تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۱۲ مهر ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

گیتی قاسمی کیست؟

گیتی قاسمی یکی از بازیگران سینما و تئاتر ایران است که در آثار کمدی متعددی به ایفای نقش پرداخته است. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا با بیوگرافی گیتی قاسمی بیشتر آَشنا شوید.

گیتی قاسمی کیست؟

رویداد۲۴ | گیتی قاسمی در تاریخ ۱۶ آذرماه ۱۳۵۵ در ملایر به دنیا آمد. پدرش یکی از اسرای جنگ ایران و عراق بوده و او همچنین یک برادر به نام همایون قاسمی دارد. این بازیگر که نقش کشور خانم را در سریال "زیرخاکی" ایفا کرده، از نوجوانی به تئاتر و بازیگری علاقه‌مند بود و تصمیم گرفت در رشته کارگردانی در دانشگاه هنر‌های زیبا و تئاتر تحصیل کند.

او در سال ۱۳۸۱ از دانشگاه تهران در رشته کارگردانی فارغ‌التحصیل شد و تحصیلاتش را تا مقطع کارشناسی ادامه داد. قاسمی از سال ۱۳۷۵ فعالیت حرفه‌ای خود را در عرصه هنر آغاز کرد.

ازدواج و همسر گیتی قاسمی

گیتی قاسمی کیست؟

گیتی قاسمی متأهل است و چند سال پیش با همسرش ازدواج کرده است. همسر او، سروش حاتمی‌آذر، سرپرست و آهنگساز گروه موسیقی زنبورک است. حاصل این ازدواج یک پسر به نام مهیار است که در زمینه ساز و موسیقی با پدرش فعالیت می‌کند.

تصادف شدید گیتی قاسمی با نیسان آبی

گیتی قاسمی کیست؟

گیتی قاسمی بازیگر سریال نیوکمپ در برنامه فرمول یک علی ضیاء درباره ماجرای مرگش با نیسان آبی صحبت کرد و گفت: «یک بار مرگ تقریبی داشتم، من در مسیر دبیرستانمون با دوستم کنار خیابون بودیم که یک نیسان آبی از روی من رد شد، در واقع از پشت زد و من با صورت خوردم زمین.

من در تمام مدتی که جنازه ام در کف مینی بوس قرار داشت، همه افراد و دبیر‌های خودم رو می‌دیدم و تک تک کار‌هایی که کردند و کجا بودن و چکار می‌کردن، حتی گریه کردنشون رو بعدا بهشون گفتم.

حتی در اتاق عمل می‌دیدم که دکتر‌ها دارن لباس هام رو پاره می‌کنن، تنها دغدغم این بود که من این لباس‌ها رو دوست داشتم، نمی‌دونستم چه اتفاقی افتاده».

نسبت گیتی قاسمی با ثریا قاسمی چیست؟

گیتی قاسمی کیست؟

شایعه شده که گیتی قاسمی و ثریا قاسمی نسبت خانوادگی دارند، ولی این موضوع هنوز تأیید یا رد نشده است. به نظر می‌رسد که این فقط یک تشابه در نام خانوادگی باشد و شواهد قطعی برای این ادعا وجود ندارد.

شروع بازیگری گیتی قاسمی

گیتی قاسمی کیست؟

گیتی قاسمی در ۲۱ سالگی و در سال ۱۳۷۶ فعالیت خود را با نمایش "دژهوش ربا" به کارگردانی تاجبخش فناییان در تالار وحدت آغاز کرد. پس از یک دهه فعالیت در تئاتر، او در سال ۱۳۸۶ با سریال "حیاط خلوت" از مرکز سیمای قم وارد عرصه تلویزیون شد.

یک سال بعد، در سریال "پیامک در دیار باقی" به کارگردانی سیروس مقدم، در کنار محمدرضا شریفی نیا، افسانه بایگان و شیلا خداداد به ایفای نقش پرداخت. این سریال ممکن است نقطه عطفی در افزایش شهرت او باشد.

ورود گیتی قاسمی به سینما

گیتی قاسمی اولین فعالیت سینمایی خود را با فیلم "جا به جا" به کارگردانی علی توکل‌نیا آغاز کرد. یک سال بعد، او در فیلم "حراج" به کارگردانی حسین شهابی نقش آفرینی کرد و سپس در فیلم "امروز" به کارگردانی رضا میرکریمی نیز به ایفای نقش پرداخت.

گیتی قاسمی در پایتخت ۱

گیتی قاسمی در یکی از قسمت‌های سریال "پایتخت ۱" به کارگردانی سیروس مقدم به ایفای نقش پرداخت. او در این سریال نقش خانم برازجانی، همسر آقای برازجانی که مسئول پزشکی قانونی بود، را ایفا کرد.

گیتی قاسمی در ویلایی‌ها

گیتی قاسمی در سال ۱۳۹۵ در فیلم "ویلایی‌ها" به ایفای نقش پرداخت که این انتخاب به‌نوعی ادای دین به مادرش بود. او به مدت نزدیک به ۲۰ سال در شهر اندیمشک زندگی کرده است. این فیلم به تصویر کشیدن زندگی مادر او می‌پردازد؛ چرا که در آن زمان پدرش اسیر بود و نامش در فهرست هلال‌احمر ثبت نشده بود، از این رو برای چند سال مفقودالاثر محسوب می‌شد.

گیتی قاسمی در زیرخاکی

یکی از محبوب‌ترین نقش‌های گیتی قاسمی در تلویزیون، نقش کشور خانم در سریال "زیرخاکی" بود. او در این سریال به عنوان صاحبخانه فریبرز و پریچهر ظاهر شد. در "زیرخاکی"، گیتی قاسمی با بازیگرانی همچون ژاله صامتی و پژمان جمشیدی همبازی بود.

گیتی قاسمی در جوکر ۲

گیتی قاسمی کیست؟

سریال "جوکر ۲" که در سال ۱۴۰۳ تولید شده است، به کارگردانی احسان علیخانی ساخته شده. در این سریال کمدی و ریلیتی شو، بازیگرانی، چون رویا میرعلمی، سوسن پرور، گیتی قاسمی، متین ستوده، ژاله صامتی، الیکا عبدالرزاقی، نرگس محمدی و ناهید مسلمی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما