تاریخ انتشار: ۲۱:۳۶ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۳

خواص روغن زیتون در مقابله با بیماری شایع زنان

اسید‌های چرب موجود در روغن‌ زیتون می‌توانند رشد میکروب‌های مضر واژن را مهار و در عین حال به تقویت گونه‌های دیگر که برای سلامتی دستگاه تناسلی مفیدند، کمک کنند.

خواص روغن زیتون در مقابله با بیماری شایع زنان

رویداد24| نتایج پژوهش محققان دانشگاه ام‌آی‌تی و هاروارد که در مجله «سلول» (Cell) منتشر شد، نشان می‌دهد نوعی اسید چرب موجود در روغن زیتون می‌تواند به درمان عفونت شایعی که زنان با آن مواجه‌اند و به «واژینوز باکتریایی» (bacterial vaginosis) معروف است، کمک کند. 

این عفونت معمولا باعث سوزش و خارش شود و شایع‌ترین دلیل ترشحات غیرطبیعی واژن است. علاوه‌بر این، به دلیل تاثیر آن بر توانایی زنان در مقابله با سایر عوامل بیماری‌زا، می‌تواند خطر ابتلا به عفونت‌های مقاربتی دیگر مانند کلامیدیا و سوزاک را افزایش می‌دهد. البته واژینوز باکتریایی با آنتی‌بیوتیک‌ درمان‌پذیر است، اما به دلیل از بین بردن تعادل طبیعی میکروب‌های مفید و مضر واژن، اغلب دوباره عود می‌کند.

به گزارش دیلی‌میل، اکنون محققان کشف کرده‌اند که اسید اولئیک، یک اسید چرب زنجیره‌ای بلند که در روغن زیتون به‌وفور یافت می‌شود، می‌تواند به مقابله با این عفونت کمک کند.

این اسید‌های چرب می‌توانند رشد میکروب‌های مضر واژن را مهار و در عین حال به تقویت گونه‌های دیگر که برای سلامت دستگاه تناسلی مفیدند، کمک کنند. به باور محققان، روش‌های درمانی که این تعادل میکروبی را تقویت می‌کنند، می‌توانند برای جلوگیری از عود مجدد عفونت‌ها استفاده شوند. 

بر اساس اطلاعات سازمان بهداشت و سلامت ملی بریتانیا، ترشحات غیرمعمول با بوی تند مشابه ماهی، تغییر رنگ و بافت ترشحات، از جمله تغییر رنگ ترشحات از سفید به خاکستری و نازک و آبکی شدن بافت آن از علائم شایع عفونت واژینوز باکتریایی به شمار می‌روند.

منبع: ایندیپندنت فارسی 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019
پیشنهاد
پیشخوان