تاریخ انتشار: ۲۲:۳۷ - ۰۸ مهر ۱۴۰۳

سرلشکر سلامی: شهادت سید حسن نصرالله و سردار نیلفروشان تحولی تاریخی در اسلام ایجاد می‌کند

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: شهادت سید حسن نصرالله و نیلفروشان تغییر و تحول تاریخی را در جهان اسلام ایجاد خواهد کرد. این خون‌ها بسیار گران‌بها و با ارزش هستند که روی زمین ریخته شده و شهادت بهترین تقدیر و سرنوشتی بود که می‌توانست برای سردار نیلفروشان اتفاق بیفتد.

سردار سلامی

رویداد۲۴ فارس نوشت: فرمانده‌کل سپاه پاسداران با اشاره به دیدار‌های روزانه خود با سردار شهید سرلشکر عباس نیلفروشان تصریح کرد: ما هر روز یکدیگر را ملاقات می‌کردیم و گفتگو داشتیم. او بسیار ثابت‌قدم و باروحیه بود و هیچ اثری از اضطراب در سختی‌ها در سیمای او مشاهده نمی‌شد.

سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دیدار با خانواده شهید عباس نیلفروشان ضمن تبریک و تسلیت شهادت این سردار عالی‌قدر گفت: شهید حاج عباس نیلفروشان یکی از فرماندهان بسیار قوی‌دل، مطمئن، آرام، نجیب، فهیم، با شخصیت، مدیر، مدبر و بسیار شجاع و آرام بود.

سرلشکر سلامی با اشاره به آشنایی و دوستی دیرینه خود با سردار نیلفروشان افزود: بنده تقریباً بیش از ۳۰ سال است که با او آشنایی دارم و در ۶ سال اخیر بسیار نزدیک با حاج عباس مأنوس بودم.

وی ادامه داد: البته برادرانی که امروز اینجا تشریف دارند و از فرماندهان عالی‌مقام سپاه هستند همه به زیبایی شخصیت برادر عزیزمان حاج عباس را می‌شناسند.

فرمانده کل سپاه پاسداران تأکید کرد: او یک انسان واقعی بود و شخصیت کاملاً واضحی داشت. آنچه خداوند برای او مقدر کرده بود، این بود که عمر نورانی و با برکت او به شهادت ختم شود.

سرلشکر سلامی در ادامه، شهادت در کنار سید حسن نصرالله را یک فضیلت برای سردار نیلفروشان دانست و افزود: بودن کنار سید حسن نصرالله و شهادت در کنار او فضیلت می‌خواهد و انسان با گذر متوجه می‌شود که او با چه افرادی زندگی می‌کرد.


بیشتر بخوانید: عراقچی: خون سید حسن نصرالله نوید پیروزی حق بر باطل است

سردار وحیدی: جایگزین همه فرماندهان حزب‌ الله مشخص شده است


وی افزود: بنده معتقد هستم هر فرد با صفت ابدی خود زندگی می‌کند و با همان صفت پای به دنیا می‌گذارد. به نحوی که وقتی یک انسان به شهادت می‌رسد، در واقع او شهید به دنیا آمده، در دنیا شهید زیسته و حیات دارد و سپس به دنیای باقی می‌رود.

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به دیدار‌های روزانه خود با سردار عباس نیلفروشان تصریح کرد: ما هر روز یکدیگر را ملاقات می‌کردیم و گفتگو داشتیم. او بسیار ثابت‌قدم و باروحیه بود و هیچ آثاری از اضطراب در سختی‌ها در سیمای او مشاهده نمی‌شد.

وی ادامه داد: شهادت این عزیزان (سید حسن نصرالله و نیلفروشان) تغییر و تحول تاریخی را در جهان اسلام ایجاد خواهد کرد. این خون‌ها بسیار گران‌بها و با ارزش هستند که روی زمین ریخته شده و شهادت بهترین تقدیر و سرنوشتی بود که می‌توانست برای سردار نیلفروشان اتفاق بیفتد.

سرلشکر سلامی در ادامه از شهادت در راه خدا به‌عنوان بالاترین درجه نزد خداوند یاد کرد و گفت: مطابق آیات قرآن بالاتر از شهادت درجه‌ای وجود ندارد و شهدا از اینکه خداوند چنین موهبتی به آن‌ها داده، شادمان هستند.

وی در پایان با بیان اینکه با استعانت از روح همه این شهدا راه آن‌ها را ادامه خواهیم داد خاطرنشان کرد: امروز چشمان ملت ایران در رثای این شهدا اشک‌بار و قلب‌ها نیز غمگین است.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما