تاریخ انتشار: ۱۳:۵۴ - ۱۲ شهريور ۱۴۰۳

تداوم پیشروی روسیه و حمله به تسلیحات اوکراینی

وزارت دفاع روسیه از پیشروی‌های تازه نیرو‌های این کشور خبر داد و اعلام کرد که این نیرو‌ها روستای «اسکوچنویه» در دونتسک را به کنترل خود درآورده‌اند.

تداوم پیشروی روسیه و حمله به تسلیحات اوکراینی

رویداد ۲۴| وزارت دفاع روسیه در تازه‌ترین بیانیه خود اعلام کرد که حمله با تسلیحات دقیق و پهپاد‌ها به تاسیسات انرژی و صنایع دفاعی اوکراین انجام شده که در طی این عملیات و در این محل هواپیما‌ها و تسلیحات موشکی اوکراین در حال تعمیر بودند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از بیانیه وزارت دفاع روسیه گزارش کرد: «تلفات نیرو‌های اوکراینی طی شبانه‌روز گذشته به‌طور کلی به ۱۶۹۰ نفر رسیده است و نیرو‌های روسیه ضمن دفع ضدحمله اوکراین، تجهیزات مختلفی از نیرو‌های این کشور را منهدم کرده‌اند.»

در ادامه بیانیه این وزارتخانه آمده است: «یگان "جنوب"، ۵۲۰ سرباز اوکراینی را از بین بردند. هم‌چنین چهار خودرو و ۲ هویتزر اف‌اچ-۷۰ ساخت انگلیس را نابود کرده‌اند.»

ارتش اوکراین طبق آنچه تحلیلگران و رسانه‌های غربی درخصوص ضعف آن و کمبود نیرو و مهمات می‌گویند، حمله غیرمنتظره‌ای را در تاریخ ۶ اوت (۱۶ مرداد) به منطقه «کورسک» روسیه انجام داد و این درحالی است که ارتش اوکراین نه تنها قادر به حفظ مواضع خود نبوده، بلکه متحمل خسارات سنگینی در «کورسک» و هم‌چنین «دونباس» شده است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز دوشنبه در این خصوص و با اشاره به وضعیت عملیات نظامی روسیه در اوکراین عنوان کرد: «در حال حاضر ما درباره پیشروی‌های ۲۰۰ الی ۳۰۰ متر صحبت نمی‌کنیم، بلکه نیرو‌های مسلح روسیه برحسب کیلومتر مربع پیشروی می‌کنند و ما تا به حال چنین سرعتی در دونباس نداشته‌ایم.»

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: روسیه ، اوکراین
نظرات شما