تاریخ انتشار: ۱۵:۴۴ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۳

جریان تجمع امروز داوطلبان کنکور چه بود؟

عده‌ای از پذیرفته‌شدگان کنکور ۱۴۰۲ در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی که بنا به مصوبه کنکور می‌توانستند در آزمون سراسری امسال نیز شرکت و انتخاب رشته کنند نسبت به تغییر یک شب این مصوبه و ممنوعیت انتخاب رشته برای آن‌ها اعتراض کردند.

جریان تجمع امروز داوطلبان کنکور چه بود؟

رویداد ۲۴| عده‌ای از پذیرفته‌شدگان کنکور ۱۴۰۲ در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی که بنا به مصوبه کنکور می‌توانستند در آزمون سراسری امسال نیز شرکت و انتخاب رشته کنند نسبت به تغییر یک شب این مصوبه و ممنوعیت انتخاب رشته برای آن‌ها اعتراض کردند.

محسن محمدی پدر یکی از معترضان گفت: سال ۱۴۰۲ مصوبه‌ای در دفترچه انتخاب رشته آمده بود مبنی بر اینکه تراز داوطلبان کنکور تا دو سال ذخیره می‌شود و سال آینده طبق همان تراز می‌توانند انتخاب رشته کنند. این مصوبه موجب شد فرزند من با اطمینان خاطر انتخاب رشته کرد و به عنوان دانشجوی پزشکی پردیس کرمانشاه پذیرفته شد، تصمیم گرفتیم در کنکور ۱۴۰۳ نیز شرکت کند و چنانچه تراز بالاتری کسب کرد و در تهران قبول شد به کرمانشاه نرود.

حال که تمام اقدامات انجام شده و ما هزینه‌های شرکت در کنکور، ترمیم معدل و بسیاری موارد دیگر را پرداخت کردیم و دخترم در کنکور امسال تراز بالایی را کسب کرده است؛ یکباره این قانون (گویا منظور مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد کنکور است) را عطف به ماسبق کردند و شاهد روند جدیدی بودیم. این مصوبه حاکی است داوطلبانی که سال گذشته انتخاب‌رشته کردند و این انتخاب برای آن‌ها ثبت شده و ثبت‌نام نکرده‌اند امسال مجاز به انتخاب رشته نیستند، در حالیکه اعلام نشده بود حق انتخاب رشته سال آینده نداریم. 

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: کنکور ، تجمع اعتراضی
نظرات شما