تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۰۸ شهريور ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۷ نظر

حاشیه‌های معافیت سربازی پسر آقای استاندار؛ سازمان وظیفه عمومی اطلاعیه داد

سازمان وظیفه عمومی فراجا اعلام کرد: در پاسخ به ابهامات طرح شده در فضای مجازی پیرامون معافیت فرزند استاندار کهگیلویه و بویر احمد، مستندات پرونده معافیت بررسی شد و شبهه وارد شده صحت ندارد و مورد تایید این سازمان نیست.

حاشیه‌های معافیت سربازی پسر آقای استاندار؛ سازمان وظیفه عمومی اطلاعیه داد

رویداد ۲۴ | یکی از موضوعاتی جدی که در روز‌های اخیر در شبکه‌های اجتماعی با چاشنی طنز مورد نقد قرار گرفته بود، معاف شدن پسر استاندار کهگیلویه و بویراحمد از سربازی بود.

خبر این بود؛ «استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: به‌عنوان یک بیمار دیابتی باید داروهایم را به موقع مصرف کنم و کسی در این بین مراقب من باشد چرا که همسر خود را از دست داده‌ام، لذا فرزند از این بند استفاده کرده و کاملاً هم قانونی بوده است»

انتشار این مطلب که حالا دیگر تکذیب شده، با واکنش‌های بسیاری همراه شد و موجی از انتقادات را روانه آقای استاندار کرد.

برخی نیز البته از جناب استاندار دفاع کردند. مثلا تاجگردون در پیامی نوشت: «حضور مردم استان کهگیلویه و بویراحمد (خاصه اهل رسانه)، این ایام در فضای مجازی نسبت به تخریب برخی مقامات سیاسی و اداری استان اقداماتی صورت گرفته است. به عنوان برادر کوچک شما انتظار دارم برای آرامش استان و مردم از ادامه این اتفاقات خودداری فرموده و فضا را برای برادری و تعامل بیشتر فراهم سازید. فرزند شما غلامرضا تاجگردون.»

سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در مصاحبه‌ای گفت: با استناد دلایل و مدارک وی را واجد معافیت دانسته‌اند، لذا کوچک‌ترین دخالتی در این کار نداشته‌ام کسی هم سفارش نکرده و تخلفی هم صورت نگرفته و نظام وظیفه هم آن را تأیید کرده است.

وی افزود: به‌عنوان یک بیمار دیابتی باید داروهایم را به موقع مصرف کنم و کسی در این بین مراقب من باشد چرا که همسر خود را از دست داده‌ام، لذا فرزند از این بند استفاده کرده و کاملاً هم قانونی بوده است و به استناد همین مستندات کمیسیون تشکیل داده و او را معاف کرده‌اند و هیچ دخل و تصرفی هم در آن نبوده‌است.

در ادامه این حواشی، اما سازمان وظیفه عمومی فراجا اعلام کرد: در پاسخ به ابهامات طرح شده در فضای مجازی پیرامون معافیت فرزند استاندار کهگیلویه و بویر احمد، مستندات پرونده معافیت بررسی شد و شبهه وارد شده صحت ندارد و مورد تایید این سازمان نیست.

در این اطلاعیه آمده است: به جهت حساسیت موضوع، وضعیت پزشکی پدر مشمول در دو مرکز درمانی متفاوت، یک مرحله در استان کهگیلویه و بویر احمد و مرحله بعدی در بیمارستان استان همجوار در شیراز مورد بررسی قرار گرفته است. پزشکان متخصص هر دو مرکز درمانی، بیماری پدر مشمول را برابر مقررات و آیین نامه مربوطه مورد تایید قرار داده اند. بر این اساس نتایج معاینات تخصصی نیز در شورای پزشکی وظیفه عمومی استان طرح و به اتفاق آراء، به تایید رسیده و در نهایت مراتب مورد تایید اعضاء هیئت رسیدگی کفالت استان قرار گرفته است. بنابر این شبهه وارد شده در فضای مجازی صحت نداشته و مورد تایید این سازمان نیست.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
0
0
احسنت به دقت نظر نظام وظیفه عمومی ولی نکته اصلی این است کسی که نیاز به مراقبت دائم دارد چطور چنین مسئولیت سنگین و پر استرسی را قبول کرده است که قطعا در کیفیت کارش موثر است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
0
0
پدر و مشغول کار با قدرت و ثروت نمی توانند از کار افتاد باشد یک جایکار می لنگد یا با نفوذ و قدرت و موقعیت پدر یا وزیر کشور پاسدار وحیدی دولت سیزدهم شخص از کار افتاد چطور مسولیت یک استان محروم کهگیلویه و بویراحمد داد به مدیر یا وظیفه عمومی مصلحت اندیشی کرده یا پزشکان متخصص بنا موقعیت فرد نظر داد باید بررسی تا شبهات برطرف شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
0
0
آخه کسی که برنامه داروهاش رو نمیتونه مدیریت کنه چطوری میتونه استاندار باشه برادر من؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
0
0
پس برای چی استاندار شده مگه فرزندش همیشه پیشش است و اینهمه کار
از این مضحک تر هم داریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
0
0
یه مشت دزد . که تمام کشور را بلعیده اند و هر چی قانون را به مسخره گرفته‌اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
0
0
خودتون رو به خواب زدید!
کسی که اینهمه مشکلات داره به چه حقی استاندار شده؟ پست به این مهمی کار یه آدم تحت تکفل نیست.
رامین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
0
0
بنده خدا مظلوم گیر اوردید؟نسبت به هکتور نورچشمی شمخانی خو هیچی نیست
نظرات شما
پیشخوان