تاریخ انتشار: ۰۷:۱۴ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۱۲ نظر

روزنامه جمهوری اسلامی: تکریم واقعی اربعین حل مشکلات مردم است نه صرف بیت‌المال برای بهره‌برداری سیاسی

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: کار دولت تمشیت زندگی مردم است نه دخالت در روابط مردم و خدا

روزنامه جمهوری اسلامی: تکریم واقعی اربعین حل مشکلات مردم است نه صرف بیت‌المال برای بهره‌برداری سیاسی

رویداد 24 | روزنامه جمهوری اسلامی با اشاره مشکلات سفر اربعین در سالیان گذشته نوشت: «در تمام مقاطع، زیارت اربعین به صورت «پیاده‌روی» صورت می‌گرفت و جنبه «راه‌پیمائی» نداشت. آنچه در سال‌های اخیر مرسوم شده، کاملاً جدید است و ابعاد ویژه سیاسی، تبلیغاتی و تا حدودی بین‌المللی به خود گرفته است. مشخص است که این نوع زیارت اربعین با طراحی دولت‌ها و صرف امکانات، تسهیلات و هزینه‌های اختصاص یافته توسط بودجه‌های عمومی شکل گرفته و هر ساله گسترش بیشتری می‌یابد. »
«جمهوری اسلامی» با اشاره به اینکه «تاریخ همیشه این هشدار را به ملت‌ها گوشزد کرده که ورود دولت‌ها به امور عبادی و معنوی، به آسیب دیدن آن امور منجر خواهد شد» نوشته: « کار دولت‌ها تمشیت و سامان دادن به امور مادی زندگی مردم، نظارت بر انجام صحیح داد و ستد و تامین امنیت جامعه است نه پرداختن به مناسک و دخالت در امور مرتبط با روابط افراد با خدا. اینها را خود مردم می‌توانند به نحو احسن انجام دهند. به همین جهت در کشور ما ترتیب دادن مهمانی‌های 10کیلومتری خیابانی و دخالت در زیارت اربعین و تبدیل کردن آن به راه‌پیمائی و بهره‌برداری‌های سیاسی و تبلیغاتی از آن، خارج از وظایف دولت و حکمرانی است کمااینکه صرف بیت‌المال برای این امور توجیهی ندارد.»
در ادامه «یادداشت جمهوری اسلامی» آمده است: «دولت و افرادی که مسئولیت حکمرانی را برعهده دارند باید به اقتصاد سر و سامان بدهند، معیشت مردم را درست کنند، برای بچه‌های فاقد مدرسه سیستان و بلوچستان و ایلام و بشاگرد و چهارمحال و بختیاری مدرسه بسازند، زندگی زنان بی‌سرپرست را سامان‌دهی کنند، کودکان خیابانی را به کودکستان و دبستان ببرند، کارتن‌خوا‌ب‌ها را دریابند، به مستاجرانی که به دلیل نداشتن اجاره‌خانه با اسباب و وسائل زندگی‌شان در کوچه و خیابان بلاتکلیف هستند برسند، فقر را از کشور ریشه‌کن کنند، معتادان را نجات بدهند و عموم مردم را به رفاه نسبی برسانند. تا زمانی که دولت‌ها به این تکالیف حتمی و قطعی عمل نکرده‌اند و جامعه را از نابسامانی‌ها نجات نداده‌اند، نمی‌توانند بیت‌المال را برای امور عبادی و مستحبات هزینه کنند. تردیدی نیست که امام حسین علیه‌السلام وقتی از عملکرد دولتی که به نام اسلام برپا شده خشنود خواهد شد که مشکلات زندگی مردم را برطرف کرده باشد یا درصدد برطرف کردن آن باشد. تکریم واقعی اربعین اینست.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سفر اربعین
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۲
حاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
0
9
احسن
ناشناس
|
Russian Federation
|
۰۷:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
0
7
چرا مسیولان و افراد خاص وابسته به نهادها با هواپیما میرن نجف
و مردم زمینی با هزاران مشکلات شلمچه مرز شلمچه وضع خیلی سخت هست

اگر سختی کشبدن در راه اربعین ثواب دارد
مسیولان و افراد خاص وابسته زمینی وارد شلمجه شوند از استانها و
مردم هوایی مستقیم نجف

ثواب مضاعفش بدای مسئولان ووافراد وابسته
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
0
8
کو گوش شنوا
عليرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
0
7
واقعا حرف حق زدی دمت گرم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
0
9
برگزاری اینگونه اربعین هم ساده تر است و هم سر و صدا و ادعا و نمایش دینداری بیشتر است و هم منفعتش زیاد تر است .
وگرنه برنامه ریزی کنید و این جمعیت را برای انجام کارهای واجب در مناطق بسیار محروم روانه کنید تا به یاری امام حسین مقدمات موثری در رفع فقرزدایی مناطق محروم برداشته شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
چقدر خوب و درست پیشنهاد دادید ای کاش مردم به جای این هزینه ها مثلا بنام ائمه نیت کنند که جایی را آباد کنند و مثلا بجای آن جوان که خرج کرایه خانه نمی‌تواند بدهد بگویند یا امام حسین به نیت شما یک ماه کرایه فلان کس را می‌دهم و یا کارهای دیگر.
در جایی که جوانی بخاطر پول پیش کلیه می‌فروشد سزاوار است که چنین هزینه هایی برای مراسم و نمایش دین صورت بگیرد که بدتر دین را خراب می‌کنند
وقتی یک روحانی ۱۰۰۰ میلیارد پول حرم امام رضا را برمی‌دارد و به کانادا می‌رود و جناب امثال حسن روحانی بدون تخت مارک دار نمی‌توانند در خراسان بخوابند و زنی بخاطر گرسنگی خود و فرزندانش را در چاه میندازد، فکر می‌کنید بسته شدن ۷۰ هزار مسجد جای تعجب دارد و دین باقی می‌ماند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
0
8
هر سال وقت و بودجه زیادی از کشور صرف مراسم اربعین و سایر مناسبت های مذهبی و حکومتی می شود در حالی که در کشور عده زیادی از مردم در فقر و فلاکت و سختی بسر می برند.
شامیرام اوراها
|
Netherlands
|
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
0
7
کاش در روزهای دیگر سال هم اینهمه آزادی و امکانات و غذا به هم وطنان خودتان می دادید . اما . متاسفانه شما وطنی ندارید و به کشور و سرزمین اصلا اعتقاد ندارید . کسانی که فقط به امت اعتقاد دارند . از گوشت و پوست هم وطنان خودشان و اهل بیت خودشان می کنند و به هم امتی های خودشان می دهند . به نظر من خیلی از هم وطن ها گدا گشنه و بی غیرت هستند . مگر همین ها نبودند که سال گذشته همه را در خیابان ها به رگبار می بستند و هزاران نفر را اعدام کردند ؟! چرا برای چند روز عشق و حال کردن به اینها مشروعیت می‌دهید تا به حکومت نامشروع خودشان ادامه دهند ؟! مگر دین اینها این اجازه را به آنها نداده است که بر شما ظلم کنند و از شما بدزدند و شما را بکشند و در فقر عمدی نگه دارند ؟! برای داشتن آزادی به چند روز عزاداری برای امامی که به او کوچکترین اعتقادی دارید و برای رفتن به سفر متکی خودتان را اینهمه حقیر و کوچک و بی شخصیت نکنید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
حتی این موضوع امت هم اشتباه برداشت شده است اسلام و دین یعنی حساب حساب است و کاکا برادر، مگر من مسلمان میتوانم بروم از سوپرمارکت محل چیزی را بردارم و پول او را ندهم چون هر دو مسلمانیم؟ هم من و هم فروشنده
مگر من مسلمان ایرانی از خزانه کشورهای اسلامی عراق و اندونزی و ترکیه و افغانستان و
قطر و .... حقی دارم که آنها ایران را سفره جهان اسلام میدانند؟
هر کس فقط هزار تومان حقی را ناحق کند فردای قیامت باید پاسخگو باشد و کسی که حق الناس را رعایت نکند اصولا اعتقادی به اسلام و آخرت ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
0
8
احسنت
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
0
6
بودجه اختصاصی اربعین ۱۲ هزار میلیارد تومان. علی برکت اله.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
0
0
سفر شخصی باید با هزینه شخصی باشد
امام حسین کجا گفته در قم مسجد لوکس چند طبقه با لوستر میلیاردی بسازید و در عوض حقی را ناحق کنید و کارگری بعد از چندین سال عرق ریختن برای نان حلال از چند ماه حقوق محروم شود و برای اینکه شرمنده زن و بچه اش نباشد خودکشی کند چون حقوقش خرج راهپیمایی اربعین شده؟
امام حسین کجا گفته ارث یک رزمنده شیمیایی را بگیری و بگویی ارث تو به ما میرسد چون ما نماینده خدا در زمین هستیم و باید اعتراف کنی دزد ارث خودت هستی؟
امام حسین کجا گفته دختران و زنان ایرانی برای گذران زندگی تن فروشی کنند و حقوق آنها را برای زیارت من خرج کنید؟
امام حسین کجا گفته هزینه دارو و خرج کسی که مالیات می‌دهد تا در شهرش حمل و نقل عمومی را باشد را به اربعین هزینه کنید
امام حسین کجا گفته از هزینه معلول و کودکان یتیم خانه بزنید و بنان من هزینه کنید؟
اربعین ثواب دارد منتها برای کسی که با هزینه خودش سفر کند نه با پول بیت المال
نظرات شما