تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۳
رویداد ۲۴ گزارش می‌دهد؛

خودروی جنگی بیونیکس؛ شاهکار مهندسان نظامی سنگاپور

در این مطلب به بررسی مشخصات و قابلیت‌های خودروی جنگی پیاده نظام بیونیکس سنگاپور خواهیم پرداخت.

بیونیکس؛ شاهکار جنگی سنگاپور

رویداد ۲۴| حسین فلاحی: خودروی جنگی پیاده نظام بیونکیس (Bionix) توسط شرکت اتوموتیوز تکنولوژی سنگاپور (در حال حاضر مهندسی تکنولوژی سنگاپور) توسعه یافته است. این خودرو از سال ۱۹۹۹ با نیرو‌های مسلح سنگاپور در قالب بیونیکس ۲۵  و بیونکیکس ۴۰/۵۰ عملیاتی شده است.

بیونیکس II  در اکتبر ۲۰۰۶ وارد خدمت نیرو‌های مسلح سنگاپور شد. این خودرو نیز به طور مشترک توسط سنگاپور تکنولوژی انجینیرینگ، آژانس علوم و فناوری دفاعی و ارتش سنگاپور توسعه یافته است.

خودروی جنگی پیاده نظام بیونیکس II 

بیونیکس II مانند وسایل نقلیه قبلی دارای بدنه، پک قدرت و سیستم تعلیق مشترک است، اما به سیستم مدیریت نبرد دیجیتالی مجهز به شبکه، توپ جدید ۳۰ میلی متری ATK mk۴۴ بوش مستر و پک زرهی مدولار مجهز شده است. این خودرو برجک دو نفره دارد و می‌تواند تا ده نیرو را در خود جای دهد. همچنین بیونیکس II به یک مسلسل ۷.۶۲ میلی متری کواکسیال و یک مسلسل ۷.۶۲ میلی متری همه منظوره مجهز است. بیونیکس II دارای سیستم دید حرارتی روز / شب با سیستم تثبیت دو محوره برای ردیابی هدف پیشرفته است. مسافت یاب لیزری یکپارچه ایمن برای چشم تا ۳ کیلومتر برد دارد.

بیونیکس؛ شاهکار جنگی سنگاپور

خودروی جنگی زرهی بیونیکس ۲۵

بیونیکس ۲۵ دارای یک برجک دو نفره است و می‌تواند ده سرباز را در خود جای دهد. این خودرو دارای توپ مجهز به یک توپ ۲۵ میلی متری بوش مستر ATK M۲۴۲ با تثبیت کننده‌های عمودی و افقی است. توپ این خودرو دارای ۱۸۰ گلوله ۲۵ میلی متری آماده شلیک به اضافه ۴۲۰ گلوله در انبار مهمات می‌باشد.  

توپچی دارای دید ۸ برابری در روز و شب حرارتی با دو میدان دید برای توپ ۲۵ میلی متری است. فاصله یاب لیزری را می‌توان به صورت اختیاری برای دید روز و شب نصب کرد.

بیونیکس؛ شاهکار جنگی سنگاپور

سه مسلسل ۷.۶۲ میلی متری همه منظوره در این خودرو وجود دارد که یکی به صورت هم محور با توپ ۲۵ میلی متری، یکی روی سقف برای استفاده ضد هوایی توسط فرمانده یا توپچی و همچنین یک تفنگ در پشت در سمت راست نصب می‌شود. این خودرو دارای شش نارنجک انداز دودزا ۷۶ میلی متری است.

نیروبر بیونیکس ۴۰/۵۰

بیونیکس ۴۰/۵۰ مجهز به یک گنبد یک نفره ۴۰/۵۰ ساخته شده توسط چارترد اینداستریال سنگاپور است و می‌تواند ۱۱ سرباز را در خود جای دهد. این وسیله دارای یک ایستگاه سلاح دوقلو با نارنجک انداز ۴۰ میلی متری، مسلسل‌های ۷.۶۲ میلی متری و ۱۲.۷ میلی متری است.

بیونیکس؛ شاهکار جنگی سنگاپور

برجک خودروی جنگی بیونیکس

برجک دو نفره بیونیکس از زره تماماً فولادی جوش داده شده ساخته شده است. حفاظت زرهی اضافی را می‌توان با یک لایه اضافی از زره غیرفعال با فاصله نصب کرد. ایستگاه توپچی در سمت راست و ایستگاه فرمانده در سمت چپ قرار دارد که هر کدام دارای یک دریچه منفرد هستند.

رمپ بیونیکس

بدنه و برجک از جنس فولاد جوشکاری شده با محافظ زره غیرفعال مدولار هستند. دسترسی به محفظه نیرو در عقب خودرو توسط یک رمپ برقی انجام می شود که می‌تواند به عنوان درب دسترسی و خروج اضطراری عمل کند. یک دریچه مجزا نیز بر روی محفظه نیرو نصب شده است.

بیونیکس؛ شاهکار جنگی سنگاپور

ایستگاه راننده بیونیکس

ایستگاه راننده دارای سه دید پریسکوپیک است. دو پریسکوپ بیرونی مناظر روز هستند، در حالی که پریسکوپ مرکزی را می‌توان به سرعت بین یک محدوده روز و یک دوربین تشدید کننده تصویر در شب تغییر داد.

موتور بیونیکس

موتور دیزل توربوشارژ دیترویت دیزل ۶V-۹۲TA  می‌تواند ۴۷۵ اسب بخار را در ۲۴۰۰ دور در دقیقه تولید می‌کند و پتانسیل رسیدن به ۵۵۰ اسب بخار قدرت را دارد. موتور مجهز به انژکتور الکترونیکی دیزل است. محفظه موتور مجهز به سیستم اطفاء حریق خودکار و اطفاء حریق با پودر خشک با پشتیبان گیری دستی تکمیلی است. این خودرو مجهز به گیربکس اتوماتیک هیدرومکانیکی HMPT-۵۰۰EC است.

بیونیکس؛ شاهکار جنگی سنگاپور

سیستم خنک کننده ارائه شده توسط گالی، به گونه‌ای طراحی شده است که خنک کنندگی وسیله نقلیه را فراهم می‌کند. دو مخزن سوخت با ظرفیت کل ۵۶۲ لیتر در دو طرف و در قسمت بالایی بدنه نصب شده است.

تحرک خودروی بیونیکس

بیونیکس دارای سرعت جاده‌ای ۷۰ کیلومتر در ساعت و ۲۵ کیلومتر تا ۴۰ کیلومتر در ساعت در سایر مناطق است. این خودرو دارای برد ۴۱۵ کیلومتر با سرعت ۴۵ کیلومتر در ساعت بدون سوخت گیری است.

بیونیکس؛ شاهکار جنگی سنگاپور

بیونیکس قابلیت مانور بر روی موانع از جمله سنگر ۲.۲ متری و پله‌های عمودی ۰.۸ متری را دارد و با آماده سازی می‌تواند تا عمق ۱ متری آب حرکت کند. این وسیله نقلیه کاملاً آبی خاکی با یک کیت اختیاری است.

مشخصات فنی کلی بیونیکس

نوع: خودروی پیاده نظام

سازنده: مهندسی تکنولوژی سنگاپور

طول: ۶.۳۰ متر

عرض: ۲.۹۵ متر

ارتفاع تا بالای رمپ: ۱.۸۰ متر

ارتفاع تا نوک برجک: ۲.۵۷ متر

سرعت جاده: ۷۰ کیلومتر در ساعت

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تکنولوژی جنگی
نظرات شما
Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019
پیشنهاد
پیشخوان