تاریخ انتشار: ۱۵:۵۸ - ۰۶ مهر ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۲ نظر

عراقچی: درخواست برای ورود به عرصه گفتگو و مذاکره، اکنون جو غالب در مذاکرات بین ما و کشور‌های اروپایی است

دکتر سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه با بیان اینکه علاوه بر موضوع لبنان، بحث اوکراین و اتهاماتی که علیه ایران مطرح شده و نیز مذاکرات هسته‌ای در گفتگو‌ها با کشور‌های اروپایی مطرح شده است، گفت: درخواست برای ورود به عرصه گفتگو و مذاکره، اکنون جو غالب در مذاکرات میان ما و کشور‌های اروپایی است.

عراقچی: درخواست برای ورود به عرصه گفتگو و مذاکره، اکنون جو غالب در مذاکرات بین ما و کشور‌های اروپایی است
رویداد۲۴| دکتر سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه با بیان اینکه علاوه بر موضوع لبنان، بحث اوکراین و اتهاماتی که علیه ایران مطرح شده و نیز مذاکرات هسته‌ای در گفتگوها با کشورهای اروپایی مطرح شده است، گفت: درخواست برای ورود به عرصه گفتگو و مذاکره، اکنون جو غالب در مذاکرات میان ما و کشورهای اروپایی است.

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران که برای شرکت در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می‌برد، در گفتگو با خبرنگار ایرنا در نیویورک در پاسخ به این سوال که «در مذاکرات متعددی که با اروپایی ها داشتید، غیر از موضوع لبنان، چه موضوعات دیگری مطرح شد؟» گفت: بحث لبنان و منطقه، بحث اصلی است. بحث اوکراین و اتهاماتی که به تازگی درباره همکاری نظامی ایران با روسیه مطرح شده، طبیعی بود که مطرح می شد و توضیحات لازم از طرف ما داده می شد.

تنها از طریق مذاکره می توانند به مسیر اعتمادساز برسند

وزیر امور خارجه ایران افزود: بحث مذاکرات هسته ای نیز یکی از محورها بود که با همه کشورها مطرح می شد؛ همه اینها می دانند هیچ راه دیگری برای کسب اطمینان از صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران، غیر از مذاکره وجود ندارد. اگر نگرانی هایی دارند تنها از طریق مذاکره می توانند به یک مسیر اعتمادساز برسند. هیچ راه دیگری وجود ندارد؛ نه از طریق تحریم، نه از طریق فشار و نه از طریق تهدید.

تحریم قطعا راه حل مشکلات نیست

عراقچی که مذاکره کننده هسته ای پیشین ایران در گفتگو با گروه ۱+۵ بود و در مذاکرات توافق هسته ای ایران موسوم به برجام نیز نقش داشت، تصریح کرد: من در همه جلساتی که با کشورهای اروپایی داشتم، گفتم که شما می توانید مسیر مذاکره را انتخاب کنید، مسیر تحریم را هم می توانید، انتخاب کنید.

وزیر امور خارجه ایران افزود: مسیر تحریم در برنامه هسته ای ایران، ایران را از ۲۰ سانتریفیوژ «آی آر ۱ » به هزاران سانتریفیوژ پیشرفته «آی ار ۶» رساند. در بحث صنایع دفاعی ایران که روزی در جنگ تحمیلی، یک فشنگ به ما نمی دادند و تحریم می کردند، الان خودشان معترض هستند که چرا مثلا موشک پیشرفته به این کشور یا آن کشور می دهید.

عراقچی تصریح کرد: اینها نتیجه تحریم است. تحریم ها موجب شده است، ظرفیت های درونی جمهوری اسلامی ایران و ما شکوفا شود و به مرحله بهره برداری برسد.

