تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۱۲ شهريور ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۲ نظر

دیوان عالی حکم قصاص قاتل جامه‌بزرگ را تایید کرد

دیوان عالی کشور حکم صادره در شعبه ۵ دادگاه نظامی یک استان تهران درباره پرونده محمد جامه بزرگ، از جان باختگان اعتراضات ۱۴۰۱ را عینا تایید کرد.

دیوان عالی حکم قصاص قاتل جامه‌بزرگ را تایید کرد

رویداد ۲۴ | حکم «قصاص قاتل جامه‌بزرگ» تایید شد. پیام درفشان و محمدرضا کارگر، وکلای دادگستری با اشاره به آخرین وضعیت پرونده محمد جامه‌بزرگ، از جان باختگان اعتراضات ۱۴۰۱ اظهار کردند: «حکم متهمان این پرونده در شعبه ۵ دادگاه نظامی یک استان تهران صادر شده بود که در جریان آن، متهم ردیف اول پرونده به قصاص نفس محکوم شده بود. این پرونده و حکم صادره در نهایت برای تایید به دیوان عالی کشور ارجاع شد. شعبه ۲۹ دیوان عالی کشور امروز، نظر نهایی خود درباره پرونده را اعلام کرد.»
این وکلای دادگستری همچنین درباره جزئیات رای صادره در دیوان عالی کشور بیان کردند: «دیوان عالی کشور نظر به شکایت شکات، نظریه پزشکی قانونی درباره شیوه فوت آقای محمد جامه بزرگ و همچنین گزارش کارشناسان اسلحه و مهمات به علاوه تحقیقات صورت گرفته از سوی مراجع انتظامی و قضائی، حکم متهم ردیف اول پرونده و دیگر متهمان این پرونده را عینا تایید کرد. متهم ردیف اول این پرونده که در دادنامه صادره از او با عنوان «بسیجی» یاد شده، به قصاص نفس محکوم شده است. دیگر متهمان این پرونده هم که در دادنامه با عناوینی، چون «پاسدار» و… مورد خطاب قرار گرفته‌اند، حسب عناوین اتهامی‌شان، با مجازات‌های حبس مختلفی نظیر ۶ ماه و ۹۱ روز مواجه شده‌اند.»

 

منبع: مدارا

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۲
0
3
انشالله بزودی اعدام شدنش را ببینیم !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۲
0
2
هیچ انسان سالمی از کشتن انسان دیگر دلشاد نمی‌شود و این از عصبانیت است اما چه چیزی سبب میشود که گروهی بیایند و کسی را در خانه اش بکشند و بروند!؟ امروز کجاهستند کسانیکه پشت این دستورات سنگر گرفته بودند ؟ بسیجی (بسیاریشان)هرچند اعصاب و روان سالمی ندارد و ناتنظیم تشریف دارند و کم سوادند اما اگر رسم براین بود که بسیجی هم باید پاسخگو باشد آیا بسیجی بخت برگشته چنین می کرد؟ نظر من اینه : عمل قتل جامه بزرگ و جامه بزرگ‌ها را رها کنید بروید سراغ «آمر قتل»اینکه بسیجی بیسواد بیچاره ای بکشید انسان مظلوم دیگری را کشته اید و این نامردی دیگری ایست! آن آیت اللله یا هرکس دیگری که چنین دستوری داده را باید پاسخگو کرد تا چنین حوادثی تکرار نشود! اینکه مرد سوپرمارکتداری که محل کسب خود رابسته وبه خانه خود پناه برده را می کشید این فاجعه است! مبنای همه کارهای انقلابیون از همان سال ۴۲تا کنون باید مورد بازبینی قرار گیرد کشتن آدم ولو گناهکار حتی سبب عادی شدن امر خونریزی در جامعه میشود اما اگر آن آخوند« آمر »را پاسخگو کنید این پاسخ قویی خواهد بود برای همه کسانیکه طی این سالها خودسرانه زیر نام دین و اسلام حکم قتل دادند و کار به قتلهای محفلی و ...کشید اکنون از انباشت این خشم ها کار به خودزنی رسیده اصحاب انقلاب بسیاریشان از نادانی و ضعف خرد و دانش ،قدرت درک ندارند شوربختانه و دیگر اینکه هرچه زودتر باید برای اعدام «جایگزینی»پیدا شود! چرا؟ منطقش ساده است وختی شما کسی را به هرجرمی اعدام می کنید اوکه راحت میشود پدر و مادر و ...عذاب می کشند و این غیر منطق است اگر وپدر مادر را هم بعلت کوتاهی در تربیت سزاوار مجازات بدانیم فرزندان و زن و نتیجه و نبیره چی؟ اونا چه جرمی دارندکه عزادار شوند؟ اینکه این حکم خداست بهانه ای بیش نیست ۱۴۰۰سال این رویه را ادامه دادید و نتیجه شده این!!! پس اصلاح کنید خدا نمیگه کسی رو بکشید این کارها نتیجه عصبانیته! من نمی دانم یتیمی کودکی شیر خواره چگونه با عدالت خدا سازگار است؟ اگر شمامی دانید لطفا مارا ارشاد کنید از آقای «مخ» بپرسید که پاسخ همه چیز را دارد????????
نظرات شما