تاریخ انتشار: ۰۶:۲۲ - ۱۰ مهر ۱۴۰۳

پیشنهاد «کیهان» به دولت پزشکیان؛ پشت فرماندهان نظامی بایستید و دوباره اشتباه نکنید| بهترین دفاع حمله است

روزنامه «کیهان» عدم پاسخگویی به ترور اسماعیل هنیه در تهران را ناشی از خطای محاسباتی دولت دانسته و نوشته: «تهدید نفوذ محاسباتی، فراتر از نفوذ سازمانی است.»

پیشنهاد «کیهان» به دولت پزشکیان؛ پشت فرماندهان نظامی بایستید و دوباره اشتباه نکنید| بهترین دفاع حمله است

رویداد۲۴| روزنامه کیهان تاخیر در انتقام اسماعیل هنیه را علت تحولات امروز منطقه و ناشی از اشتباه دولت مبنی بر اعتماد به وعده‌ها غرب می‌داند. اظهارات اخیر مسعود پزشکیان و محمدجواد ظریف را شاهد آورده و مدعی است که کارشناسان غرب‌گرا سبب این رویکرد دولت شده‌اند.
محمد ایمانی نوشته: «اشتباه محاسباتی اخیر (اعتماد به وعده آتش‌بس غرب و آرزوی توافق جدید)، در حالی رخ داد که نه آمریکا و نه اروپا، اولویت‌شان برنامه هسته‌ای ایران نیست. مسئله امروز و دیروز آن‌ها -که برجام تله مقدماتی آن بود- خلع قدرت از ایران و محور مقاومت است تا سپس، بتوانند بدون واهمه از ضربت متقابل، ضربه بزنند. این که چه کسانی موجب افتادن در تله دشمن و سوءمحاسبه می‌شوند، محل بحث این یادداشت نیست. تهدید نفوذ محاسباتی، فراتر از نفوذ سازمانی است. این همان تذکر مهمی است که رهبر انقلاب، چند هفته قبل در دیدار دولتمردان بیان فرمودند:
«رجوع به کارشناس، حکمرانی را خردمندانه، و ملت را راضی می‌کند، اما مراقب تحمیل نظرات غلط با لباس کارشناسی باشید. کارشناسی را انتخاب کنید که به دنبال نسخه‌های نسخ شده خارجی نباشد».»
او در ادامه آورده است: «حسرت گذشته، بیهوده است و فقط می‌توان از آن عبرت آموخت. مهم، اکنون و آینده است. استراتژیست‌های بزرگ دنیا، این کلام حکیمانه امیر مؤمنان (ع) را تایید می‌کنند که بهترین دفاع، پیشدستی بر دشمن است: «اُغْزُوهُمْ قَبْلَ أَنْ یَغْزُوکُمْ فَوَاللَّهِ مَا غُزِیَ قَوْمٌ قَطُّ فِی عُقْرِ دَارِهِمْ إِلَّا ذَلُّوا... با دشمنان بجنگید، پیش از آن که با شما بجنگند. به خدا سوگند، با هیچ قومى در خانه‌شان نجنگیدند، مگر آنکه آن‌ها را خوار ساختند». (خطبه ۲۷ نهج‌البلاغه). مدیران ما با این مطالبه امیر مؤمنان (ع) که تبدیل به راهبرد انقلاب اسلامی شده، برخورد یکسانی نداشته‌اند. برخی نه تنها بر دشمن پیشدستی نکرده‌اند، بلکه حتی بهنگام دست‌درازی دشمن هم مدعی بودند که باید همه هزینه‌ها را به جان خرید، اما در «تله تنش و جنگ او» نیفتاد! این انگاره، بیشترین خسارات را به کشور زده است. اما حکایت مدیران مسئولیت‌شناس، جداست. مردان میدانی که در حوزه فعالیت خود -نظامی یا سیاسی و دیپلماتیک و اقتصادی و فرهنگی- به عمق دشمن زده‌اند؛ از سردار جاویدالاثر احمد متوسلیان، تا سرداران سلیمانی، همدانی، سید رضی موسوی، حاجی رحیمی، زاهدی و این آخری، سردار عباس نیلفروشان که درکنار سید حسن نصرالله (ره) به شهادت رسید.»
عضو شورای سردبیری کیهان در پایان تاکید کرده که «اینک با عبرت اندوختن از روند تحولات، نوبت آن است که دیگر حوزه‌های دولتی و حاکمیتی بیش از پیش، پشت فرماندهان میدان نظامی بایستند و مجازات به تاخیر افتاده دشمن صهیونیست را به انجام برسانند.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
سوژه‌های روز