تاریخ انتشار: ۱۵:۴۹ - ۰۵ آبان ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

نیما اندرز کیست؟| پدیده فوتبال ایران که به‌تازگی به لگانس اسپانیا پیوست

شاید تاکنون کم‌تر از نیما اندرز مدافع ۱۸ ساله ایرانی شنیده باشیم او که به‌تازگی به لگانس اسپانیا پیوسته است بازیکن تیم ملی نوجوانان کشورمان است که در جام جهانی زیر ۱۷ سال اندونزی چشم‌ها را به خود خیره کرد.

نیما اندرز پدیده فوتبال ایران لالیگایی شد/ او کیست؟

رویداد۲۴| نازنین فرزان‌جو: شاید تاکنون کم‌تر از نیما اندرز مدافع ۱۸ ساله ایرانی شنیده باشیم او که به‌تازگی به لگانس اسپانیا پیوسته است بازیکن تیم ملی نوجوانان کشورمان است که در جام جهانی زیر ۱۷ سال اندونزی چشم‌ها را به خود خیره کرد. 

نیما اندرز ۱۷ سال دارد و به تاریخ میلادی زاده ۲۲ ژانویه ۲۰۰۶ است. او ۱۸۱ سانتی‌متر قد دارد و مدافع راست‌پای ایرانیست. اگرچه پیش‌تر شایعاتی مبنی‌بر پیوستن اندرز به استقلال مطرح شده بود، اما فرهاد طهماسبی، یکی از مربیان قدیمی نیما اندرز در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرده بود که اولویت اصلی نیما و خانواده‌اش همیشه انتقال به فوتبال اروپا بوده است. او تأکید کرد که با توجه به پیشنهادات متعدد، تصمیم گرفته شد تا این استعداد جوان راهی اسپانیا شود و در تیم لگانس بازی کند.

نیما اندرز کیست؟

نیما اندرز جوان ۱۷ ساله تیم ملی نوجوانان ایران درحالی به لالیگا پیوست که پرسپولیس هم در نظر داشت او را در تیم خود داشته باشد.

به گزارش رویداد ۲۴ بحث پیوستن نیما به فوتبال اسپانیا صحبت امروز و دیروز نیست و این فرایند ۵ ماه است که در جریان است.

این تیم با نیما اندرز مدت‌ها بود مذاکره می‌‎کردند و حتا پیش قرارداد هم با این باشگاه به امضاء رسانده بود، رسما با این باشگاه لالیگایی قرارداد بست و مهم‌ترین انتقال فصل فوتبال ایران را رقم زد.

همان‌گونه‌که اشاره کردیم این مدافع راست ۱۷ ساله که پس از نمایش خیره کننده در جام جهانی ۲۰۲۳ نوجوانان مورد توجه باشگاه‌های داخلی و خارجی قرار گرفت و به دنبال لژیونر شدن بود، با باشگاه لگانس به توافق نهایی دست یافت و قراردادی به مدت چهار فصل امضا کرد. این انتقال می‌تواند او را به اولین بازیکن تاریخ فوتبال ایران تبدیل کند که بدون بازی در لیگ برتر ایران به لالیگا راه پیدا است.

نیما اندرز پدیده فوتبال ایران لالیگایی شد/ او کیست؟

اندرز لژیونر شد

از روز‌های آغازین تابستان امسال بود که اندرز مانند بمبی صدا کرد و تیم‌های بسیاری از باشگاه‌های داخلی و خارجی خواهان به خدمت گرفتن او در تیم‌های خود بودند. یکی از این‌‎ها باشگاه لگانس اسپانیا بود. از اوایل تابستان امسال به طور جدی پیگیر جذب این بازیکن آینده‌دار فوتبال ایران بود، پس از ماه‌ها با صدور ویزای کاری نیما اندرز توانست قرارداد او را نهایی کند و این مدافع راست جوان را به خدمت بگیرد.

اندرز پس از عملکرد موثری که در آکادمی کیا داشت و به تیم‌های ملی پایه دعوت شد، در آبان‌ماه سال گذشته در جام جهانی زیر ۱۷ سال چهار بازی برای تیم نوجوانان ایران مقابل برزیل، انگلیس، نیو کالدونیا و مراکش انجام داد و یک پاس گل هم به ثبت رساند و عملکردش در آن مسابقات موجب شد تا پیشنهادات قابل توجهی به دستش برسد و پس از ۱۱ ماه سر از لگانس دربیاورد.


بیشتر بخوانید:  عیسی آل‌کثیر کیست؟


لگانس که سال گذشته به قهرمانی در لالیگا ۲ اسپانیا رسید، در فصل جاری لالیگا در ۱۰ مسابقه فقط ۸ امتیاز کسب کرده و در جایگاه هفدهم جدول قرار دارد که حالا اندرز را به خدمت گرفته تا سمت راست خط دفاعی خود را تقویت کند.

اندرز در گفت‌وگویی گفته بود مهدوی‌کیا به او توصیه کرده است در اروپا بازی کند.

نیما اندرز پدیده فوتبال ایران لالیگایی شد/ او کیست؟

توجه استقلال و پرسپولیس به اندرز

از تیم‌های دیگری که خواهان داشتن نیما اندرز در تیمشان بودند دو تیم برتر کشور یعنی استقلال و پرسپولیس بودند.

اندرز در نقل و انتقالات تابستانی و حتا زمستان سال گذشته مورد توجه استقلال و پرسپولیس هم قرار داشت، ولی تصمیم گرفت لژیونر شود و در لگانس توپ بزند.

باشگاه لگانس در دنیا

باشگاه لگانس یک باشگاه فوتبال اسپانیاییست که در سال ۱۹۲۸ در لگانس تأسیس شد. ورزشگاه بوتارکه که در سال ۱۹۹۸ تأسیس شده، ورزشگاه اختصاصی این باشگاه است.

برخی از بازیکنانی که در دوران حرفه‌ای خود برای تیم لگانس بازی کرده‌اند:

خوزه چاموت
کامرون ساموئل اتوئو
کامرون پیر وبو
اسپانیا سانتانا
اسپانیا روبن پرس دل مارمل
برزیل گابریل آپلت پیرس
الجزایر کارل مجانی
ساحل عاج سباستین آلر

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما