تاریخ انتشار: ۱۵:۰۷ - ۰۸ شهريور ۱۴۰۳

۵ دلیل اصلی طلاق

مشاجره، مشکلات حل نشده، زخم‌های عاطفی، انباشت کینه‌ها و نبود علایق مشترک ریشه اصلی طلاق‌ها است.

۵ دلیل اصلی طلاق

رویداد ۲۴| طلاق و جدایی میان زوج‌ها و در روابط زناشویی دلایل عمده‌ای دارد که اغلب از مسائل و مشکلات حل نشده و زخم‌های عاطفی سر باز کرده ریشه می‌گیرد.

وقتی زوج‌ها در آستانه جدایی یا طلاق هستند، معمولاً در مورد رسیدن به یک خط قرمز صحبت می‌کنند؛ مانند ترِوِر و کمی که از دعوا‌های بی‌پایان، کنترل‌گری و بی‌توجهی خسته شده‌اند؛ برای دیگران اما، خشونت فیزیکی یا روابط خارج از ازدواج ممکن است مشکل اصلی یا همان خط قرمز باشد.

در پس این خطوط قرمزِ ناشی از خستگی و ناامیدی، معمولاً مشکلات دیرینه‌ای وجود دارند که سرانجام به نقطه جوش رسیده‌اند. در گزارشی به پنج مورد از رایج‌ترین آن‌ها اشاره کردیم:

۱. بحث‌ها و مشاجراتی که از کنترل خارج می‌شوند: وقتی مشاجرات از کنترل خارج می‌شوند و هیچیک از طرفین نمی‌تواند آن را متوقف کند، اینجاست که ورود به مرحله‌ای خطرناک آغاز می‌شود که ممکن است با طرح نظرات توهین‌آمیز، فحاشی و حتی خشونت همراه باشد؛ زخم‌ها و کینه‌های طولانی‌مدت از همین‌جا ریشه می‌گیرند.

۲. مشکلات حل نشده: دعوا‌های از کنترل خارج‌شده ممکن است با چند روز بی‌توجهی به یکدیگر، تظاهر به اینکه هیچ‌چیز اتفاق نیفتاده، یا عذرخواهی متواضعانه همراه شود. اما زوج‌ها اغلب از ترس شروع دوباره دعوا، از بازگشت به موضوع مورد مشاجره خودداری می‌کنند.

۳. عمیق‌تر شدن زخم‌های عاطفی: ما همگی اغلب از دوران کودکی خود با زخم‌های عاطفی حساسیت‌برانگیزی خارج می‌شویم که تحریک آن‌ها می‌تواند سرمنشا بسیاری از مشاجرات و دعوا‌ها باشد.

۴. انباشته شدن کینه‌ها: دعوا‌های مداوم یا فاصله‌گیری‌ها، تحریک دائم زخم‌های عاطفی و انباشت مشکلات حل‌نشده تأثیرات منفی خود را می‌گذارد. گذشته، به‌جای آنکه پر از خاطرات و احساسات خوب باشد، مملو از درد‌ها و زخم‌هایی است که هر از گاهی سر باز می‌کنند و به موجی از افسردگی‌ها، ناامیدی‌ها یا کینه‌های فروخورده دامن می‌زنند.

۵. نبود علایق و ارتباطات مشترک: برخی زوج‌ها در نهایت سعی می‌کنند به جای روبرو شدن با مشکلات و تلاش برای حل آنها، با حواس‌پرتی از آن‌ها فاصله بگیرند. این دسته افراد از نقش اصلی خود به عنوان یک زوج دست می‌کشند و به مادر و پدری تبدیل می‌شوند که بیشتر روی فعالیت‌های بچه‌ها تمرکز دارد یا آنکه تبدیل به کارمندانی سخت‌کوش می‌شوند و زمان یا انرژی کمی برای ترمیم رابطه خود اختصاص می‌دهند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: طلاق
نظرات شما
پیشخوان