تاریخ انتشار: ۱۸:۱۹ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
در رویداد۲۴ بخوانید:

ایمان خلیف بوکسور ترنس کیست؟

ایمان خلیف بوکسور ۲۶ ساله اهل کشور الجزایر، تراجنس است. او به عنوان یک پسر متولد شده بود، اما بعد از گذشت چند سال خانواده‌اش متوجه خلق و خوی دخترانه او می‌شوند، اما به هر حال وضعیت جسمانی او پسرانه بود و آلت تناسلی داشته است.

ایمان خلیف

رویداد۲۴| مهسا احمدی: «ایمان خلیف» بوکسور الجزایری است که در روز گذشته به مصاف آنجلا کارینی ایتالیایی رفت و کارینی ۴۶ ثانیه پس از شروع مسابقه انصراف داد و این کار باعث ایجاد شک در خصوص جنسیت ایمان خلیف شد.

زندگینامه ایمان خلیف

ایمان خلیف بوکسور ۲۶ ساله اهل کشور الجزایر، تراجنس است. او به عنوان یک پسر متولد شده بود، اما بعد از گذشت چند سال خانواده‌اش متوجه خلق و خوی دخترانه او می‌شوند، اما به هر حال وضعیت جسمانی او پسرانه بود و آلت تناسلی داشته است.

ایمان خلیف بعد از اینکه به مدرسه می‌رود، معلمانش متوجه روحیه دخترانه وی می‌شوند و خانواده وی را در جریان قرار می‌دهند که بهتر است وی تغییر جنسیت دهد.

تغییر جنسیت ایمان خلیف

ایمان خلیف بعد از اینکه تغییر جنسیت می‌دهد وارد مدرسه دخترانه می‌شود و در آنجا به پیشنهاد معلم ورزش به رشته ورزشی بوکس روی می‌آورد، اما در میادین بین المللی به او اجازه مسابقه داده نمی‌شد تا اینکه در سال ۲۰۲۴ و در المپیک پاریس به ایمان خلیف اجازه حضور دادند.

او در مسابقه جهانی مارس ۲۰۲۳ به دلیل مردود شدن در تست جنسیت از حضور در مسابقه فینال و رقابت برای مدال طلا محروم شد. رئیس اتحادیه بین‌المللی بوکس گفته بود خلیف دارای کروموزوم‌های مردانه است و او در تلاش بود تا با فریب مسئولان برگزاری وانمود کند که زن است.

ضربات کوبنده در مسابقات المپیک

در بوکس رده ۶۶ کیلوگرم بخش زنان در المپیک ۲۰۲۴ پاریس، ایمان خلیف الجزایری و آنجلا کارینی ایتالیایی به مصاف هم رفتند که بوکسور ایتالیایی تنها ۴۶ ثانیه پس از شروع مسابقه انصراف داد و خلیف به دور بعد رسید.

بوکسور ۲۵ ساله ایتالیایی می‌گوید دلیل انصرافش از مسابقه جنسیت مشکوک حریفش نبوده است، اما این موضوعی است که المپیک باید آن را در نظر بگیرد. جراحات وارده به صورت کارینی نسبتا جدی بوده و کبودی بینی، احتمال شکستگی را مطرح کرده است. آنجلا گفت که تا به حال ضربات مشت به این محکمی دریافت نکرده بوده و به همین دلیل انصراف داد.

ایمان خلیف بوکسور ترنس کیست؟

این اتفاق سر و صدای زیادی کرده است، چون ایمان خلیف قبلا اجازه نداشت در بوکس زنان شرکت کند و امسال این اجازه به او داده شد. رقیب بعدی ایمان خلیف، بوکسور استرالیایی است که برای بار اول در المپیک شرکت می‌کند. از این‌رو، زنان نسبت به حضور ایمان خلیف در مسابقه بوکس زنان اعتراض دارند

اعتراض حامی حقوق زنان به این موضوع متمرکز شده که جثه بوکسور ترنس الجزایری با توجه به بدن مردانه‌اش می‌تواند برای زنان خطرناک باشد. 

به جز ایمان خلیف کدام بوکسور دیگر تراجنس است؟

علاوه‌ بر ایمان خلیف، لین یو تینگ از تایوان نیز دیگر بوکسوری است که پیش از شروع المپیک، شبهاتی درباره جنسیتش مطرح شده است، چراکه اتحادیه جهانی بوکس (IBA)، تست جنسیت او را نیز در مسابقات جهانی سال گذشته، مردود کرده بود. خلیف در واکنش به محرومیتش در مسابقات جهانی گفته بود این توطئه‌ای است تا جلوی قهرمانی‌اش را بگیرند. 

اگرچه کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) چند هفته پیش صلاحیت این دو بوکسور برای حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس را تایید کرد. دلیل مجوز گرفتن خلیف و یو تینگ برای حضور در المپیک این است که IOC جنسیت ورزشکاران برای حضور در این مسابقات را مورد سنجش قرار می‌دهد و IBA صلاحیت تایید جنسیت ورزشکاران شرکت‌کننده در المپیک را ندارد. کمیته بین‌المللی المپیک در بیانیه‌ای تایید صلاحیت بوکسور‌های الجزایر و تایوان را این‌گونه اعلام کرده است:

همه ورزشکاران حاضر در بوکس بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ از مقررات صلاحیت‌سنجی و پزشکی مطابق با قوانین واحد بوکس پاریس ۲۰۲۴ پیروی می‌کنند. 

بیانیه کمیته المپیک الجزایر به حمایت از ایمان خلیف 

کمیته ملی المپیک الجزایر نیز با انتشار بیانیه‌ای، حملات به ایمان خلیف در رابطه با زیر سوال بردن جنسیتش را «بی‌پایه» خواند بود:

کمیته ملی المپیک الجزایر، حملات غیراخلاقی و شایعه‌پراکنی به ایمان خلیف، ورزشکار شایسته کشورمان که با پروپاگاندای رسانه‌های خارجی همراه شده است را به‌شدت محکوم می‌کند. 

نکته جالب درباره ایمان خلیف این‌جاست که بسیاری او را در حالی بخت مسلم طلای دسته ۶۶ کیلوگرم بوکس زنان المپیک می‌دانند که این بوکسور در المپیک توکیو ۲۰۲۰ هم شرکت کرده بود، اما نتوانست از مرحله یک‌چهارم نهایی فراتر برود. همچنین لین یو تینگ نیز در المپیک توکیو نتوانست به مدالی برسد. 

مطرح شدن شایعات در رابطه با ترنس‌جندر بودن ایمان خلیف در حالی است که حقوق افراد کوییر، هیچ حقوق و حمایت قانونی در کشور مسلمان الجزایر ندارند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: المپیک ، بوکس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱
شخص
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۲
0
3
منبع این خبر کجاست؟ هیچ جا چنین چیزی تائید نشده و با این جزئیات بیان نشده شما از کجا فهمیدید؟
شخص
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۲
0
3
تا جایی که من در اخبار خواندم ایشان به عنوان زن به دنیا آمدن این چرت و پرت هارو شبکه های روسی پخش کردن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۲
0
1
تراجنس باید با نوع خودش مسابقه بدهد. بوکسور ایتالیایی درست تشخیص داد و مسابقه را رها کرد. زن باید با زن مسابقه بدهد نه اینکه قربانی این بازی های جنسیتی باشد. ایمان خلیف به وضوح بوکسور مقابل را به طعن و تمسخر نگاه میکرد.
Reza
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
2
2
اینا فقط میخواهند دوجنسه بودن و تراجنسیتی رو مد کنند و کلا" میخواهند سیگنال تراجنسیتی رو به کل دنیا مخابره کنند و بعد اهدافشون رو از ورود کامل تراجنس ها ، فعالیت اونها در سطح همه کشورها و جامعه و تمام جوامع مسلمان و یهودی و مسیحی و بودایی بیشتر بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
صودرصد
بهزاد یگانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
0
2
تف به شرف مهسا احمدی نویسنده این مزخرفات،شیر مادر نخوردی و نون حلال سر سفرت نبوده که این حرفا رو راجب یه هم جنس خودت میزنی بدون هیییچ مدرکی!متاسفم برای کسی که تو رو بدون تربیت و اخلاق دنیا آورده!
پاسخ ها
شخص
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
دقیقا
ناشناس
| Belgium |
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
دروغ به تمام معنا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
0
0
پناه بر خدا وای وای وای یا الله
ناشناس
|
Belgium
|
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
0
0
اینها که همش دروغ بود ?
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
0
0
آخه اون آدم تبلهی که اینو نوشتی عمل تغییر جنسیت که درسن هیجده سالگی انجام میشه وعالم وادم باخبرمیشن یعنی کسی توی فامیل و دوست واشناهای این شخص نباید متوجه این موضوع شده باشه و به همین راحتی هم هست که معلمهاش گفتن اون باید تغییر جنسیت بده !!!!بعدش خود کمیته ی المپیک اعلام کردایمان خلیفه اندام زنانه داره چرادروغ میگیدوچرت وپرت تحویل مردم میدید و همینطور متخصصهااعلام کردن داشتن کروموزم xy یابالابودن هورمون تستوسترون دلیل مردبودن کسی نیست شایدفقط یه اشکال
توی بدن این بنده ی خداوجودداشته باشه ولیکن بطورحتم مردنیست ووقتی خودش هم باورداره که زنه یعنی هست
نظرات شما
پیشخوان