تاریخ انتشار: ۲۳:۰۵ - ۰۵ آبان ۱۴۰۳
کشتی آزاد امیدهای جهان؛

«فیروزپور» با شکست حریف آمریکایی طلایی شد

آزادکار وزن ۹۲ کیلوگرم کشورمان در فینال پیکارهای زیر ۲۳ سال جهان با شکست حریف آمریکایی، مدال طلا را به گردن آویخت.

«فیروزپور» با شکست حریف آمریکایی طلایی شد

رویداد24| مسابقات رده‌بندی و فینال پنج وزن نخست رقابت‌های کشتی آزاد زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان شنبه شب در شهر تیرانا در کشور آلبانی در برگزار شد و نمایندگان ایران در ۲ وزن ۶۱ و ۹۲ کیلوگرم به مدال برنز و طلا رسیدند.

در وزن ۹۲ کیلوگرم امیرحسین فیروزپور پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۱۳ بر یک آیون دمیان از مولداوی را از پیش رو برداشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. دارنده ۲ طلای بزرگسالان آسیا در این مرحله با نتیجه ۳ بر یک از سد گیوی بلیاتزه از یونان گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. فیروزپور که پیش از این ۲ طلا و برنز امیدهای جهان را نیز کسب کرده بود در این مرحله با نتیجه ۸ بر ۲ فاتح آلتونباش از ترکیه را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه ۱۱ بر ۴ جاکوب کاردناس از آمریکا را از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست یافت.

فیروزپور ۲ طلای جوانان جهان را نیز در کارنامه دارد.

در وزن ۶۱ کیلوگرم ابراهیم خواری در دور اول با نتیجه ۱۰ بر صفر سیمونه پیرودو از ایتالیا را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۱۲ بر یک آدیلیت الموخامدوف از قزاقستان را از پیش رو برداشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. خواری در این مرحله مقابل الکین اسپانا سانتا از کلمبیا با نتیجه ۱۰ بر صفر به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۲ بر ۲ مغلوب بشیر ماگمدوف قهرمان سال گذشته از روسیه شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۴ بر ۳ از سد لویک میکائیلیان از ارمنستان گذشت و صاحب مدال برنز شد.

تا دقایق دیگر نیز امیررضا معصومی برای کسب عنوان قهرمانی وزن ۱۲۵ کیلوگرم به روی تشک خواهد رفت.

در مسابقات پنج وزن دوم نیز مهدی یوسفی و مهدی حاجیلوییان به فینال رسیدند.

نمایندگان ایران فردا نیز برای کسب ۲ مدال طلا و سه برنز تلاش خواهند کرد. با توجه به نتایج ۲ روز مسابقات کشتی آزاد تیم ایران مدعی نخست کسب عنوان قهرمانی به شمار می رود.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما