تاریخ انتشار: ۲۳:۵۶ - ۰۹ شهريور ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۲ نظر

وزیر بهداشت: دارو گلوگاه‌هایی دارد که موجب اختلال و فساد می‌شود

ظفرقندی با بیان اینکه دارو گلوگاه‌هایی دارد که موجب اختلال و فساد می‌شود گفت: برای حفظ حرمت مردم و جامعه باید این گلوگاه‌ها را حذف کنیم.

ظفرقندی

رویداد۲۴ دکتر ظفرقندی وزیر بهداشت در بیست و یکمین همایش سالیانه انجمن علمی داروسازی ایران گفت این بیست و یکمین سال یعنی این درخت ریشه دارد و داروسازی ما یک درخت ریشه دار است و یک شجره طیبه است که همیشه میوه می‌دهد و این انجمن باعث افتخار کشور است.
وزیر بهداشت با یادآوری از دکتر شفیعی، دکتر صمصام و دیگر بزرگان رشته داروسازی گفت ثمره کار آن‌ها هنوز ادامه دارد. اثر کار‌هایی که آن‌ها کردند تا قیامت ادامه دارد.
ظفرقندی با یادآوری شهدای عرصه سلامت در دفاع مقدس و دوران کرونا گفت روز داروسازی به افتخار زکریای رازی نام گذاری شده که یکی از نوابغ داروسازی دنیا است.

وی افزود داروسازی نیاز مردم است و باید از این فرصت استفاده کنیم که مشکلات این حوزه را مرتفع کنیم. خوشبختامه داروسازی هم در بحث علم و هم در بحث پژوهش خوب عمل کرده است. پژوهش هم در بحث کمیت و هم کیفیت در وضعیت خوبی قرار دارد و پاک‌های فن آوری و شرکت‌های دانش بنیان این را نشان می‌دهد و زنجیره کاملی دارد.

ظفرقندی گفت اساسنامه سازمان غذا و دارو باید در برنامه هفتم توسعه بررسی شود. تکلیف اصلی برنامه هفتم این است که این اساسنامه تثبیت و پایه گذارش شود و از همه شما می‌خواهم در این زمینه به ما کمک کنید.

بحث قیمت گذاری، بیمه‌ها و تعامل و ... باید بررسی شود. ما در حوزه دارو با کمبود نقدینگی مواجهیم و باید این بررسی شود و ما باید از همه ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم. اولویت ما این است که خوب رصد کنیم که قبل از اینکه به کمبود برسیم آن را پیش بینی کنیم.


بیشتر بخوانید: مجوز داروخانه‌ها دیگر موروثی نیست

آمار نگران کننده مرگ و میر بیماری‌های خاص به دلیل کمبود دارو


ظفرقندی عدالت، پاسخگویی، شفاقیت، مشارکت ذی نفعان، کارآمدی را از شاخص‌های حکمرانی خوب در زمینه حکمرانی سلامت خواند و گفت در حوزه دارو از دانشگاه تا داروخانه یک همگرایی و هم آوایی دارند و ما وظیفه داریم یک هماهنگ کننده باشیم و ما باید در دسترسی و قیمت گذاری درست عمل کنیم. قیمت گذاری باید نقدینگی کارخانه‌های ما را تامین کند، چون هر قسمت از زنجیر دچار نقض شود جامعه دچار مشکل خواهد شد.

دارو گلوگاه‌هایی دارد که موجب اختلال و فساد می‌شود و برای حفظ حرمت مردم و جامعه باید این گلوگاه‌ها را حذف کنیم.

دو مسئله خوب این است که بتوانیم نقدینگی و مشکلات ارزی بخش دارو را حل کنیم و با دکتر عارف و دکتر پزشکیان در این زمینه صحبت کردم و خوشبختانه در همین چند روز سهم مناسبی اجازه گرفته شد از صندوق ذخیره ارزی برداشت شود. خبر خوب دیگر اینکه تعرفه گمرکی با سه درصد اعلام شود و در این مرحله هم ۵ هزار میلیارد تومان برای بخش دارو تامین کنیم تا انشالله این کلید واژه محقق شود که مردم در بخش درمان، جز هزینه دارو هزینه دیگری پرداخت نکنند.

ظفرقندی

 

همایش داروسازی

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۰
0
0
احمق الاغ یک کلام هم در مورد اعتراض پرستاران بگو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۰
0
0
حاجی نسبت زکریا و داروسازی از ارتباط گوز و شقیقه هم بی معنی تر است! انتظار می رفت شما مثل جماعت مافیای فاسد داروفروشان و پوشک و نوار بهداشتی فروشان که به دروغ خود را داروساز جا می زنند دفاع نکنی! بشکن این تشکیلات فاسد دزد بیسواد را که از خون ملت انگل وار ارتزاق می کنند و هیچ نقشی هم در چرخه سلامت و درمان ندارند!
نظرات شما
پیشخوان