تاریخ انتشار: ۰۷:۱۴ - ۰۳ مهر ۱۴۰۳

حواشی یک سفر جنجالی| راه اسپانیا از فدراسیون وزنه‌برداری می‌گذرد؟!

اعزام افراد بی‌ربط فقط معطوف به فدراسیون وزنه‌برداری نمی‌شود. بزرگ‌ترین فدراسیون‌های ورزشی ایران هم پیش از این چنین کرده‌ا‌ند و حتی در سطحی بالاتر در همین بازی‌های المپیک پاریس هم دیده شد؛ حال اینکه چرا آنها مؤاخذه نمی‌شوند، از آن‌دست ابهاماتی است که کمتر مسئولی شهامت پذیرفتن و پیگیری‌اش را دارد.

حواشی یک سفر جنجالی| راه اسپانیا از فدراسیون وزنه‌برداری می‌گذرد؟!

رویداد ۲۴| روزنامه شرق با اشاره به حواشی که صدور سفر اسپانیا تیم وزنه‌برداری ایجاد کرده، نوشته: «این فرصت از یک فضای ورزشی فاصله گرفته و تبدیل به فرصت خوبی برای یک سفر گروهی، پر از آدم‌های بی‌ربط به وزنه‌برداری برای سفر به اسپانیا شده است. هرچند همین ابتدای کار باید عنوان شود که با ورود نهاد‌های نظارتی، جلوی سفر و اعزام این افراد بی‌ربط گرفته شده، ولی پرسش اینجاست که چرا یک تورنمنت ورزشی، عطش سفر را نزد افراد بی‌ربط دوچندان می‌کند تا با استفاده از نوعی «رانت» با دریافت ویزای یک کشور اروپایی، سفری خاطره‌انگیز را برای خود و افراد خانواده و در سطحی دیگر، دوستان، فراهم کنند.»
در ادامه این گزارش آمده است: برای روشن‌ترشدن بیشتر بحث کافی است به گزارشی که چند روز قبل ایسنا منتشر کرده رجوع کرد تا متوجه عمق فاجعه شد. در بخشی از این گزارش چنین آمده بود که «در لیست اعزامی وزنه‌برداری که نام ۳۹ نفر برای دریافت ویزای اسپانیا در آن به چشم می‌خورد، علاوه‌بر رئیس و هر دو نایب‌رئیس، نام فرد دیگری نیز به عنوان سرپرست درج شده است و در‌حالی‌که مینا عصفوری در کنار کوروش باقری، مربیان تیم دختران هستند، نام مریم ایلکا، نایب‌رئیس بانوان فدراسیون به عنوان مربی دختران آمده که فدراسیون وزنه‌برداری در مورد صحت‌وسقم آن باید اظهارنظر کند. همچنین حضور دو نفر به عنوان کارشناس ورزشی در این فهرست به چه علت است؟ ضمن اینکه در این فهرست، همسر بهداد سلیمی با عنوان عجیب ماساژور تیم بانوان و فرزند او به عنوان همراه ذکر شده است. حضور نام یکی از دوستان مسئولان وزنه‌برداری که اتفاقا در رشته دیگر صاحب سمت است در این فهرست جای تعجب دارد. هرچند گفته می‌شود او ایران است و به اسپانیا نرفته، اما برای او هم عنوان عجیب آنالیزور مردان درج شده است».
«شرق» نوشته: «چرا باید همسر و فرزند یک قهرمان در فهرست اعزامی قرار بگیرد و چرا باید برای آن‌ها سمتی تراشیده شود که اتفاقا صاحب آن نیستند. از سوی دیگر، اعزام یک خبرنگار با سمت آنالیزور تیم زنان یا رئیس انجمن کراس‌فیت به مسابقات وزنه‌برداری چه پیامی می‌تواند برای مخاطبان مخابره کند؟»
این روزنامه اصلاح‌طلب با اشاره به مسبوق به سابقه بودن این مسائل در حوزه ورزش به انتقاد از مورد اخیر که با حواشی و واکنش‌های بسیاری هم همراه بود و به جلوگیری از انجام سفر منتهی شد، پرداخته و نوشته: «واکنش‌ها به این ماجرا به قدری بُعد رسانه‌ای گرفت که بسیاری منتظر واکنش فدراسیون وزنه‌برداری به این اتفاقات شدند؛ خاصه آنکه شایعه شد حتی مانع از سفر سجاد انوشیروانی، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری، به اسپانیا شدند تا او نزد مسئولان امر، پاسخ‌گوی این داستان عجیب باشد. فدراسیون وزنه‌برداری، ولی در اقدامی قابل انتظار، به‌جای عذرخواهی با صدور بیانیه‌ای ضمن آنکه سعی کرد پشت داستان نخ‌نمای شبکه‌های معاند پنهان شود، تهدید به شکایت از افرادی کرد که در برملاشدن این فاجعه نقش داشته‌اند.»

نظرات شما