تاریخ انتشار: ۱۰:۳۷ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۳
رویداد 24 بررسی کرد:

تغییر دولت در ایران و آمریکا به توافق جدید ختم می‌شود؟

دولت جدید ایران و دموکرات‌ها در آمریکا از لزوم دستیابی به یک توافق جدید می‌گویند اما آیا به فرض پیروزی کامالا هریس در انتخابات مسیر مذاکرات و توافق جدید همواره خواهد بود؟

تغییر دولت در ایران و آمریکا به توافق جدید ختم می‌شود؟

رویداد ۲۴ | «جوئل روبین» استراتژیست دموکرات و معاون پیشین وزیر امور خارجه دولت گفته که «هریس در پی توافق هسته‌ای جدید با ایران خواهد بود»

او در شرح ویژگی‌های توافق مورد نظرشان نیز گفته «یک توافق هسته‌ای محکم و قابل راستی‌آزمایی که توانایی تسریع ساخت سلاح هسته‌ای را محصور می‌کند، باید هدف باشد».

اینکه دموکرات‌ها از پس ترامپ برآمده و به قدرت می‌رسند یا خیر هنوز معلوم نیست، اما اشاره آن‌ها به ایجاد یک توافق جدید در حالی است که اینجا در تهران دولت تغییر کرده و وزیرخارجه جدید ما هم در روز‌های اخیر اشاراتی به ضرورت یک توافق جدید داشته است.

عراقچی گفته که احیای برجام به شکل قبلی ممکن نیست و اگر قرار به احیای توافق باشد باید در مذاکرات جدید و با توافقی جدید به هدف رسید.

این هم‌نظری مسئولان دولتی در ایران و دموکرات‌ها در آمریکا را می‌توان مقدمه حصول توافق در صورت پیروزی کامالا هریس در انتخابات آمریکا دانست.

البته این به معنی آن نیست که کاملا خوشبین باشیم و توافق احتمالی مورد اشاره را در دسترس بدانیم چرا که همین چند روز قبل شاهد مواضع تند هریس نسبت به ایران بودیم. در واقع روشن است که مذاکره با دموکرات‌‎ها نیز چندان راحت نخواهد بود.

به اضافه اینکه در ایران نیز هنوز طیف مخالف برجام سروصدای بسیاری دارند. درست است که برخی مثل ذوالنوری تغییر رویه داده و می‌گویند که اگر بنا به مذاکره باشد، حمایت می‌کنند اما کیهان هنوز دولت کارش را کاملا شروع نکرده، آنچه دوست ندارد و ندارد از عراقچی و وزارت خارجه ببیند را لیست می‌کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: عراقچی ، کامالا هریس
نظرات شما
Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019
پیشنهاد
پیشخوان