت حسن روحانی را به یاد بیاوریم. واعظی به عنوان رئیس دفتر رئیس جمهور در بسیاری از تصمیمات کلیدی دولت نیز دخالت داشت. حال باید دید که محسن حاجی میرزایی رئیس دفتر پزشکیان چه نقشی در دولت تازه نفش مسعود پزشکیان خواهد داشت. دولتی که کار خود را با شعار صداقت با مردم آغاز کرده است.

امروز -هفتم مرداد هزار و چهارصد و سه- پس از برگزاری مراسم تنفیذ مسعود پزشکیان توسط رهبر انقلاب، رییس دولت چهاردهم طی حکمی محسن حاجی میرزایی را به عنوان رئیس دفتر خود منصوب کرد.

زندگینامه محسن حاجی میرزایی

«محسن حاجی میرزایی» متولد سال ۱۳۳۸ در شهر قم است. وی دارای مدرک کارشناسی علوم اجتماعی از دانشگاه تهران، کارشناسی ارشد مدیریت از دانشگاه مدیریت دولتی و دکترای جامعه شناسی از دانشگاه آزاد است. او همچنین سابقه تدریس در مراکز آموزش عالی بهره‌وری را داراست. 

در دولت اول حسن روحانی در سال ۱۳۹۲، محسن حاجی میرزایی با حکم اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور به عنوان دبیر هیئت دولت منصوب شد. وی شش سال در این سمت فعالیت داشت و پس از آن، شهریورماه سال ۱۳۹۸ و پس از حرف و حدیث‌هایی که پیرامون سیدمحمد بطحایی شکل گرفته بود، پس از معرفی او توسط حسن روحانی به مجلس و کسب رای اعتماد، وزیر آموزش و پرورش دولت دوازدهم شد.

وی حدود دو سال وزیر آموزش و پرورش بود و با روی کار آمدن دولت سیزدهم، این مسئولیت را به علیرضا کاظمی که در جایگاه سرپرست وزراتخانه قرار گرفت، سپرد.

سوابق اجرایی محسن حاجی میرزایی 

از قرار معلوم، محسن حاجی میرزایی، فردی سیاسی محسوب نمی‌شود و سوابق کار حزبی در کارنامه او به چشم نمی‌آید و بیشتر او را یک مدیر اجرایی می‌دانند. مدیری اجرایی که قرار است به عنوان دفتر ریاست جمهوری یکی از کلیدی‌ترین کرسی‌ها در پارلمان را بر عهده داشته باشد. مهم‌ترین سمت‌هایی که محسن حاجی میرزایی از زمان حضورش در دولت حسن روحانی اشغال کرد، از همان سال ۹۲ بود و توانست شش سال بعد به جایگاه وزارت آموزش و پرورش یکی از وزارتخانه‌های با بودجه کلان برسد. وزارتخانه‌ای حیاتی که معیشت بخش مهم جامعه معلمین و فرهنگ نسل آینده به تصمیمات آن گره خورده بود. وی تا پایان دولت سیزدهم توانس در این سمت باقی بماند. 

محسن حاجی میرزایی رئیس دفتر مسعود پزشکیان کیست؟

* ریاست مرکز مرکز ملی بهره‌وری ایران

* مشاور و مدیرکل دفتر امور مدیران ارشد دفتر رئیس‌جمهور

* معاونت بررسی‌های دفتر هیئت دولت نهاد ریاست جمهوری 

* مشاور وزیر آموزش و پرورش

* قائم مقام معاون آموزش و معاون اداری و مالی سازمان نهضت سواد آموزی

* مدیر نهضت سواد آموزی استان‌های آذربایجان شرقی و تهران

* عضویت در شورای عالی پشتیبانی سوادآموزی

* عضویت در شورای مرکزی نهضت سوادآموزی

* عضویت در کمیسیون تدوین برنامه پنج ساله دوم و سوم وزارت آموزش و پرورش

* عضویت در شورای مشورتی بهره‌وری زیرمجموعه کارگروه تحول اقتصادی

* عضویت شورای مشاوران دیوان محاسبات کشور

* دبیر کمیسیون بررسی و اعطای نشان‌های دولتی

* عضویت در شورای عالی اداری

* رئیس کمیسیون اصلاح الگوی مصرف شورای عالی انقلاب فرهنگی

* عضویت در کمیسیون سبک زندگی در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی

* رئیس شورای حکام سازمان بهره‌وری آسیا APO در سال ۲۰۰۸ میلادی

* نایب رئیس شورای حکام سازمان بهره‌وری آسیا APO در سال ۲۰۰۷ میلادی

* نماینده دولت جمهوری اسلامی ایران در سازمان بهره‌وری آسیا (APO)

* رئیس هیئت نمایندگی ایران در اجلاس روسای سازمان‌های بهره‌وری آسیا در سال‌های ۲۰۰۵ بالی اندونزی، ۲۰۰۶ هانوی – ویتنام، ۲۰۰۷ سیم ریپ – کامبوج و ۲۰۰۸ مانیل ـ فیلیپین

* عضویت در هیئت رئیسه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور

* عضویت در هیئت امنای ستاد اقامه نماز کشور

* عضویت در هیئت مدیره انجمن بهره‌وری ایران

محسن حاجی میرزایی رئیس دفتر مسعود پزشکیان کیست؟

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان