تاریخ انتشار: ۰۷:۴۰ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۲ نظر

عاقبت راه دادن مخالفان به دولت؛ آقای پزشکیان کار از دستتان در نرود

اگر پزشکیان دست از اصرار به انتخاب مدیران فراجناحی برندارد، باید تبعات آن را هم بپذیرد. یکی از این تبعات افزایش مطالبه جناح بازنده در انتخابات اخیر است و دردسر بعدی هم از دست رفتن یکپارچگی دولت و اعتماد رای دهندگان خواهد بود.

عاقبت راه دادن مخلفان به دولت؛ آقای پزشکیان کار از دستتان در نرود

رویداد ۲۴| مسعود پزشکیان که با شعار وفاق ملی در انتخابات ریاست جمهوری اخیر پیروز شده، اصرار به استفاده از نیرو‌هایی فراجناحی دارد. موضوعی که اگرچه ظاهرا از آن استقبال شده، اما دائما برای دولت حاشیه ساز می‌شود چراکه هر یک از جریان‌های سیاسی وفاق را تا آنجا که باب میل خودشان باشد، می‌پذیرند.

محمد‌صادق جنان‌صفت، در یادداشتی که امروز روزنامه جهان صنعت منتشر کرده درباره تبعات ادامه این رویه هشدار داده و نوشته: «جناح سیاسی که آرای مردم را از دست داده حالا طلبکار شده و از پزشکیان می‌خواهند در میان مدیران و معاونان وزیران و نیز روسای موسسه‌ها و سازمان‌های دولتی و نیز استانداران و مدیران استانی از میان اصولگرایان به دولت راه یابند و نیز تغییراتی صورت نگیرد و همه کسانی که هستند بمانند. اگر آقای پزشکیان در این‌باره دست از گفتار‌های پرشمار برندارد و برسطح و عمق خواسته‌های رقبای شکست‌خورده اضافه کند به زودی کار از دستش در می‌رود.»
او توضیح داده: «به این معنی که اگر از میان نیرو‌های وفادار به تندرو‌ها از دولت سایه و دولت سیزدهم کسانی را به دولت راه ندهد فردی معرفی خواهد شد که بر حرف خود استوار نمانده و بی‌وفایی کرده است. اما اگر پزشکیان نیرو‌های منتقد دولت و نیز مخالفان راهبردی خود را به درون دولت راه دهد یا همین مدیران را نگه دارد درون وزارتخانه‌ها را از هماهنگی و یکپارچگی دور کرده و هر روز باید مرافعه و مجادلات درون وزارتخانه‌ها را حل کند.
بدترین اتفاقی که در صورت وقوع شق دوم- یعنی استفاده از منتقدان در درون دولت - رخ می‌دهد از دست دادن اعتماد رای‌دهندگان است. آقای پزشکیان باید سرمایه سیاسی و اجتماعی که از سمت مردم رای‌دهنده به سویش آمده است را نگه دارد».
وی در پایان تاکید کرده که «دولت باید مواظب باشد کار از دستش در نرود و جوری نشود که هیچ تصمیمی گرفته نشود.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
محمدحسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
0
0
این مرد حنان صفت از تبار یهودیان ایران می باشد که شبها در متینگ های سفارت انگلیس نیش و نوش می کند وقتی برای نوشتن ندارد فلذا دیکته های سفارت عیشی را نشر می دهد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
0
0
پزشکیان همین الان هم ناامیدمان کرده .
نظرات شما