تاریخ انتشار: ۱۳:۳۹ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۳

توپ آشتی ملی در زمین مجلس!

به نظر می‌رسد برخی اصلاح‌طلبان که در روز‌های اخیر به صورت جدی منتقد چینش کابینه بودند، با اندکی تامل و تفکر به این نتیجه رسیده‌اند که دولت چهاردهم برای حل مشکلات کشور و ایجاد آشتی ملی - بخوانید ترمیم سرمایه اجتماعی - نیازمند این کابینه است.

توپ آشتی ملی در زمین مجلس!

رویداد ۲۴ | مسعود پزشکیان منتظر رای اعتماد مجلس به کابینه پیشنهادی خود است تا کارش را شروع کند.

کار او، اما در گام اول، ایجاد آشتی ملی و جلب رضایت و اعتماد بخشی از جامعه است که در انتخابات اخیر حاضر نشد پای صندوق رای بیاید.

حل مشکلات کشور در حوزه‌های مختلف قطعا در ایجاد این آشتی ملی موثر خواهد بود. حل مشکلات نیز نیازمند بهره مندی دولت چهاردهم از وزرا و مدیران کارآمد و مورد اعتماد خود است.

همین است که شاهدیم بسیاری از اصلاح‌طلبان در روز‌های اخیر از فاز منتقد که بعد از استعفای ظریف ایجاد شده بود، فاصله گرفته‌اند.

برخی مثل عبدالله رمضان‌زاده خواستار فرصت دادن به کابینه و رئیس جمهور هستند. برخی هم توپ را در زمین مجلس انداخته و رسیدن به هدف نهایی یعنی حل مشکلات و ایجاد آشتی ملی را در گرو رای اعتماد به وزرای پیشنهادی می‌دانند.

در همین راستا است که عباس عبدی بررسی صلاحیت‌ها را آزمونی برای مجلس تلقی می‌کند. یا آذر منصوری، رئیس جبهه اصلاحات می‌نویسد:
رأی اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی ‎دکتر پزشکیان می‌تواند اولین گام برای حرکت در مسیر ‎ وفاق ملی باشد. هر چند تا رسیدن به معنای حقیقی این وفاق فاصله بسیار است.
وفاق ملی مقدمه ‎ آشتی ملی است و برای تحقق آشتی ملی نیز باید پذیرفت که ‎ایران برای همه ایرانیان است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان