تاریخ انتشار: ۱۸:۲۱ - ۲۴ مهر ۱۴۰۳

جواد امام: آقای مهاجری یک بار برای همیشه هرچه بغض فروخورده نسبت به بیت حضرت امام، امام و فرزندان امام دارد را بازگو کند

جواد امام: متأسفانه مواضع آقای مسیح مهاجری مسبوق به سابقه است. من فکر می‌کنم ایشان مشکلات دیرینه‌ای با بیت حضرت امام دارد و اینها نوعی عقده‌گشایی و در واقع رفتارهای تخریب‌گونه است که ایشان پیش گرفته است.

جواد امام: آقای مهاجری یک بار برای همیشه هرچه بغض فروخورده نسبت به بیت حضرت امام، امام و فرزندان امام دارد را بازگو کند

رویداد24| جواد امام دبیرکل مجمع ایثارگران با اشاره به اینکه مسیح مهاجری بارها حرم امام و بیت امام را مورد تخریب قرار داده است، به رویداد۲۴ می‌گوید:آقای مهاجری یک بار برای همیشه هرچه بغض فروخورده نسبت به بیت حضرت امام، امام و فرزندان امام دارد را بازگو کند. در یک مناسبت رسمی با حضور اتباع کشور افغانستان که جمعشان متعلق به شیعیان بوده و گردان‌های فاطمیون و خانواده‌های شهدا، همان طوری که آقای مهاجری حاج حسن آقا را نواخته ایشان باید آنها را می‌نواخت تا رضایت آقای مهاجری کسب می‌شد؟!

جواد امام در ارتباط با اظهارات مسیح مهاجری درباره مواضع یادگار حضرت امام(ره)  در دفاع از مهاجران افغانستانی،گفت: متأسفانه مواضع آقای مسیح مهاجری مسبوق به سابقه است و ایشان بارها نسبت به بیت امام ، ساخت حرم امام و هر فرصتی که فراهم شود برای اینکه بتوان به این مسائل پرداخت، به جای نقد ایشان متوسل به تخریب می‌شود و من فکر می‌کنم ایشان مشکلات دیرینه‌ای با بیت حضرت امام دارد و اینها نوعی عقده‌گشایی و در واقع رفتارهای تخریب‌گونه است که ایشان پیش گرفته است.

دبیرکل مجمع ایثارگران افزود: صحبت‌های اخیر ایشان در ارتباط با بحث اتباع افغانستان، هیچ‌گاه مردم معترض اتباع مجاز افغانستان نشدند. این بی‌نظمی و عدم برنامه‌ریزی و سیاستگذاری غلط نظام که خیلی مخاطراتی را هم ایجاد کرده و مردم هم نگران هستند، نسبت به اتباع غیرمجاز و حساسیت‌هایی که خصوصا بعد از روی کار آمدن طالبان که اساسا دولت نیست و یک دولت غیر رسمی است، و همکاری‌هایی که متأسفانه جمهوری اسلامی با طالبان انجام داد و در واقع سفارتخانه را تحویل این دولت خودخوانده کرد، نوع رفتارها و نگاه‌هایی که این جماعت دارند، همه را نگران کرده است.

وی تأکید کرد: اگر آقای مهاجری با حداقل‌های مناسبت‌های رسمی هم آشنا باشد، که هست،  اینگونه واکنش نشان نمی دادند حاج حسن آقای خمینی در مراسم رسمی با حضور اتباع مجاز که اینها سال‌ها است در ایران هستند، حاضرین در مراسم فوق اکثرشان از شیعیان و قریب به اتفاق آنها از خانواده‌های گردان‌های فاطمیون و به هر حال خانواده شهدا هستند و ارتباط تنگاتنگی با جمهوری اسلامی داشتند و از طرفی هم حرم حضرت امام را به عنوان ملجأ خودشان می‌دانستند و سال‌ها است که در تمام مناسبت‌ها حضور دارند. این چه ربطی به اتباع مجاز یا برخورد با اتباع غیر مجاز و طالبان دارد که اینگونه دوباره از فرصتی که فکر می‌کردند برای ایشان مهیا شده عقده‌گشایی کردند و بر یادگار حضرت امام تاختند؟!

