تاریخ انتشار: ۰۶:۴۰ - ۰۹ مهر ۱۴۰۳

فرهیختگان: بایدن؛ هدف مشروع مقاومت

روزنامه فرهیختگان بایدن را در لیست سیاه قرار داده و نوشته: «محور مقاومت باید بار دیگر آمریکا را نسبت به اقدامات مسئولیت‌پذیر کند. تا زمانی که آمریکا بیرون گود به کسب منافع بپردازد و ضربه وارد کند، حتی اگر صهیونیست‌ها نفس‌شان بریده شود، تنش و خونریزی ادامه خواهد داشت.»

فرهیختگان: بایدن؛ هدف مشروع مقاومت

رویداد ۲۴| روزنامه فرهیختگان در کارتونی که روی جلد آورده برای بایدن پوشک بسته تا بگوید که رئیس جمهور آمریکا بدجوری ترسیده؛ در تیتر هم برای او خط و نشان کشیده و نوشته: «به لیست سیاه رفت».
این روزنامه اصولگرا با اشاره به اینکه «دولت بایدن هم در طراحی امنیتی ترور رهبران مقاومت و هم در تسلیح صهیونیست‌ها نقش محوری دارد» این سوال را طرح کرده که «آیا او هم پس از پایان دوره‌اش به هدف مشروع مقاومت تبدیل می‌شود؟»
فرهیختگان، اما در پاسخ آورده است: «آمریکایی‌ها به دلیل سبک زندگی‌شان با «قبض» آشنایی عمیقی دارند. آن‌ها در زندگی خود با قبوض مختلف و سنگینی مواجهند. آنها، اما در اقدامات خود در منطقه و در ازای بهره‌هایی که می‌برند، هزینه‌ای متعادل پرداخت نمی‌کنند. با آغاز جنگ طوفان الاقصی، مقاومت عراق حملات علیه مواضع آمریکا در این کشور و سوریه را شروع کرد. تعداد حملات به پایگاه‌های آمریکا در این دو کشور تا پیش از توقف نزدیک به ۲۰۰ مورد بود. در آن زمان واشنگتن برای کنترل رفتار، فشار‌هایی به تل‌آویو وارد می‌کرد، اما امروزه آمریکا اندکی احساس آسودگی کرده است. به نظر می‌رسد محور مقاومت باید بار دیگر آمریکا را نسبت به اقدامات مسئولیت‌پذیر کند. تا زمانی که آمریکا بیرون گود به کسب منافع بپردازد و ضربه وارد کند، حتی اگر صهیونیست‌ها نفس‌شان بریده شود، تنش و خونریزی ادامه خواهد داشت. باید در نظر داشت، آمریکا در جنگ طوفان الاقصی نه‌تن‌ها ورودی غیرمستقیم در پناه نام رژیم داشته است، بلکه در یمن پیش از آنکه تل‌آویو قادر به اقدامی باشد، با تشکیل یک ائتلاف وارد نبرد با صنعا شده است.» این روزنامه اصولگرا در بخشی از گزارش خود تاکید کرد: «اگر واشنگتن واقعا نگران آسیب ناخواسته به نظامیانش در منطقه بر اثر اقدامات خودسرانه تل‌آویو است، کنترل بیشتر بر سوءاستفاده صهیونیست‌ها از تسلیحات آمریکایی راهکار مؤثر کنترل رژیم است. با این وجود مقامات آمریکایی نه‌تنها اقدامی در این خصوص انجام ندادند، بلکه در بیانیه‌هایی از ترور دبیرکل حزب‌الله لبنان حمایت کردند.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما