تاریخ انتشار: ۰۷:۱۳ - ۱۰ شهريور ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۳ نظر

حمله تند کیهان به اولین اقدام مهم پزشکیان درباره دانشگاه‌ها؛ اخراجی‌ها را برنگردانید!

روزنامه کیهان از دستور پزشکیان به وزیر علوم برای بازگرداندن دانشجویان و اساتید اخراجی انتقاد کرده، این تصمیم را بدون توجیه و غیرقانونی خوانده و نوشته:ترویج بی‌قانونی است.

حمله تند کیهان به اولین اقدام مهم پزشکیان درباره دانشگاه‌ها؛ اخراجی‌ها را برنگردانید!

رویداد ۲۴ | یکی از مهم‌ترین و امیدوارکننده‌ترین تصمیمات دولت چهاردهم در روز‌های اخیر، تلاش برای بازگرداندن اساتید و دانشجو‌های اجرای است که در جلسه تودیع و معارفه وزیر علوم نیز بر آن تاکید شد.

این رویکرد هنوز عملیاتی نشده، مورد حمله تند روزنامه کیهان قرار گرفته است. این روزنامه اصولگرا این رویه را ترویج بی‌قانونی دانسته و نوشته: «آیا ایشان تخریب ساحت علمی، برخی فحاشی‌های رکیک و رفتار‌ها و حرکات منافی شأن و عفت عمومی در تعدادی از دانشگاه‌ها در جریان حوادث سال ۱۴۰۱ را صرفاً حرف زدن و اعتراض دانشجویی و بیان منطقی نظرات می‌دانند؟
اگر دانشجویی در جریان اغتشاشات باعث تخریب اموال عمومی یا آسیب به مردم و ماموران شود صرفا با نشان دادن کارت دانشجویی می‌تواند از دست قانون بگریزد؟»
کیهان ادامه داده: «در مواردی که بنا بر مستندات با برخی مجرمان امنیتی یا کسانی که در فتنه و آشوب‌های سال‌های اخیر نقش داشتند و از قضا دانشجو نیز بودند برخورد قضائی شده است همواره شاهد یک بیان از طرف برخی چهره‌های سیاسی یا رسانه‌ها و... بوده‌ایم که «جای دانشجو زندان نیست». نمونه‌های قابل توجهی از این به اصطلاح دانشجویان می‌توان برشمرد که گذر زمان نشان داد که برای برخی صرف داشتن کارت دانشجویی نمی‌توان و نباید مصونیت آسیب‌رسان به جامعه قائل شد.»
این روزنامه اصولگرا همچنین برای مخالفت با برگشت دانشجویان اخراجی چند مثال پیدا کرده و نوشته: «ش. م» یک دختر دانشجو و نایب دبیر شورای تهران دفتر تحکیم وحدت و عضو انجمن اسلامی دانشگاه تربیت معلم کرج بود که در سال ۱۳۸۷، به دلیل همکاری با مجاهدین خلق بازداشت شد. در زمان بازداشت وی، برخی کاربران فضای مجازی با همراهی کانون‌های مدافع حقوق بشر و پوشش وسیع رسانه‌ای، اعتراضات شدیدی نسبت به دستگیری و اتهامات او مطرح کردند. «ش. م» در بازه زمانی که بازداشت بود با کلیدواژه‌های قابل توجهی که امروزه نیز به کار برده می‌شود، حمایت می‌شد. عباراتی همچون دانشجوی معترض، جوان‌ترین زندانی سیاسی، دختر زندانی با اتهامات دروغین و. او پس از پنج سال تحمل حبس، نهایتا آزاد شد و پس از آزادی عضویت وی در گروهک تروریستی مجاهدین خلق، بر همگان محرز و عیان شد تا جایی که چند سال بعد شاهد انتشار تصویر وی در کنار مریم رجوی سرکرده جنایتکار سازمان تروریستی منافقین بودیم. این فرد یکی از همان مجرمان امنیتی بود که بسیاری معتقد بودند صرفا یک دانشجوی معترض است و جای دانشجو زندان نیست. «ع. ی» و «ا. ح. م»، دو نفر از دانشجویان دانشگاه شریف بودند که سال ۹۹ به اتهام همکاری با منافقین بازداشت شدند. این‌جا نیز شاهد هجمه فراوانی بودیم که چرا این دو جوان نخبه و دانشجو بازداشت شده‌اند و جای دانشجو زندان نیست و...، اما گذشت زمان و مستندات دستگاه قضائی نشان داد که ماجرا چه بوده است.
نمونه‌های دیگری از کسانی که با یدک کشیدن عنوان شریف دانشجویی، آب در آسیاب دشمن ریختند از «ا. ب» که با سر دست گرفتن تصنعی یک لباس مثلا خونی در جریان حوادث تیرماه سال ۱۳۷۸ کوی دانشگاه، راه عزیمت به آمریکا و افتخار شرفیاب شدن خیانت بار نزد جرج بوش رئیس‌جمهور وقت آمریکا را به دست آورد یا در همان حوادث سال ۷۸ افرادی مثل «ع. ا» به اصطلاح دانشجو که راه چهره شدن و یک شبه کارشناس و مهمان شبکه‌های معاند و ضد انقلاب شدن را در پیش گرفتند را می‌توان نام برد.

این روزنامه اصولگرا همچنین در ادامه از پرشکیان خواسته که به جای بازگرداندن اخراجی‌ها به دانشگاه، بورسیه‌های لغو شده را احیا کند. کیهان همچنین در دفاع از علی انتظاری که چند روز قبل آنطور حاشیه‌سازی کرده بود، نوشته: «کاش ایشان در موضوع کنار گذاشتن چند روز قبل فردی مانند دکتر انتظاری از ریاست دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه تنها به علت یک سهو لسان و با وجود عذرخواهی نیز ورود می‌کردند آن هم در حالی که این روز‌ها شاهد بازگشت اساتیدی هستیم که بدون عذرخواهی از نقش خود در اغتشاشات سال ۱۴۰۱ به دانشگاه باز می‌گردند.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۰
1
0
کیهان جان ؛ مستندات دستگاه قضایی که صحبتش را میکنید جز اعتراف تحت اجبار نیست . مازیار ابراهیمی را که میشناسید !!!
ایشان الان آزاد شده و حتی غرامتی هم دریافت کرده . در تلویزیون اعترافاتش پخش شد که دانشمند هسته ای ترور کرده است !!!!!!!! مرد حسابی دیگر پیر شده ای و پایت لب گور است . قدری انصاف و درستی پیشه کن شاید مردم از گناهان پیشین ات در گذرند !!!!
ناشناس
|
Sweden
|
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۰
1
0
هر اندازه که آه و فغان کیهان، شریعتمداری و...بیشتر بلند شود معلوم میشود که دولت دکتر پزشکیان دقیقا دستگاه نفاق و فتنه را را نشانه گرفته است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
0
0
پلیس مهربان امریکا را ارزو است
نظرات شما
پیشخوان