جواد امام اظهار داشت: من فکر می‌کنم با توجه به اینکه بحث تشریفات را هم ایشان مطرح کردند و منظور از تشریفات حرم حضرت امام هست و حرم حضرت امام مکانی است که به صورت رسمی و آن هم توسط حکومت تصمیم‌گیری و ساخته شده و ساختش هم این گونه نبوده که حسن آقای خمینی خودش تصمیم بگیرد و چنین حرمی بسازد و از طرفی برای دولت و مجلس و رهبری تصمیم بگیرد؛ و در واقع تمام ارکان نظام و قوای سه‌گانه در جریان ساخت این حرم و هزینه و اعتبارات هستند. آن که در بودجه‌های سالیانه پیش‌بینی می‌شده و همه ساله رهبری بعد از فوت حضرت امام آنجا حضور داشته و مناسبت‌های مختلف همه مسئولین نظام حضور داشتند و از طرفی در پروتکل‌های رسمی و دیپلماتیک کشور این جایگاه تعریف خاص خودش را دارد.

وی ادامه داد: آقای مسیح مهاجری نظرشان این است که همه اینها به فرموده حاج حسن آقای خمینی است؟ آقای مسیح مهاجری تهدید کرده‌اند نگذارید که بگوییم؛ بفرمایید بگویید. شما چه چیزی را می‌خواهید بگویید؟ می‌خواهید بگویید که این جماعت فاطمیون و اتباع افغانستان سال‌ها است در مناسبت‌های مختلف در حرم حضرت امام حضور پیدا می‌کنند و به این رهبر بی‌بدیل جهان اسلام ادای احترام می‌کنند، یا در مناسبت‌ها و عزاداری‌ها حضور پیدا می‌کنند؟ شما قرار است چه چیزی را بگویید؟ 

دبیرکل مجمع ایثارگران تأکید کرد: من فکر می‌کنم آقای مهاجری یک بار برای همیشه هرچه بغض فروخورده نسبت به بیت حضرت امام، امام و فرزندان امام دارد را بازگو کند. در یک مناسبت رسمی با حضور اتباع کشور افغانستان که جمعشان متعلق به شیعیان بوده و گردان‌های فاطمیون و خانواده‌های شهدا، همان طوری که آقای مهاجری حاج حسن آقا را نواخته ایشان باید آنها را می‌نواخت تا رضایت آقای مهاجری کسب می‌شد؟!

وی اظهار داشت: مگر نسبت به طالبان و سیاست‌ها و رفتار طالبان حاج حسن آقای خمینی همراهی و حمایت کرده؟ این چه ادبیات زشت و سخیفی است که ایشان نسبت به نوه گرامی حضرت امام استفاده می‌کند؟ اگر شما جرأت این را ندارید که نسبت به تصمیم‌گیران، سیاستگذاران و مجریان نظام که این حرم را ساخته‌اند بگویید چرا در پروتکل‌های رسمی این جایگاه را قرار داده‌اید که مقامات بین‌المللی به آنجا بیایند و ادای احترام کنند، بگویید اینها را به هم بزنند.

جواد امام گفت: شما که قدرت دارید و اینقدر راحت صحبت و جسارت می‌کنید، به نظرم می‌رسد برای اینکه یک ذره سبک بشوید و این بغض فروخورده خودتان را بتوانید یک جایی بیشتر عیان کنید و راحت بشوید، اعلام نمائید نام و رسم و افکار امام را عملا که حذف شده رسما هم از تمام صفحات تاریخ هم حذف و بیت گرامی حضرت امام را به واسطه نسبت از جمهوری اسلامی اخراج نمایند. ولی اینقدر بی‌حرمتی و بی‌احترامی نکنید. 

او می‌گوید: به هر حال اگر سیاست‌های کلی نظام که در رأس آن رهبری قرار دارد، مورد اشکال شما هست، مستقیم آنها را مخاطب قرار بدهید. چرا شما هر چند صباحی بر امام، بیت امام، یادگار امام و حرم امام می‌تازید؟ این رویه شما نه اخلاقی و نه عاقلانه است و نه اسمش را انتقاد می‌گویند. این تخریب و عقده‌گشایی است.

وی در پایان تأکید کرد: ما هم متوجه می‌شویم آقای مسیح مهاجری در این شرایط که کشور با این همه مشکلات مواجه است، کشوری که این همه در آن نفوذ صورت گرفته و این همه بحران در آن وجود دارد، دوباره به یک جای دیگر گیر داده‌اید؟ به جای اینکه در مورد سیاست‌های جمهوری اسلامی راجع به طالبان صحبت کنید، صحبت‌های ایشان در یک مراسم رسمی که اتباع مجاز در آنجا حضور دارند را زیر سؤال برده‌اید؟ شما مشکلت را بگو تا ببینیم چیست.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما