تاریخ انتشار: ۱۵:۵۷ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۲ نظر

سوالی از آقای رئیس جمهور؛ رئیس جمهور همه هستید یا رئیس جمهور رای دهندگان؟

یک نماینده مجلس در جلسه امروز مدعی شد که پزشکیان گفته، چون در کردستان به او رای نداده‌اند، از کابینه هم سهم ندارد (نقل به مضمون)؛ پزشکیان در این باره هنوز توضیح نداده، اما به نظر می‌رسد که اگر اقدام به شفاف‌سازی نکند با چالش مواجه خواهد شد.

رویداد ۲۴ | قسیم عثمانی در نطق تند امروز حرفی زد که حتما لازم است پزشکیان و دولت چهاردهم درباره آن توضیح دهند. چون در غیر این صورت می‌تواند موجب ایجاد شکاف بین دولت و اهل سنت که حالا از لیست وزرای پیشن‌های پزشکیان ناراضی هم هستند، شود.

این نماینده مجلس در جریان انتقادات تند خود از کابینه پیشنهادی و اشاره به سهم نداشتن اهل سنت، گفت: حتی به من گفتید در کردستان به رأی ندادند.

این سخن او با واکنش‌هایی نیز همراه شد. مثلا عبدالله رمضان‌زاده در صفحه توییتر خود به رفتار انتخاباتی مردم کردستان پرداخت و نوشت: «رفتار انتخاباتی مردم استان کردستان:
- کمترین میزان مشارکت، کمترین رای عددی به رقیب دکتر پزشکیان در کل کشور
- آراء عددی دکتر پزشکیان (۲۸۵۰۰۰ رای) یعنی بیشتر از ۱۱ استان با مشارکت بیشتر»

علی مجتهدزاده، حقوق‌دان نیز با اشاره به نطق مورد بحث نوشت: «۱. بیش از ۸۰ درصد رای کردستان به پزشکیان تعلق داشته
۲. ایشان باید رئیس جمهور کل ملت باشد نه رای دهندگان
۳. مگر آقای پزشکیان احقاق حقوق اهل سنت را منوط به رای دادن آن‌ها کرده بود؟»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
Karen
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
0
2
خیلی خیلی خوشحالم که آخرین تیر رژیم هم برای بقا خطا رفت. به امید روزهای خوب برای تمام هموطنانم حتی اونایی که ازشون نفرت دارم
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
0
1
مردم بلوچ اهل سنت استان سیستان وبلوچستان بیشترین رای رابه صندوق دکترپزشکیان انداختندپس چراهیچ سهمی ازوزارت خانه هاوپست های مدیریتی به اهل سنت بلوچ تعلق نگرفت؟طی چهاردهه پس ازپیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی همه روسای جمهوردرزمان تبلیغات انتخاباتی به جامعه اهل سنت کشور انواع وعدهای مختلف داده می شودامادرعمل هیچکدام ازوعدهاتحقق نیافته!!
نظرات شما
پیشخوان