تاریخ انتشار: ۱۵:۲۶ - ۲۹ مهر ۱۴۰۳

حواشی تمام نشدنی کنعانی زادگان؛ از فحاشی به هوادار تا جنجال اتوبوس تیم ملی!

حاشیه با نام او عجین شده است؛ مدافع ملی پوش پرسپولیس انگار که هر چند ماه یک بار باید به بدترین شکل ممکن نامش را بر سر زبان‌ها بیندازد و جنجالی در فوتبال ایران به پا کند که از کمتر فوتبالیستی سراغ داشته‌ایم.

حواشی تمام نشدنی کنعانی زادگان؛ از فحاشی به هوادار تا جنجال اتوبوس تیم ملی!

رویداد۲۴| دردسر و حاشیه‌هایی که محمدحسین کنعانی زادگان در فوتبال ایران به پا می‌کند، فقط و فقط مختص خود اوست. این مدافع پرحاشیه انگار که مهر مخصوص به خود دارد و این مهر را پای اتفاقات حاشیه‌ای می‌کوبد که فقط خودش توانایی ایجاد کردن آن‌ها را دارد. کنعانی درحالی پایش به یک درگیری شدید و فیزیکی در کرج باز شده که از آخرین رفتار زشت و غیر ورزشی اش، فقط ۸ ماه می‌گذرد. وقتی از این حاشیه حرف می‌زنیم منظورمان یک اتفاق معمولی فوتبالی نیست، بلکه دعوا و درگیری فیزیکی با یکی از هواداران پرسپولیس است که به ضرب و شتم هوادار منجر شد. بهمن ماه سال گذشته پرسپولیس مقابل آلومینیوم با نتیجه یک بر صفر شکست خورد تا قرمز‌ها نیم فصل دوم را به بدترین شکل ممکن آغاز کنند.

در پایان این دیدار در شرایطی که کاروان سرخ‌پوشان در حال سوار شدن اتوبوس برای ترک ورزشگاه اراک بودند، محمدحسین کنعانی زادگان در واکنش به صحبت کنایه آمیز یکی از هواداران به او حمله ور شد و ضرب و شتم بین طرفین صورت گرفت. کنعانی که انگار بیشتر از فوتبال به رشته‌های رزمی علاقه دارد چند ماه قبل از این درگیری هم با اظهارنظری زشت درباره اتومبیل میلیاردی اش حاشیه ساز شد و باعث شد در آن مقطع زمانی فشار زیادی به جامعه فوتبال وارد شود. در ادامه مروری داریم بر دردسر‌های این مدافع پرحاشیه.

ویراژی به قیمت آبروی فوتبال!

فقط یک نفر مثل محمدحسین کنعانی زادگان می‌تواند با یک اظهارنظر عجیب و نسنجیده کاری کند که در عرض چند ساعت کل ورزش ایران و حتی بخش زیادی از هواداران فوتبال را علیه این رشته محبوب بسیج کند. سال گذشته درست در چنین روز‌هایی بود که ویدیویی از این بازیکن پرحاشیه در فضای مجازی پخش و خیلی زود وایرال شد که نه تنها اهالی فوتبال را به شوکی سنگین فرو برد بلکه آتش خشم سایر ورزشکاران رشته‌های دیگر را که از قضا از کنعانی زادگان پرافتخارتر هستند شعله ورد کرد. کنعانی زادگان که در این سال‌ها ثابت کرده در به زبان آوردن صحبت‌های خام و مشکل ساز توانایی منحصر به فردی دارد، این‌بار هم دسته گل به آب داد. او در مصاحبه اخیرش در پاسخ به این سوال که آیا ارزش خودروی نارنجی رنگش که با آن برای عقد قرارداد با پرسپولیس به محل این باشگاه رفته بود، ۱۰۰ میلیارد تومان است؟ با افتخار و آرامشی خاص و البته با چاشنی فخرفروشی تاکید کرد که این ماشینش ۱۰۰ میلیارد تومانی نیست، بلکه یک ماشین دیگر وارد کرده که آن ۱۰۰ میلیارد تومان قیمت دارد!

فخرفروشی مشمئزکننده کنعانی زادگان در آن مصاحبه به اندازه‌ای زننده بود که حتی اهالی فوتبال هم به لب به انتقاد از او گشودند و یکی مثل حسین ماهینی به صراحت اعلام کرد عقل او به اندازه یک آدم ۱۸ ساله است! رفتار زشت کنعانی و حرف‌های نسنجیده اش باعث شد بحث همیشگی تبعیض بین فوتبالیست‌ها و قهرمانان سایر رشته‌ها داغ شود و در این میان کشتی گیران در نکوهش این فخرفروشی نسنجیده کم نگذاشتند و با انتقادات تند به کنعانی به او یادآوری کردند که ویراژش با رانت دولتی، فقط داغ دل ورزشکارانی را تازه می‌کند که ماه‌ها و سال‌ها زحمت می‌کشند و مدال می‌آورند و افتخاراتی کسب می‌کنند که کنعانی یک صدم آن‌ها را هم ندارد، اما خبری از این رانت‌های چندصد میلیاردی نیست و تقدیر و تشکر از آن‌ها در نهایت خلاصه می‌شود به چندرغاز کارت هدیه! پز دادن کودکانه کنعانی در آن روز‌ها باعث شد دعوا‌های مجازی زیادی بین قهرمانان سایر رشته‌ها با فوتبالیست‌ها اتفاق بیفتد و جو سنگینی را علیه فوتبالیست‌ها ایجاد کند.

جنجال اتوبوس تیم ملی

کنعانی زادگان همان بازیکنی است که وقتی قرار شد به پرسپولیس برود، به سرعت نور رنگ عوض کرد و از یک استقلالی متعصب تبدیل شد به بازیکنی که از دوران کودکی پرسپولیسی بوده! کنعانی در استقلال دچار پارگی رباط صلیبی شد تا دوران حضورش در این تیم به بدترین شکل ممکن پیش برود و در نهایت به پایان برسد. او بعد از جدایی از آبی‌پوشان راهی سایپا و بعد از آن به ماشین سازی تبریز رفت. کنعانی زادگان بعد از جدایی از استقلال در مصاحبه‌ای عجیب گفت: «من اصلا با استقلال کاری ندارم و دوست ندارم اسم این تیم را جلوی بنده بیاورید.

برای تماشاگران پرسپولیس احترام قائلم. از سه چهار تیم اول لیگ به جز یک تیم که از آن خوشم نمی‌آید پیشنهاد دارم. در استقلال به من پولم را ندادند. همه می‌دانند که من کجا بودم و چه بودم و خودم را استقلالی نمی‌دانم.» این اظهارات کسی است که چندسال پیش در زمان سرمربیگری اسکوچیچ در تیم ملی فایل صوتی خجالت آوری از او منتشر شد با این مضمون که می‌خواسته میهمانی را به اتوبوس تیم ملی ببرد! کنعانی در آن مقطع به جای عذرخواهی از مردم و ساحت مقدس پیراهن تیم ملی، شویی عجیب و مسخره در فضای مجازی به راه انداخت که سیاوش یزدانی پشت پرده این داستان بوده است.

کری خوانی با طعم فحاشی

کنعانی زادگان از معدود بازیکنان پرسپولیس است که همواره برای استقلالی‌ها کری می‌خواند. حدود یکسال و نیم پیش ویدیویی از او منتشر شد در شرایطی که در حال رانندگی بود به هوادار منتسب به استقلال فحاشی کرد که همین موضوع باعث ایجاد حاشیه و درگیری بین او و هواداران تیم سابق خود شد. یکی دیگر از حاشیه‌های کنعانی که شدیدا به ضرر تیم ملی تمام شد و نسل طلایی ایران را خاکستر کرد، رفتار او در بازی ایران و ژاپن در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۹ بود. در این دیدار کنعانی که در خط دفاع حضور داشت در یک صحنه با بازیکن حریف برخورد کرد و باعث سرنگونی او شد. این مدافع بعد از این صحنه به جای آنکه بازی را دنبال کند به سمت داور یورش برد تا به او اعتراض کند.

در این میان بازیکنان ژاپن از غفلت خط دفاع استفاده کردند و گل نخست بازی را وارد دروازه تیم ملی کردند و در پایان با نتیجه ۳ بر صفر ایران را شکست دادند تا تیم ملی وداع تلخی با مسابقات داشته باشد. این اشتباه کنعانی در جریان دیدار دو تیم ایران و ازبکستان در فینال رقابت‌های کافا هم تکرار شد. کنعانی ادگان در این دیدار در محوطه جریمه حریف با بازیکن ازبکستانی درگیر شد و بعد خودش را روی زمین انداخت. او که معتقد بود داور باید به سود ایران اعلام پنالتی می‌کرد شروع به اعتراض کرد تا با کارت زرد دوم داور جریمه شود و از زمین بازی اخراج شد. او در ادامه برای خروج از زمین امتناع کرد تا پای نیرو‌های امنیتی به زمین مسابقه باز شود. در ادامه قلعه نویی نسبت به این موضوع واکنش تندی نشان داد و حتی در اردوی بعدی روی نام کنعانی قلم قرمز کشید، اما این تنبیه هم تاثیری روی رفتار‌های عجیب مدافع پرسپولیس نداشت.

درگیری و ضرب و شتم در خیابان

یکی دو روز پیش بود که ویدیویی عجیب از مدافع پرسپولیس در یک درگیری منتشر شد. در این ویدیو کاملا مشخص است که مردم کنعانی را به ترک صحنه دعوت می‌کنند، اما او همچنان اصرار به ادامه دعوا دارد. البته خود این بازیکن مدعی است دلیل دعوا و درگیری، دزدیده شدن تلفن همراهش بوده که ادعایش به نظر درست نمی‌آید. بهرحال حاشیه‌های این بازیکن با استعداد تمامی‌ندارد و حالا او علاوه بر اینکه باید در مراجع قضایی راجع به این درگیری پاسخگو باشد باید به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال هم برود و توضیحات خود را ارایه دهد. 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما