تاریخ انتشار: ۱۲:۵۹ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۲

بهترین انیمه‌های سینمایی

بهترین انیمه‌های سینمایی تاریخ شامل داستان‌های جذاب و عمیقی هستند که با استفاده از کاراکتر‌های قوی و پویا و طرح کاراکتر‌های منحصر به فرد، تصویرسازی با کیفیت بالا و صداگذاری حرفه ای، تلاش می‌کنند تا تماشاگران را به خود جذب کنند.

بهترین انیمه‌های سینمایی

رویداد۲۴ شیوا سپهری: بهترین انیمه‌های سینمایی تاریخ توسط بسیاری از کارگردانان و استودیوهای مختلف ساخته شده‌اند. برخی از این کارگردانان شامل هایائو میازاکی ، مامورو هوسودا، ایسائو تاکاهاتاو.. در استدیوهای کیوتو انیمیشن، استودیو جیبلی و استودیو ماده‌های خوراکی هستند. سبک هنری این انیمه‌ها نیز متفاوت است. برخی از آن‌ها به سبک انیمه ژاپنی ساخته شده‌اند که شامل طرح کاراکترهای بزرگ چشم و چند لایه، صداگذاری با بازیگران حرفه‌ای، تصاویر رنگارنگ و گرافیک دقیق است. در برخی دیگر از این انیمه‌ها، سبک هنری به صورت خلاقانه به کار گرفته شده است و ممکن است شامل سبک‌های مختلفی از جمله سینمایی، کارتونی و مینیمال باشد.

لیست انیمه‌های سینمایی:

انیمه‌های سینمایی زیادی هستند که تماشای آن بسیار برای شما لذت بخش خواهد بود. در این بین برخی از انیمه‌های جذاب سینمایی شامل انیمه Spirited Away، انیمه Psycho-Pass ۳: First Inspector، انیمه Akira، انیمه Wolf Children، انیمه Grave of fireflies، انیمه Jejutsu Kaisen ۰، انیمه Suzume، انیمه‌ی The wind rises، انیمه Digimon Adventure: Last Evolution Kizuna، انیمه Stand By Me Doraemon ۲ و انیمه My neighbor Totoro و... است. در ادامه برخی از انیمه‌های جذاب را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین انیمه‌های سینمایی تاریخ:

 

انیمه Castle in the Sky (1986)

بهترین انیمه‌های سینمایی

انیمه  Castle in the Sky یا  قلعه در آسمان یکی از انیمه های معروف استودیوی جیبلی می باشد که در سال 1986 تولید شده است. این انیمه توسط هایائو میازاکی ساخته شده و هیرو میازاکی به عنوان گرافیست آن انیمه فعالیت کرده است.

درباره داستان این انیمه باید گفت که دو نوجوان به نام های شیتاپ و پازو به دنبال دختری به نام شیازا هستند. این دختر یکی از گنجینه های پادشاهی را در اختیار دارد. این گنجینه ها به دلیل قدرتی که دارند، همواره مورد تعقیب و تفنگ قرار می گیرند.

شیتاپ و پازو به دنبال یافتن این گنجینه ها و پیدا کردن شیازا هستند و در این راه با ماجراهایی مواجه می شوند که... این انیمه به دلیل داستان جذاب، طراحی شخصیت ها و صحنه های اکشن و هیجانی، موسیقی زیبا و گرافیک بسیار زیبا، توانسته است طرفداران بسیاری را به خود جذب کند.


بیشتر بخوانید: بهترین سریال‌های خارجی جهان


انیمه Grave of the Fireflies (1988) یا مدفن کرم‌های شب‌تاب

بهترین انیمه‌های سینمایی

انیمه "Grave of the Fireflies" یا "مدفن کرم‌های شب‌تاب" یکی از انیمه‌های معروف استودیوی جیبلی است که در سال 1988 تولید شده است. این انیمه توسط ایسائو تاکاهاتا کارگردانی شده و تصویرسازی آن را نوبوهیرو کوزوما بر عهده داشته است.

داستان این انیمه در زمان جنگ جهانی دوم در ژاپن رخ می دهد و درباره دو برادر به نام های ستسوکو و ست‌چی است که پس از بمباران هیروشیما، خانه شان نابود شده و باید تنها زندگی کنند. آنها در تلاش برای بقا و پیدا کردن غذا و آب، با مشکلاتی همچون بی‌خانمانی، بیماری و فقر مواجه می شوند.

به گزارش رویداد۲۴ داستان این انیمه به شکلی تلخ و ناراحت‌کننده است و نشان می دهد که جنگ چه گونه تأثیرات نامطلوبی بر زندگی مردم دارد. این انیمه به دلیل داستان تلخ و ناراحت‌کننده‌اش، تصویرسازی فوق العاده، موسیقی زیبا و قدرتمند و شخصیت‌های مؤثر، توانسته است به یکی از بهترین انیمه‌های تاریخ تبدیل شود و همواره در فهرست بهترین انیمه‌های جهان قرار دارد.

انیمه همسایه من توتورو My Neighbor Totoro (1988)

بهترین انیمه‌های سینمایی

انیمه همسایه من توتورو (My Neighbor Totoro) یکی از مشهورترین انیمه های ژاپنی است که در سال ۱۹۸۸ توسط استودیوی جیبلی (Studio Ghibli) تولید شده است. این انیمه به کارگردانی هایائو میازاکی (Hayao Miyazaki) ساخته شده است.

داستان انیمه در مورد دو خواهر به نام های ساتسوکی و میاکو است که با خانواده‌شان به خانه جدیدی در روستا نقل مکان می‌کنند. آن‌ها در این روستا با موجودات جادویی مانند توتورو، یک موجود عظیم الجثه با پوستی نرم و پرز مانند، و دیگر ارواح آشنا می‌شوند.

این انیمه در عین حال که برای کودکان ساخته شده، با نگاهی به مسائلی همچون خانواده، دوستی، ترس و امید نیز پرداخته است. انیمه همسایه من توتورو توانسته است هم در داخل ژاپن و هم در سراسر جهان پیروزی های فراوانی را کسب کند و از نظر منتقدان و بینندگان، یکی از برترین انیمه های تاریخ به شمار می‌آید.

انیمه Kiki’s Delivery Service (1989)

بهترین انیمه‌های سینمایی

انیمه "خدمات پیک کیکی" (Kiki's Delivery Service) نیز همانند "همسایه من توتورو" (My Neighbor Totoro)، یکی از شاهکارهای استودیوی جیبلی (Studio Ghibli) به کارگردانی هایائو میازاکی (Hayao Miyazaki) است. این انیمه در سال ۱۹۸۹ اکران شد.

داستان انیمه درباره یک دختر جوان به نام کیکی است که توانایی پرواز با مکنده خود را دارد. او برای شروع یک زندگی مستقل، به شهری کوچک در ساحل دریاچه نقل مکان می‌کند. کیکی در آنجا با کمک مکنده‌اش، خدماتی را به مردم شهر ارائه می‌دهد و در این راه با مشکلات و چالش‌هایی روبرو می‌شود.

انیمه خدمات پیک کیکی نیز همانند دیگر انیمه های استودیوی جیبلی، به خوبی موضوعاتی همچون رشد و بلوغ، تلاش برای رسیدن به اهداف، دوستی، خانواده و مسائل اجتماعی را به تصویر کشیده است. این انیمه نیز همچون همسایه من توتورو، در جوایز متعددی مانند جایزه فیلم‌های ژاپنی، جایزه بوفوری، و جایزه آنیمه‌شناسی بریتانیا، شناخته شده است.

انیمه همین دیروز Only Yesterday (1991) 

بهترین انیمه‌های سینمایی

انیمه "Only Yesterday" یک انیمه درام و رمانتیک ژاپنی است که در سال 1991 توسط استودیوی Ghibli ساخته شده است. این انیمه در مورد یک زن بنام Taeko است که به خاطر کارش به روستا سفر می کند و در آنجا با خاطرات کودکی و نوجوانی خود مواجه می شود. درواقع مخاطب در طول این فیلم همراه تائکو به طبیعت اطراف توکیو سفر می‌کند و با زندگی مردم آن‌جا در قالب تصاویر زیبا و موسیقی گوش‌نواز فیلم آشنا می‌شود.

این انیمه به صورت یک فلش باکس به نمایش گذاشته شده و در آن به طور جزئی به موضوعاتی مانند زندگی روستایی، زندگی شهری، تفاوت های فرهنگی و خانواده پرداخته شده است.

"Only Yesterday" با نمایش دادن یک داستان زندگی واقعی و معمولی، توانسته است در بین بسیاری از بینندگان خود یک احساس شناسایی و همدردی ایجاد کند.

انیمه پورکو روسو Porco Rosso (1992) 

بهترین انیمه‌های سینمایی

انیمه "Porco Rosso" یک انیمه ماجراجویی و فانتزی ژاپنی است که در سال 1992 توسط استودیوی Ghibli ساخته شده است. داستان این انیمه درباره یک خلبان جنگی بنام Marco Pagot (معروف به Porco Rosso) است که پس از جنگ جهانی اول به یک خوک تبدیل شده است. او در ایتالیا در دهه 1930 زندگی می کند و دریاهای آدریاتیک و جنوب فرانسه به دنبال ماجراهایی می گردد.

در داستان، Porco Rosso با یک خلبان جوان به نام Fio و یک رقیب قدیمی به نام Curtis روبرو می شود. "Porco Rosso" یکی از انیمه های محبوب استودیوی Ghibli است که با طراحی بصری بسیار زیبا، داستان جذاب و شخصیت های قوی، توانسته است طرفداران بسیاری را به خود جذب کند. این انیمه به زیبایی فرهنگ ایتالیا و دوران بین جنگی پرداخته است و با الهام از داستان های ماجراجویی، رمانتیک و کمدی، ترکیبی بسیار جذاب از داستان و تصاویر را به نمایش گذاشته است.

انیمه طومار نینجا Ninja Scroll (1993)

بهترین انیمه‌های سینمایی

انیمه "طومار نینجا" یک انیمه ژانر اکشن، ماجراجویی و فانتزی است که در سال ۱۹۹۳ ساخته شده است. این انیمه توسط یوشیاکی کاواجیری ساخته شده و توسط استودیوی مادهاوس انیمیشن تولید شده است.

داستان این انیمه در دوره‌ی ادو در ژاپن رخ می‌دهد و در مورد یک نینجا به نام جوبی، که برای محافظت از یک دختر جوان به نام کاگورو و جلوگیری از توطئه‌هایی علیه او، در مقابل یک گروه از نینجاهای شیطانی مبارزه می‌کند، است.

این انیمه به دلیل صحنه‌های خشن و خونین و نشان دادن شخصیت‌های زن به عنوان شخصیت‌های منفی، به مخاطبین بالای ۱۸ سال توصیه شده است.

انیمه شبح درون پوست Ghost In The Shell (1995)

بهترین انیمه‌های سینمایی

انیمه "شبح درون پوست" یک انیمه علمی-تخیلی و اکشن است که در سال 1995 ساخته شده است. این انیمه توسط ماموریت ساخت تولید شده و محصولی از استودیوی پروداکشن آی جی است.

در داستان این انیمه، دنیای آینده‌ای تصور شده که در آن، انسان‌ها قادر به اتصال به شبکه‌ی اطلاعاتی بزرگی هستند که توسط سایبورگ‌ها کنترل می‌شود. شخصیت اصلی این انیمه، یک سایبورگ به نام موتو کوسانگ، که به عنوان یک مامور امنیتی در بخش ۹ از پلیس توکیو خدمت می‌کند، است. در طول داستان، او و تیمش برای شناسایی و دستگیری یک هکر خطرناک و جستجوی هویت او، با مشکلاتی روبرو می‌شوند.

این انیمه به دلیل داشتن یک داستان پیچیده و هوشمندانه، ترسناک بودن برخی صحنه‌ها و نشان دادن برخی صحنه‌های خشن و خونین به مخاطبین بالای ۱۸ سال توصیه شده است. این انیمه بسیار محبوب و تأثیرگذار بوده و چندین نسخه‌ی دیگری از آن تولید شده است.

انیمه خاطرات Memories (1995)

بهترین انیمه‌های سینمایی

انیمه خاطرات (Memories) یک فیلم انیمیشنی ژاپنی محصول سال ۱۹۹۵ است که شامل سه داستان کوتاه با سبک‌های متفاوت است. این فیلم توسط کاتسوهیرو اوتاما، کیوشی کوراموتو و تنجو ابهارا کارگردانی شده است.

داستان اول "Magnetic Rose" به کارگردانی کاتسوهیرو اوتاما، درباره گروهی از فضانوردان است که به دنبال یک سیگنال رادیویی در فضا هستند و در نهایت در یک کشف غیرمنتظره قرار می‌گیرند.

داستان دوم "Stink Bomb" به کارگردانی تنجو ابهارا، درباره یک محقق شیمیایی است که بعد از استفاده از یک داروی جدید، به یک بمب بو تبدیل می‌شود و باید از شهر فرار کند.

داستان سوم "Cannon Fodder" به کارگردانی کیوشی کوراموتو، درباره یک شهری است که به دلیل جنگ، تحت حملات مداوم قرار دارد و مردم آن با تلاش برای بقا، به دنبال راه‌هایی برای مقابله با این حملات هستند. انیمه خاطرات، با داستان‌هایش، موضوعاتی چون عشق، خشونت، جنگ و فضا را به تصویر می‌کشد و با استفاده از تکنیک‌هایی چون CG و صداگذاری، تجربه سینمایی جذابی را برای تماشاگران خود ارائه می‌دهد.

انیمه نجوای درون انیمه Whisper of the Heart (1995)

بهترین انیمه‌های سینمایی

انیمه Whisper of the Heart (1995) یک فیلم انیمیشن ژاپنی است که توسط استودیو جیبلی ساخته شده است. داستان فیلم درباره دختری نوجوان به نام شیزوکو می باشد که عاشق خواندن کتاب ها و نوشتن داستان های کوتاه است.

در طول فیلم، شیزوکو با پسری به نام سِیجی آشنا می شود و با هم برای پیدا کردن رویاهایشان تلاش می کنند. این فیلم در جشنواره فیلم کان در سال 1995 نامزد جایزه بهترین فیلم انیمیشن شد و بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

انیمه آبی تمام عیار Perfect Blue (1997)

بهترین انیمه‌های سینمایی

انیمه Perfect Blue یک انیمه ترسناک و روانشناختی است که در سال 1997 توسط استودیو مادهاوس ساخته شده است. داستان فیلم درباره یک خواننده پاپ به نام میمی کیریگوئا است که تصمیم می گیرد از حرفه خود دست بکشد و به عنوان بازیگر فعالیت کند. با این حال، زندگی او به سمتی می رود که او نمی تواند بین واقعیت و خیال تفکر کند.

این فیلم با الهام از رمان Perfect Blue: Complete Metamorphosis نوشته شده توسط یوشیکو تاکاموتو ساخته شده است. این فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم های ترسناک و روانشناسی در تاریخ انیمه شناخته شده است و در جشنواره فیلم ونزای مورد توجه قرار گرفت.

انیمه Perfect Blue با گرافیک بسیار زیبا و جزئیات دقیق، فضای تاریک و نگران کننده ایجاد می کند. این فیلم به طور گسترده ای برای شخصیت پردازی عمیق، داستان قوی و ترسناک و روایت بسیار خوب شناخته می شود. به طور کلی، Perfect Blue یکی از بهترین انیمه های ترسناک و روانشناسی است که تاکنون ساخته شده است. این فیلم برای علاقه مندان به ژانر ترسناک و روانشناسی پیشنهاد می شود.

انیمه پرنسس مونونوکه Princess Mononoke (1997)

بهترین انیمه‌های سینمایی

انیمه Princess Mononoke توسط هایائو میازاکی ساخته شده است و همچنین به عنوان یکی از برترین آثار استودیوی گیبلی شناخته می شود. در این انیمه، طبیعت به عنوان یک شخصیت مهم و مستقل به تصویر کشیده شده است. همچنین، روابط پیچیده بین انسان و خدایان جنگل نیز در داستان نقش دارند.

آشیتا، شخصیت اصلی این انیمه، به دنبال درمان زخمی است که در جنگ با گرگ های دیوانه به دست آورده است. او به جنگل های دورافتاده می رود و با خدایان جنگل، به خصوص خدای گرگ، سان، آشنا می شود. در این بین، او با سنت های قدیمی و فرهنگ بومی منطقه آشنا می شود و در مبارزه با انسان هایی که به دنبال نابودی جنگل هستند، نقش مهمی را بازی می کند.

در این انیمه، مسائل محیط زیست و تأثیر انسان ها بر طبیعت به شکلی فلسفی و عمیق بررسی شده است. همچنین، شخصیت های قوی و پیچیده، گرافیک زیبا و موسیقی فوق العاده، Princess Mononoke را به یکی از بهترین انیمه های تاریخ تبدیل کرده است.

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سینمای جهان
نظرات شما
پیشخوان