وی تاکید کرد: تحریم قطعا راه حل مشکلات نیست بلکه به مشکلات اضافه می‌کند. این بحث ها بین ما ( ایران و کشورهای اروپایی) صورت گرفت و درخواست برای ورود به عرصه گفتگو و مذاکره، جو غالب کنونی در مذاکرات ما است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۶
0
0
البته باید مواظب اخلال هادرکارمذاکرات برجام ازطرف روسیه بود مثل قبل بهم نزنند روسیه وکهیان رسایی دارند مشترکان درکاربرجام اخلال بوجود می اورند
محبوب از تبریز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۶
0
0
اقای عراقچی همه می دانند تحریم راه چاره نیست ولی چرا تا حالا برای رفع تحریم هیچگونه راه حلی پیدا نکردید . مقصر اصلی تحریمها تنها امریکا نیست و خود ماهم نقش داریم یکی از علل تحریمها عملکرد نسجیده دولت معجزه هزاره سوم بود و دیگری عدم پایبند ی ما به مقررات بین المللی بود . مگر اقای روحانی برای مذاکره و توافق برجام بدون اجازه حاکمیت رفته بود ؟ الان بعد از چند سال گرفتاری بازهم با التماس می خواهید همان برجام را زنده کنید . عاملی اصلی به نتیجه نرسیدن برجام تندروهای داخلی و برادران روس بودند . چون اگر برجام به نتیجه می رسید متضرر اصلی روسها بودند نه ما . مگر ما ادعا نمی کنیم کشور مستقل هستیم چرا همیشه در مذاکرات برجام روسها اظهار نظر می کند ؟ و در ضمن طرف اصلی برجام امریکا می باشد نه اروپا و روسیه . و ضمنا تحریم برای حاکمیت ضرری نداردما مردم هستیم که قربانی تحریم می باشیم و در چند سال اخیر با از دست رفتن ارزش پول مردم به زیر خط فقر سقوط کرده اند . منافع تحریم را چین و روسیه و رانتخواران و مفسدان داخلی می برند در اثر تحریم فرزندان و فامیل یکی از بزرگان نظام به ثروت باد اورده رسیده و با شروع به ظاهر تجارت با قایق الان صاحب چند کشتی می باشند . ما مردم بهتر می دانیم مشکل اصلی کشور چیست ولی صدایمان به جایی نمی رسد اگر هم برسد خفه می کنند . انهایی که ادعا می کنند با صهیونیست و امپریالیسم مبارزه می کنند تمام حرکات و رفتارشان به نفع اسرائیل و غرب می باشد با وجود اینها ما به دشمن خارجی نیاز نداریم . اقایانی که ادعای می کنند برای پیشرفت کشور تلاش می کنند پس چرا در اثر عملکرد انها کشور به این روز افتاده است انها در واقع برای پیشرفت خودو جناحشان تلاش می کنند و به خاطر منافع خودشان کشور را می خواهند به نابودی بکشانند . من جانباز 15 سال است بازنشست شده ام در زمان بزانشسته شدن 1300 دلار حقوق می گرفتم الان 397 دلار می گیریم ایا خدا را خوش می اید ما داشتن نوه و عروس و داماد و مریضی شرمنده باشیم ؟ چرا با دلار محاسبه کردم چون درامد ما ریالی و هزینه ها دلاری می باشد تا زمانیکه روسوفیلها حرف اول و اخر را می زنند ما اینده خوشی نخواهیم داشت خودتان شاهد هستید که با روی کار امدن دولت فعلی نه تنها از قدرت تندروها کاسته نشده بلکه بیشتر هم شده است روزی نیست که به رئیس جمهوری که انتخاب ایشان به تایید رهبر رسیده است توهین و فحاشی می کنند و اب از اب تکان نمی خورد و نمونه بارز ان به اصطلاع نماینده مجلس به نام ثابتی و شریعتمداری کیهان و ازغدی می باشد ایا تا حالا کسی به عملکرد اینها رسیدگی کرده است که برای نابودی دشمن یک عمل مثبتی انجام دهند ؟ اینها مردم کشور را هم دشمن می دانند و به غیر از خودشان کسی را قبول نمی کنند و خودشان را عین اسلام می دانند ار غیر از این است سایت محترم بنده را راهنمایی کنید والسلام
نظرات شما
سوژه‌های روز